Lösa kopieringsproblem.........................................................................................................127
Ingen kopia kom ur enheten.............................................................................................128
Kopieringspapperet är tomt..............................................................................................128
Dokument saknas eller är suddiga...................................................................................128
Storleken minskas............................................................................................................129
Kopieringskvaliteten är dålig.............................................................................................129
Uppenbara kopieringsfel...................................................................................................129
En halv sida skrivs ut och därefter matas papperet ut......................................................130
Fel papperstyp..................................................................................................................130
Lösa skanningsproblem..........................................................................................................130
Inget hände i skannern ....................................................................................................131
Skanningen tar för lång tid................................................................................................131
En del av dokumentet skannades inte in, eller det fattas text..........................................132
Det går inte att redigera text.............................................................................................132
Felmeddelanden visas......................................................................................................133
Skannade bilder har dålig kvalitet.....................................................................................133
Uppenbara skanningsfel...................................................................................................134
Lösa faxproblem.....................................................................................................................134
Faxtestet misslyckades.....................................................................................................135
Lösa problem med HPs webbplatser och webbtjänster.........................................................147
Lösa problem med HPs webbtjänster...............................................................................147
Lösa problem med HPs webbplatser................................................................................148
Lösa fotoproblem (problem med minneskort).........................................................................148
Skrivaren kan inte läsa minneskortet................................................................................148
Skrivaren kan inte läsa foton på minneskortet..................................................................149
Lösa problem med trådbundna nätverk (Ethernet).................................................................149
Allmän felsökning för nätverk...........................................................................................149
Den nätverksport som skapats matchar inte skrivarens IP-adress (Windows)................149
Lösa problem med trådlös anslutning (endast vissa modeller)..............................................150
Grundläggande felsökning av trådlösa funktioner (endast vissa modeller)......................150
Avancerad felsökning av trådlösa funktioner....................................................................150
Steg 1. Kontrollera att datorn är ansluten till nätverket...............................................151
Steg 2. Se till att skrivaren är ansluten till nätverket...................................................152
Steg 3. Se efter om brandväggsprogrammet blockerar kommunikationen................153
Steg 4. Kontrollera att skrivaren är online och startklar..............................................153
Steg 5. Kontrollera att den trådlösa versionen av skrivaren är inställd som
standardskrivardrivrutin (endast Windows)................................................................154
Steg 6. Kontrollera att tjänsten Stöd för HPs nätverksenheter är igång (endast
Windows)....................................................................................................................155
Steg 7. Lägg till maskinvaruadresser i en WAP (Wireless Access Point)..................155
Konfigurera din brandvägg så att den fungerar med skrivare................................................155
Lösa skrivarhanteringsproblem..............................................................................................157
Det går inte att öppna den inbäddade webbservern.........................................................157
Felsökning av installationsproblem.........................................................................................158
Förslag om maskinvaruinstallation...................................................................................158
Maskinvarutips............................................................................................................159
Kontrollera att bläckpatronerna är korrekt installerade...............................................159
förslag angående installation av HP-programvara...........................................................160
Lösa nätverksproblem......................................................................................................160
Tolka skrivarstatusrapporten..................................................................................................161
Innehåll
5