Svenska - 191
4. Musiken låter obalanserad genom mina högtalare. För att kontrollera balansen, öppna Tivo-
li--appen, välj zon och högtalare. Tryck på den/de högtalare du använder. Om du bara använder
en högtalare, kontrollera att den ställts in på Stereo. Om du använder två högtalare, se till att de
har samma volymnivåer och att de båda är inställda på Stereo eller vänster/höger om du lyssnar
på dem som ett stereopar. Om du använder mer än två högtalare, kontrollera att alla vänster och
höger-högtalare är installerade som par (så att det inte finns två vänstra och en höger).
5. Jag har installerat högtalarna men kan inte hitta Model Sub på listan i appen. Kontrolle-
ra att lysdioden på högtalarens baksida är en fast grön färg. Stäng av enheten genom att hålla
nere strömbrytaren på baksidan av enheten tills lysdioden blir röd och tryck sedan in strömbry-
taren igen för att sätta på högtalaren igen. Starta om appen och när lysdioden på högtalaren är
fast grön igen, leta reda på högtalaren i rutan “Play New”. Om den gröna lysdioden blinkar, se
felsökningstips 1 och 2.
6. Jag spelar Spotify, men ljudet kommer genom min telefon. Öppna Spotify-appen. Klicka med-
an du spelar en låt längst ner på appen där det står “Tillgängliga enheter”. Tryck på namnet på
huvudhögtalaren i din Tivoligrupp så kommer ljudet att gå över till Tivoli-systemet. Se Spotifys an-
slutningsguide som medföljer din högtalare för ytterligare information, samt din Model Sub Quick
Setup Guide och online bruksanvisning.
7. Jag spelar Spotify men jag kan inte se att det står “Tillgängliga enheter” längst ner på ap-
pen. Se till att du använder ett Spotify Premium account. För ytterligare information, se Spotifys
anslutningsguide som medföljer din högtalare eller gå in på Spotify.com. Om du använder ett
Spotify Premium konto, se till att högtalaren är ansluten till ditt trådlösa nätverk och starta om din
Spotify-App.
8. Jag ser inte Apple Music eller Google Play på listan i appen. Inget problem! Ställ in din Model
Sub på Bluetooth-läge. Para din mediaenhet via Bluetooth till din önskad Model Sub. Om du vill
höra musik på fler än en högtalare använd Bluetooth över WiFi funktionen.
9. Min Model Sub är på och ansluten men det kommer inget ljud från systemet. Höj volymen på
din Model Sub med hjälp av volymratten som sitter på framsidan av enheten. Du kan också kon-
trollera volymen på Tivoli-appen. Kontrollera sedan mediavolymen på din telefon. Se till att den är
påslagen och försök att höja volymen. Kontrollera att inget rör vid ovansidan på din Model Sub på
delen som är touch-känslig som kan pausa systemet. Pausa coh spela sedan upp din ljudkälla igen
eftersom ditt trådlösa nätverk kan ha haft problem som påverkat alla dina enheter.
10. Min högtalare reagerar inte. Gör en fabriksåterställning. Håll ner knapparna Setup och Party
Mode på högtalaren samtidigt i 3 sekunder. Lysdioden blir röd. Tryck på strömbrytaren. Högtalar-
en har nu återställts till fabriksinställningarna. Om den fortfarande inte reagerar, ta bort strömkäl-
lan (antingen batteriet eller nätadaptern) och koppla sedan in den igen.
Felsökning och vanliga frågor