Svenska - 231
din enhet är ansluten till ditt trådlösa nätverk. Tryck på Tivoli Audio App och öppna sedan appen
igen. Nu bör du kunna se ditt trådlösa nätverk.
5. Musiken låter obalanserad genom mina högtalare. För att kontrollera balansen, öppna Tivo-
li--appen, välj zon och högtalare. Tryck på den/de högtalare du använder. Om du bara använder
en högtalare, kontrollera att den ställts in på Stereo. Om du använder två högtalare, se till att de
har samma volymnivåer och att de båda är inställda på Stereo eller vänster/höger om du lyssnar
på dem som ett stereopar. Om du använder mer än två högtalare, kontrollera att alla vänster och
höger-högtalare är installerade som par (så att det inte finns två vänstra och en höger).
6. Jag har installerat högtalarna men kan inte hitta Model One Digital på listan i appen. Kon-
trollera att lysdioden på högtalarens baksida är en fast grön färg. Stäng av enheten genom att
hålla nere strömbrytaren på baksidan av enheten tills lysdioden blir röd och tryck sedan in ström-
brytaren igen för att sätta på högtalaren igen. Starta om appen och när lysdioden på högtalaren
är fast grön igen, leta reda på högtalaren i rutan “Play New”. Om den gröna lysdioden blinkar, se
felsökningstips 1 och 2.
7. Jag spelar Spotify, men ljudet kommer genom min telefon. Öppna Spotify-appen. Klicka
medan du spelar en låt längst ner på appen där det står “Tillgängliga enheter”. Tryck på namnet
på huvudhögtalaren i din Tivoligrupp så kommer ljudet att gå över till Tivoli-systemet. Se Spotifys
anslutningsguide som medföljer din högtalare för ytterligare information, samt din Model One
Digital Quick Setup Guide och online bruksanvisning.
8. Jag spelar Spotify men jag kan inte se att det står “Tillgängliga enheter” längst ner på ap-
pen. Se till att du använder ett Spotify Premium account. För ytterligare information, se Spotifys
anslutningsguide som medföljer din högtalare eller gå in på Spotify.com. Om du använder ett
Spotify Premium konto, se till att högtalaren är ansluten till ditt trådlösa nätverk och starta om din
Spotify-App.
9. Jag ser inte Apple Music eller Google Play på listan i appen. Inget problem! Ställ in din Model
One Digital på Bluetooth-läge. Para din mediaenhet via Bluetooth till din önskad Model One Digi-
tal. Om du vill höra musik på fler än en högtalare använd Bluetooth över WiFi funktionen.
10. Min Model One Digital är på och ansluten men det kommer inget ljud från systemet. Höj
volymen på din Model One Digital med hjälp av volymratten som sitter på framsidan av enheten.
Du kan också kontrollera volymen på Tivoli-appen. Kontrollera sedan mediavolymen på din tele-
fon. Se till att den är påslagen och försök att höja volymen. Kontrollera att inget rör vid ovansidan
på din Model One Digital på delen som är touch-känslig som kan pausa systemet. Pausa coh spe-
la sedan upp din ljudkälla igen eftersom ditt trådlösa nätverk kan ha haft problem som påverkat
alla dina enheter.
11. Min högtalare reagerar inte. Gör en fabriksåterställning. Håll ner knapparna Setup och Party
Mode på högtalaren samtidigt i 3 sekunder. Lysdioden blir röd. Tryck på strömbrytaren. Högtalar-
en har nu återställts till fabriksinställningarna. Om den fortfarande inte reagerar, ta bort strömkäl-
lan (antingen batteriet eller nätadaptern) och koppla sedan in den igen.
Vanliga frågor
1. Hur kan jag spela musik på min nya Orb? Du kan spela musik på din Orb genom att streama
musik över WiFi via Tivoli-appen, para din Orb via Bluetooth eller använda aux-ingången på baksi-
dan av enheten. Se din Quick Setup Guide eller bruksanvisning online för mer information.
Troubleshooting and FAQ