2 www.hp.com Handboken Felsökning
Felsökning
■ Om du är ansluten till ett nätverk, kan du ansluta en annan dator
med en annan kabel till ditt nätverksuttag. Nätverkskontakten
eller kabeln kan vara trasig.
■ Om du nyligen installerade ny maskinvara tar du bort den och
kontrollerar om datorn då fungerar.
■ Om du nyligen installerade ny programvara avinstallerar du
denna och kontrollerar om datorn då fungerar.
■ Starta datorn i felsäkert läge för att undersöka om den startar utan
att alla drivrutiner har laddats. Använd “Den senast kända
konfigurationen” när du startar operativsystemet.
■ Se även den omfattande online-hjälpen på www.hp.com/support.
■ Se “Tips” i den här handboken om du vill veta mer.
■ Kör cd-skivan Restore Plus! för att återställa det ursprungliga
operativsystemet och den fabriksinställda programvaran.
Ä
FÖRSIKTIGHET: Om du kör cd-skivan Restore Plus! raderas alla data
på hårddisken.
Som hjälp till att åtgärda fel online får du självdiagnostisk hjälp
via HP Instant Support Professional Edition. Om du måste kontakta
HP-support använder du chattfunktionen i HP Instant Support
Professional Edition. Du kommer till HP Instant Support Professional
Edition på adressen:
www.hp.com/go/ispe.
Gå till Business Support Center (BSC) på adressen
www.hp.com/go/bizsupport för att få den senaste online-hjälpen,
programvaran och drivrutiner, proaktiva meddelanden och kontakten
med värddatorer och HP-experter över hela världen.
Om det blir nödvändigt att ringa teknisk support bör du tänka på
följande för att säkert få den service du behöver:
■ Sitt framför datorn när du ringer.
■ Skriv ner datorns serienummer och produkt-ID-nummer samt
bildskärmens serienummer innan du ringer.
■ Se till att ha tid för felsökningen tillsammans med serviceteknikern.