2–2 www.hp.com Felsökningshandbok
Felsökning utan diagnostik
■ Om inget visas på bildskärmen, ansluter du den till en annan
bildskärmskontakt, om det finns en sådan. Du kan även byta
ut bildskärmen mot en som du vet fungerar.
■ Om du är ansluten till ett nätverk, kan du ansluta en annan dator
med en annan kabel till ditt nätverksuttag. Nätverkskontakten
eller kabeln kan vara trasig.
■ Om du nyligen installerade ny maskinvara tar du bort denna och
kontrollerar om datorn då fungerar.
■ Om du nyligen installerade ny programvara avinstallerar du denna
och kontrollerar om datorn då fungerar.
■ Starta datorn i felsäkert läge för att se om den startar utan att alla
drivrutiner har laddats. Använd “Last Known Configuration”
(Senaste känd konfiguration) när du startar operativsystemet.
■ Vi hänvisar även till den omfattande online-hjälpen på
http://www.hp.com/support.
■ Se följande avsnitt “Hjälptips” i denna handbok.
■ Kör cd-skivan Restore Plus!.
Ä
SE UPP! Om du kör cd-skivan Restore Plus! raderas alla data på hårddisken.
Som hjälp för att lösa eventuella problem online, tillhandahåller
HP Instant Support Professional Edition – ett diagnosprogram för hjälp
till självhjälp. Använd online-chattfunktionen i HPs Instant Support
Professional Edition, om du måste kontakta HP-support. Gå till
HP Instant Support Professional Edition på adressen:
http://www.hp.com/go/ispe.
Gå till Business Support Center (BSC) på adressen
http://www.hp.com/go/bizsupport för att få den senaste online-hjälpen,
programvaran och drivrutiner, proaktiva meddelanden och kontakten
med värddatorer och HP-experter över hela världen.
Om det blir nödvändigt att ringa för att få teknisk hjälp bör du tänka
på följande för att få den service du behöver:
■ Sitt framför datorn när du ringer.
■ Skriv ner datorns serienummer och produkt-ID-nummer samt
bildskärmens serienummer innan du ringer.