4
Produktsupport
Webbplats för hjälpmedel
Användare med funktionshinder kan få hjälp genom att besöka www.hp.com/hpinfo/
community/accessibility/prodserv/.
Webbplats för HP Scanjet
På webbplatsen www.hp.com finns en mängd nyttig information:
● Tips om hur du skannar på ett effektivare och mer kreativt sätt.
● Uppdateringar av drivrutiner och programvara för HP Scanjet.
● Registrera produkten.
● Prenumerera på nyhetsbrev, uppdateringar av drivrutiner och programvara och
viktiga meddelanden från HP.
● Beställ förbrukningsartiklar och reservdelar.
Supportprocessen
Det är enklast att lösa problem och mest effektivt om du gör följande i tur och ordning:
1. Läs direkthjälpen för programvaran och skannern, inklusive felsökningsavsnittet.
Gå till avsnittet eller till skannerns avsnitt om Felsökning.
2. Besök HP:s webbplats för kundsupport. Om du har tillgång till Internet kan du
hitta en stor mängd information om skannern här. På HP:s webbplats
www.hp.com/support kan du få hjälp med produkter, drivrutiner och
programuppdateringar. På HP:s webbplats för konsumentsupport kan du välja
mellan följande språk: holländska, engelska, franska, tyska, italienska,
portugisiska, spanska, svenska, traditionell kinesiska, förenklad kinesiska,
japanska och koreanska. (Supportinformation för Danmark, Finland och Norge är
endast tillgänglig på engelska.)
3. Använd HP:s e-support. Om du har tillgång till Internet kan du kontakta HP via e-
post genom att gå till www.hp.com/support. Du får då ett personligt svar från en
supporttekniker. Support via e-post är tillgänglig på de språk som räknas upp på
den aktuella webbplatsen.
4. Om du bor i USA går du till steg 5. Annars kontaktar du din lokala HP-
återförsäljare. Om det är fel på själva skannern ska du ta den till den lokala HP-
försäljaren. Servicen är kostnadsfri under den tid som garantin gäller. Om
garantin har gått ut kommer återförsäljaren att debitera en servicekostnad.
5. Kontakta HP:s produktsupportcenter för support per telefon. På följande
webbplats finns information om vilka villkor som gäller för telefonsupport i ditt land/
din region: www.hp.com/support. Eftersom HP kontinuerligt arbetar för att
förbättra sina telefonsupporttjänster råder vi dig att med jämna mellanrum besöka
HP:s webbplats och se efter om det finns ny information angående tjänster och
leveranser. Om du inte lyckas lösa problemet med hjälp av ovanstående
alternativ ringer du HP. Se till att ha datorn och skannern inom räckhåll. För att
Användarhandbok 15