Tabell 5. Meddelanden i SupportAssists användargränssnitt (fortsättning)
När meddelandet visas Åtgärd
● Klicka på Påminn mig senare om du vill visa meddelandet på
nytt när du öppnar fönstret SupportAssist efter 24 timmar.
● Klicka på Avbryt om du vill dölja meddelandet.
Datorns serviceplan kommer att eller har upphört att gälla.
● Klicka på Förnya för att förnya datorns serviceplan.
● Klicka på Påminn mig senare om du vill visa meddelandet på
nytt när du öppnar fönstret SupportAssist efter 24 timmar.
● Klicka på Påminn mig aldrig om du inte vill att SupportAssist
ska visa meddelandet igen.
Du har förnyat datorns serviceplan. Klicka på OK om du vill dölja meddelandet.
SupportAssist OS Recovery har aktiverats för datorn
● Klicka på Påminn mig inte om du inte vill att SupportAssist
ska visa meddelandet igen.
● Klicka på Berätta mer om du vill visa Bruksanvisningen för
SupportAssist OS Recovery.
Om systemet är berättigat till serviceplanen Dell Software support
(DSS) och SupportAssist upptäcker redundanta filer, problem med
nätverksanslutning eller virus eller skadlig programvara under en
sökning.
OBS: DSS-serviceplanen är tillgänglig för XPS, Alienware,
Inspiron och G Series-datorer i USA. med en aktiv Basic- eller
utgången serviceplan.
● Klicka på Läs mer om du vill ha mer information om
serviceplanen för Dell Software Support.
● Klicka på Påminn mig senare om du vill att SupportAssist
meddelar dig om serviceplanen senare.
● Klicka på Avfärda om du inte vill att SupportAssist ska visa
meddelandet igen.
Meddelanden i aktivitetsfältet eller Windows Action Center
Beroende på vilken version av operativsystemet som är installerat på datorn kan SupportAssist visa meddelanden i aktivitetsfältet eller i
Windows Action Center:
● I Microsoft Windows 8 eller 8.1 visas meddelanden i aktivitetsfältet.
● I Microsoft Windows 10 visas meddelanden i Windows Action Center.
Följande tabell sammanfattar de olika typer av meddelanden som visas i aktivitetsfältet eller i Windows Action Center.
Tabell 6. Meddelanden i aktivitetsfältet eller Windows Action Center
När meddelandet visas Åtgärd
I användargränssnittet för Dell Data Assistant sköt du upp
raderingen av den gamla datorn efter att du migrerade dina data till
den nya datorn.
Klicka på meddelandet för att öppna Dell Data Assistent eller för att
påminnas senare.
I användargränssnittet för SupportAssist sköt du upp raderingen av
den gamla datorn efter att du migrerade dina data från den gamla
till den nya datorn.
Klicka på meddelandet för att öppna SupportAssist.
Under en schemalagd sökning hittas en viktig uppdatering av en
drivrutin.
Klicka på meddelandet för att se drivrutinens detaljsida. Anvisningar
om hur uppdateringar för drivrutiner installeras finns i Installera
drivrutinuppdateringar på sidan 27.
En supportförfrågan måste skapas för ett maskinvaruproblem som
upptäcktes under en manuell eller schemalagd sökning.
Klicka på meddelandet för att se problemets detaljsida.
Anvisningar om hur en supportförfrågan skapas finns i Skapa en
supportförfrågan för problem som upptäckts av en genomsökning
på sidan 39.
En supportförfrågan skapas automatiskt för ett maskinvaruproblem
som upptäckts under en manuell eller schemalagd sökning.
Ingen åtgärd nödvändig.
Oönskade program upptäcks under en manuell eller schemalagd
sökning.
Klicka på meddelandet för att granska och ta bort de oönskade
program som upptäcktes av sökningen. Anvisningar för att ta bort
PUP-program finns i Ta bort potentiellt oönskade program på sidan
35.
18 Komma igång med SupportAssist för hemdatorer