12. Certifieringar och säkerhetsgodkännanden
CE
Den här produkten är CE-märkt i enlighet med bestämmelserna i direktivet R
& TTE (1999/5/EG).
GN Netcom intygar härmed att den här produkten uppfyller de nödvändiga
kraven och övriga relevanta bestämmelser i direktivet 1999/5/EG.
Mer information finns på http://www.jabra.com
Inom EU är denna enhet avsedd att användas i Belgien, Cypern, Danmark,
Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Lettland, Litauen,
Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Slovakien, Slovenien,
Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern samt Österrike,
och inom EFTA i Island, Norge och Schweiz.
Bluetooth
The Bluetooth®-produktnamnet och tillhörande logotyper ägs av Bluetooth
SIG, Inc. och all användning av sådana varumärken av GN Netcom sker på
licens. Övriga varumärken och produktnamn tillhör respektive ägare.
13. Ordlista
1 Bluetooth
är en radioteknik som används för att ansluta enheter till
varandra. Det kan röra sig om mobiltelefoner och headset, utan kablar eller
sladdar, och avståndet är relativt kort (cirka 10 meter). Mer information
finns på www.bluetooth.com
2 Bluetooth-profiler är olika sätt som Bluetooth-enheterna använder för
att kommunicera med andra enheter. Bluetooth-telefoner stöder antingen
headset-profil, handsfree-profil eller båda. För att kunna stödja en viss
profil måste telefontillverkaren lägga in vissa obligatoriska funktioner
i telefonens programvara. Om du vill streama musik i stereo måste
telefonen också stödja ljudstreamingsprofilen A2DP. Om du vill använda
fjärrkontrollfunktionerna måste telefonen också stödja profilen AVRCP.
3 Länkning innebär att man skapar en unik och krypterad länk mellan
två Bluetooth-enheter, varpå dessa kan kommunicera med varandra.
Bluetooth-enheter fungerar inte om enheterna inte länkats.
4 Lösenord eller PIN-kod är en kod som knappas in på mobiltelefonen för
att länka den till Jabra BT320s. Telefonen och Jabra BT320s känner då igen
varandra och arbetar automatiskt tillsammans.
5 Viloläget (standby) är när Jabra BT320s passivt väntar på ett samtal. När
man avslutar ett samtal på mobiltelefonen så växlar headsetet över till
viloläget.
•
Förvara inte enheten vid extrema temperaturer (över 45 °C – inte heller i
direkt solljus – eller under -10 °C). I så fall kan batteriets livslängd förkortas,
och funktionen försämras. Höga temperaturer kan också försämra funktionen.
• Om headsetet utsätts för vatten eller annan vätska måste det omgående
torkas av omsorgsfullt så att det blir helt torrt.
11. Garanti
Jabra (GN Netcom) lämnar garanti på alla materialfel och tillverkningsfel
på den här produkten under en ettårsperiod från det ursprungliga
inköpsdatumet. Villkoren i garantin och våra skyldigheter enligt garantin
framgår av följande punkter:
• Garantin är begränsad till
den ursprungliga köparen
• En kopia av kvittot eller annat
inköpsbevis krävs
• Garantin förklaras som ogiltig
om serienumret, etiketten med
datummärkning eller produktetiketten tas bort, eller om produkten har
hanterats vårdslöst, installerats felaktigt, modifierats eller reparerats av en
obehörig tredje part
• Ansvar för
produkter som tillverkats av Jabra (GN Netcom) är begränsat till
reparation av produkten eller erbjudande om ny produkt enligt beslut från
Jabra
• Eventuell underförstådd
garanti på Jabra:s (GN Netcoms) produkter
begränsas till två år från inköpsdatum för alla delar, inklusive eventuella
sladdar och kontakter
• Särskilt undantagna från
garanti är förbrukningsartiklar med begränsad
livslängd som utsätts för normalt slitage, såsom vindskydd till mikrofonen,
skydd till hörsnäckan, dekorativ ytbehandling, batterier och andra tillbehör
• Jabra (GN Netcom)
ansvarar inte för några följdskador som uppstår på
grund av användning eller missbruk av någon produkt från Jabra (GN
Netcom)
• Den här garantin ger dig
särskilda rättigheter och du kan även ha andra
rättigheter som varierar mellan olika områden
• Om
inte annat anges i användarhandboken får användaren under inga
omständigheter försöka utföra service på, göra justeringar av eller
reparera den här enheten, vilket gäller oberoende av om garantitiden har
löpt ut eller ej. När sådant arbete måste utföras ska enheten returneras till
inköpsstället, fabriken eller en behörig serviceverkstad
• Jabra (
GN Netcom) ansvarar inte för eventuella förluster eller skador
som uppstår vid leverans. Reparationsarbete som utförs på Jabra:s (GN
Netcoms) produkter av en obehörig tredje part medför att garantin
ogiltigförklaras
Kassera produkten enligt lokala
lagar och bestämmelser.
www.jabra.com/weee