18
Gigaset A420-A420A / IM-Nord sv / A31008-M2402-R201-1-SM19 / Bali.fm / 24.05.2012
Template Bali, Version 1, 16.02.2012
Tillverkarens garanti
Användaren skall beviljas garanti av tillverkaren, utan att återförsäljarens skyldigheter därmed påverkas, enligt de villkor
som anges nedan:
◆ Om nya enheter och tillhörande komponenter uppvisar defekter, som är ett resultat av tillverknings- och/eller mate-
rialfel, inom 24 månader efter köpet skall Gigaset Communicat
ions Sweden AB, efter eget gottfinnande och utan
kostnad, antingen ersätta enheten med en likvärdig enhet som motsvarar enhetens aktuella utförande, eller repa-
rera den aktuella enheten. Delar som utsätts f
ör normalt slitage (t.ex. batterier, knappsats, hölje) omfattas av garan-
tin under sex månader från inköpsdatum.
◆ Garantin gäller inte om felet på utrustningen har orsakats av felaktig användning, eller underlåtande att följa den
information som finns i användarhandboken.
◆ Garantin omfattar inte tjänster som utförs av auktoriserade återförsäljare eller kunden själv (t.ex. installation, konfi-
guration, nerladdning av programvara). Användarhandböcker oc
h sådan programvara som medföljer på ett separat
datamedium omfattas inte heller av garantin.
◆ Inköpskvitto där inköpsdatum framgår skall uppvisas vid garantianspråk. Garantianspråk skall göras inom två måna-
der från det datum då fel som omfattas av garantin upptäcks.
◆ Äganderätten till enheter eller komponenter som ersatts och returnerats till Gigaset Communications Sweden AB
skall övergå till Gigaset Communications Sweden AB.
◆ Garantin gäller nya enheter som köpts inom den Europeiska unionen. För enheter köpta i Sverige utfärdas garantin
av Gigaset Communications AB, Kista Science Tower, Hanstavägen 31, 164 51 Kista, Svergie.
◆ Garantianspråk som skiljer sig från eller som sträcker sig utöver anspråk som anges i denna garanti är inte giltiga.
Gigaset Communications Sweden AB är inte ansvarigt för driftstörningar, förlorad vinst eller förlust av data, ytterli-
gare programvara eller annan information som laddats ned av kunden.
◆ Om skadan inte omfattas av garantin, förbehåller sig Gigaset Communications Sweden AB rätten att fakturera kun-
den för ersättningsprodukten eller reparationen.
◆ Ovanstående villkor innebär ingen förändring av bevisbördan till kundens nackdel.
För att framställa garantianspråk ber vi dig
kontakta Gigaset Communications Sweden AB kundsupport. Aktuellt tele-
fonnummer återfinns i den medföljande användarhandboken.
Miljö
Vårt miljöansvar
Vi på Gigaset Communications GmbH tar ett socialt ansvar och engagerar oss för en bättre värld. I alla delar av vårt
arbete - från produkt- och processplanering till produktion, distribution till avfallshantering - lägger vi största vikt vid att
ta vårt ekologiska ansvar.
Du hittar mer information på
www.gigaset.com om våra miljövänliga produkter och tillvägagångssätt.
Miljöhanteringssystem
Gigaset Communications GmbH är certifierat enligt de internationella standarderna ISO 14001 och ISO 9001.
ISO 14001 (miljö): cer
tifierat sedan september 2007 av TüV SÜD Management Service GmbH.
ISO 9001 (kvalitet): cer
tifierat sedan 17.02.1994 av TüV SÜD Management Service GmbH.
Avfallshantering
Batterier får inte slängas i hushållsavfallet. Följ de lokala reglerna för avfallshantering. Du kan få dem hos din kommun
eller hos den handlare där du köpte produkten.
Alla elektriska apparater ska avfallshanteras separat fr
ån vanligt hushållsavfall på för ändamålet avsedda platser.
Om en symbol med en överstruken soptunna finns på en produkt gäller direktiv 2002/96/EC för produkten.
Korrekt avfallshantering och separat insamling av förbrukade apparat
er förebygger potentiella skador på
miljö och hälsa. Dessutom är det en förutsättning för återanvändning och återvinning av förbrukade elek-
triska apparater.
Utförlig information om avfallshantering av förbrukade appar
ater finns hos din kommun, avfallshanteringstjänst eller
hos fackhandlaren där du köpte produkten.