Tabell 4. Meddelanden i SupportAssists användargränssnitt (fortsättning)
När meddelandet visas Åtgärd
Dells tekniska support hanterar fortfarande din supportförfrågan.
● Klicka på Kontrollera status online för att visa statusen för
supportförfrågan online.
● Klicka på Avfärda om du vill dölja meddelandet.
Du inte har optimerat datorn under de senaste 28 dagarna
● Klicka på Kör alla för att köra alla genomsökningar och
optimeringar på datorn.
● Klicka på Påminn mig senare om du vill visa meddelandet på
nytt när du öppnar fönstret SupportAssist efter 24 timmar.
● Klicka på Avbryt om du vill dölja meddelandet.
Serviceplanen för datorn kommer snart att löpa ut eller har löpt ut.
● Klicka på Förnya för att förnya datorns serviceplan.
● Klicka på Påminn mig senare om du vill visa meddelandet på
nytt när du öppnar fönstret SupportAssist efter 24 timmar.
● Klicka på Påminn mig aldrig om du inte vill att SupportAssist
ska visa meddelandet igen.
Du har förnyat datorns serviceplan. Klicka på OK om du vill dölja meddelandet.
SupportAssist OS Recovery har aktiverats för datorn.
● Klicka på Påminn mig inte om du inte vill att SupportAssist
ska visa meddelandet igen.
● Klicka på Berätta mer om du vill visa Bruksanvisningen för
SupportAssist OS Recovery.
Datorn är berättigad för serviceplanen Dell Software Support
(DSS) och SupportAssist har upptäckt överflödiga filer, problem
med nätverksanslutningar eller virus eller skadliga program på
datorn.
OBS: DSS-serviceplanen är tillgänglig för XPS, Alienware,
Inspiron och G Series-datorer i USA. med en aktiv Basic- eller
utgången serviceplan.
● Klicka på Läs mer om du vill ha mer information om
serviceplanen för Dell Software Support.
● Klicka på Påminn mig senare om du vill att SupportAssist
meddelar dig om serviceplanen senare.
● Klicka på Avfärda om du inte vill att SupportAssist ska visa
meddelandet igen.
Meddelanden i aktivitetsfältet eller Windows Action Center
Beroende på vilken version av operativsystemet som är installerat på datorn kan SupportAssist visa meddelanden i aktivitetsfältet eller i
Windows Action Center:
● I Microsoft Windows 8 eller 8.1 visas meddelanden i aktivitetsfältet.
● I Microsoft Windows 10 visas meddelanden i Windows Action Center.
Följande tabell sammanfattar de olika typer av meddelanden som visas i aktivitetsfältet eller i Windows Action Center.
Tabell 5. Meddelanden i aktivitetsfältet eller Windows Action Center
När meddelandet visas Åtgärd
I användargränssnittet för Dell Data Assistant sköt du upp
raderingen av den gamla datorn efter att du migrerade dina data till
den nya datorn.
Klicka på meddelandet för att öppna Dell Data Assistent eller för att
påminnas senare.
I användargränssnittet för SupportAssist sköt du upp raderingen av
den gamla datorn efter att du migrerade dina data från den gamla
till den nya datorn.
Klicka på meddelandet för att öppna SupportAssist.
Under en schemalagd sökning hittas en viktig uppdatering av en
drivrutin.
Klicka på meddelandet för att se drivrutinens detaljsida. Anvisningar
om hur uppdateringar för drivrutiner installeras finns i Installera
drivrutinuppdateringar.
En supportförfrågan måste skapas för ett problem som upptäcktes
under en manuell eller schemalagd sökning.
Genomför något av följande steg för en hårddisk, en SSD-disk, ett
batteri, ett tangentbord, ett RAM-minne, en mus, en optisk enhet
eller ett grafikkort:
● Klicka på Berätta mer om du vill visa information om
problemet och skapa en supportförfrågan.
16 Komma igång med SupportAssist för hemdatorer