Toro 924 Power Shift Snowthrower Användarmanual

Typ
Användarmanual

Denna manual är också lämplig för

Användarhandbok
Svenska (S)
Form No. 3322-839
924,
1028 och 1332 med
Power Shift
r
Snöslunga
Modell nr. 38079—200000001 och högre
Modell nr. 38087—200000001 och högre
Modell nr. 38559—200000001 och högre
2
EThe T
oro Company
- 1999
8111 Lyndale Ave. South
Bloomington, MN 55420-1196
All Rights Reserved
Printed in the USA
Innehållsförteckning
Sida
Inledning 2.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Säkerhetsföreskrifter 3
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Allmänna säkerhetsföreskrifter för snöslungor
3
. . .
Säkerhetsföreskrifter för T
oro snöslungor
4
. . . . . . .
Bullernivå 5
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ljudstyrka 5
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Vibrationsnivå 5
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Symbol 6
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Montering 9
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Reservdelar 9
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Montering av matarskruv/ impellerhus
10
. . . . . . . . .
Montering av växelstång
11
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Montering av utkastaren
11
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Montering av utkastarreglage
12
. . . . . . . . . . . . . . . . .
Kontroll av däcktryck
12
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Montering av medar
12
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Före start
13
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Fylla olja i motorn
13
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Fylla på bränsletanken
13
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Körning 14
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Reglage 14
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Starta/stoppa motorn
15
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Använda Power Shift
16
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Frihjul eller självdrift
17
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
T
ips vid snöröjning
17
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Underhåll 18
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rekommenderat underhåll
18
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Justering av skrapa och medar
18
. . . . . . . . . . . . . . . .
Tömning av bensin
19
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Smörjning av snöslungan
19
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kontroll av oljenivån i motorn
20
. . . . . . . . . . . . . . . .
Byta olja i motorn
20
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kontroll/påfyllning av fett i matarskruvväxel
20
. . . .
Justering av matarskruv/ impeller
20
. . . . . . . . . . . . .
Justering av drivrem till framdrivningen
21
. . . . . . . .
Byte av drivremmar
22
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Justering av drivkedja
22
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Byta tändstift
23
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Förvaring 24
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Preparering av bränslesystemet
24
. . . . . . . . . . . . . . .
Motorpreparering 24
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Preparering av snöslungan
24
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tillbehör 24
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Inledning
T
ack för att du köpt en T
oro-produkt. V
i vill att du ska
vara helt nöjd med din nya produkt.
Läs bruksanvisningen noga så att du lär dig att använda
och underhålla produkten på rätt sätt. Informationen i
bruksanvisningen hjälper dig och andra att undvika
personskador och skador på produkten. Ä
ven om T
oro
konstruerar och bygger säkra produkter
, så är det du som
är ansvarig för att produkten används på rätt och säkert
sätt.
Ha modell- och serienummer tillgängliga när du kontaktar
din auktoriserade återförsäljare för att få hjälp, köpa
original T
oro-reservdelar eller vill ha annan information.
Skylten med modell- och serienummer sitter på produkten
enligt Figur 1.
1
181
Figur
1
1. Etikett
med modell- och serienummer
Skriv
produktens modell- och serienummer nedan så är de
lätta att hitta:
Modellnr:
Serienr:
Obs:
V
id tiden för tillverkningen uppfyllde eller
överskred snöslungan alla aktuella säkerhetskrav för
snöslungor.
T
oros varningssystem i handboken anger möjliga risker
med särskilda säkerhetsmeddelanden som hjälper dig och
andra att undvika personskador
, i värsta fall döden.
Signalorden F
ARA, V
ARNING och FÖRSIKTIGHET
används för att ange risknivån.
FARA
anger stor fara som leder allvarlig personskada
eller döden om föreskrifterna inte följs.
VARNING
anger fara som kan leda till allvarlig
personskada eller döden om föreskrifterna inte följs.
3
FÖRSIKTIGHET
anger fara som kan leda till mindre
eller medelsvår personskada om föreskrifterna inte följs.
Två andra beteckningar används för att märka ut
föreskrifter
.
Viktigt
anger speciell mekanisk information
och
Obs
anger allmän information värd att
uppmärksamma.
V
ad som är maskinens vänstra och högra sida definineras
utifrån när man står i normalt körläge bakom handtaget.
Säkerhetsföreskrifter
Det är viktigt att du och andra användar
e av
snöslungan läser och förstår innehållet i handboken
innan motorn ens startas, så uppnås högsta säkerhet,
bästa pr
estanda och ni lär känna maskinen. V
ar
särskilt uppmärksam på varningssymbolen
som
betyder FÖRSIKTIGHET
, VARNING eller F
ARA-
“för
eskrifter för personlig säkerhet”. Läs
anvisningarna eftersom de r
ör säkerheten.
Personskador kan bli följden om för
eskrifterna inte
följs.
Denna snöslunga är konstruerad och testad och är säker
och ef
fektiv
, förutsatt att den används strikt efter
säkerhetsföreskrifterna nedan. Följs inte nedanstående
anvisningar
kan det r
esultera i kr
oppsskador.
Allmänna säkerhetsföreskrifter
för snöslungor
Nedanstående
föreskrifter har anpassats från ANSI/OPEI
standard B71.3-1995 och ISO standard 8437:1989.
Information och terminologi som är specifik för
T
oro-snöslungor står inom parentes.
Övning
Läs bruksanvisningen noga. Bekanta dig ordentligt
med reglagen och hur utrustningen ska användas. Lär
dig hur man stannar maskinen och hur reglagen snabbt
kopplas ur
.
Låt aldrig barn köra maskinen. Låt aldrig vuxna
använda maskinen utan ordentlig undervisning.
Håll arbetsområdet fritt från människor
, speciellt
småbarn och sällskapsdjur
.
V
ar försiktig så att du inte halkar eller ramlar
, särskilt
när du kör bakåt.
Förberedelser
Inspektera noga området där maskinen ska köras och
ta bort dörrmattor
, kälkar
, brädor
, trådar och andra
föremål.
Koppla ur alla kopplingar och lägg växeln i friläge
innan motorn startas.
Kör inte maskinen utan att ha ordentliga vinterkläder
.
Bär skor som ger bra grepp på hala underlag.
V
ar försiktig med bränslet, det är mycket eldfarligt.
Använd godkänd bränsledunk.
Fyll aldrig på bensin medan motorn är igång eller
är varm.
Fyll på bränsle utomhus och var extremt försiktig.
Fyll aldrig på tanken inomhus.
T
a på tanklocken ordentligt och torka upp utspillt
bränsle.
Använd endast nätsladden som följde med snöslungan
och i rätt sorts uttag när sladden används för elstart.
Ställ in höjden på snösamlaren (matarskruven) vid
röjning av grusgångar (detta gäller inte för enstegs-
snöslungor).
Gör aldrig några justeringar med motorn igång, utom
när det särskilt anges av tillverkaren (T
oro).
Låt motor och maskin anta utomhustemperatur innan
du börjar snöröjningen.
All körning av motorredskap kan resultera i att
främmande föremål kastas in i ögonen. Bär alltid
skyddsglasögon eller visir under körning och vid
justering och reparation.
Körning
Håll inte händer eller fötter nära eller under roterande
delar
. Håll er alltid borta från utkastaröppningen.
V
ar extremt försiktig vid körning på och korsning av
grusgångar
, trottoarer och vägar
. Se upp för dolda faror
och trafik.
Stanna motorn om du kört på något föremål. T
a bort
tändkabeln och se efter noga om snöslungan skadats.
Reparera skadorna omedelbart innan du startar och kör
den igen.
Stanna motorn och leta rätt på orsaken om apparaten
börjar vibrera onormalt. V
ibrationer är vanligen ett
tecken på att något är fel.
Stanna motorn när du lämnar körpositionen, innan
snösamlaren (matarskruv)/impellerhuset och
utkastaren rensas och vid reparation, inställningar och
vid kontroller
.
Se till att snösamlaren (matarskruv/rotorblad)/impeller
och alla rörliga delar har stannat före rengöring,
reparation och inspektion. Lossa tändkabeln och håll
den borta från stiftet så att motorn inte startar
oavsiktligt. Ta ur sladden till elmotorer
.
4
Kör inte motorn inomhus, utom vid start och när
snöslungan körs in eller ut ur huset. Öppna
ytterdörrarna, avgaser är farliga.
Röj aldrig snö i branta sluttningar och kör inte på skrå.
V
ar mycket försiktig när du svänger i sluttningar
.
Kör aldrig snöslungan utan att skydd, plåtar och andra
skyddsanordningar sitter på plats.
Kör aldrig snöslungan intill glasföremål, bilar
,
fönsteröppningar
, kanter etc, utan att rikta snöstrålen åt
rätt håll. Håll barn och sällskapsdjur på avstånd.
Överbelasta inte maskinen genom att försöka röja för
snabbt.
Kör aldrig maskinen fort på halt underlag. T
itta bakåt
och var försiktig vid backning.
Rikta aldrig snöstrålen mot kringstående och låt inge
komma framför maskinen.
Koppla ur drivningen till snösamlaren (snöskruven/
rotorbladen)/impellern när snöslungan transporteras
eller inte används.
Använd bara redskap och tillbehör som godkänts av
tillverkaren, (T
oro), t ex hjulvikter
, kåpor etc.
(Kontrollera med din auktoriserade återförsäljare vilka
tillbehör som finns till din snöslunga).
Kör aldrig snöslungan om inte sikt och ljus är bra. Se
till att du har fotfäste och håll ordentligt i handtagen.
Gå, spring aldrig.
Underhåll och förvaring
Kontrollera
regelbundet att alla fästelement är korrekt
åtdragna så att maskinen är i säkert bruksskick.
Förvara aldrig maskinen med bränsle i tanken i en
byggnad där det finns gnistkällor, t ex värmeelement
och varmvattenberedare, torkskåp etc. Låt motorn
kallna före förvaring i slutet utrymme.
I bruksanvisningen beskrivs de viktiga detaljerna om
snöslungan ska förvaras en längre tid.
Underhåll eller byt efter behov ut etiketter med
säkerhetsanvisningar och instruktioner
.
Kör maskinen några minuter efter snöröjningen så att
inte snösamlaren (matarskruven)/impellern fryser fast.
(Dra några gånger i startsnöret med motorn igång).
Säkerhetsföreskrifter
för T
oro
snöslungor
Nedan
finns säkerhetsinformation som gäller specifikt för
Toro-produkter
, och annan säkerhetsinformation som inte
finns i ANSI- eller ISO-standarderna.
Den r
oterande impellern och snöskruven kan slita
av eller skada fingrar och händer
.
Håll dej bakom
handtagen och undan från utkastaröppningen under
körningen. Håll ansikte, händer
, fötter och andra
kr
oppsdelar och klädesplagg borta från dolda
r
örliga och r
oterande delar
.
Stäng av motorn ta ur nyckeln och vänta tills alla
r
örliga delar stannat
innan snöslungan rengörs,
repareras eller kontrolleras och innan utkastaren
rensas. Dra dessutom av tändkabeln från tändstiftet
och håll den borta från tändstiftet för att förhindra
oavsiktliga starter
.
Använd en pinne,
inte händerna, för att ta bort skräp
ut utkastaren.
Stanna
motorn och vänta tills alla rörliga delar stannat
innan du lämnar körpositionen bakom handtagen.
Bär inte löst sittande plagg som kan fastna i rörliga
delar.
Reparera före körning om något skydd,
säkerhetsanordning eller varningsetikett är trasig eller
skadad. Se till att alla skruvar
, bultar och muttrar är
åtdragna.
Rök aldrig
när du handskas med bensin.
Kör på lågväxel och i förekommande fall med hjulen i
bakre läget på sluttningar vid snöröjning med
tvåstegsslungor.
Kör inte
snöslungan på tak.
Rör inte motorn när den är igång eller strax efter att
den stoppat, eftersom den då är så varm att du kan
bränna dig. Häll inte på olja och kolla inte oljenivån i
vevhuset med motorn igång.
Utför endast det underhåll som beskrivs i denna
handbok. Stanna motorn, ta ur nyckeln och dra av
tändkabeln från tändstiftet och håll den borta från
tändstiftet för att förhindra oavsiktlig start, innan
underhåll, service och justering utförs. Kontakta
auktoriserad T
oro-återförsäljare om större reparationer
krävs.
Övervarva inte motorn genom att ändra varvtals-
regulatorns inställning.
Töm bränsletanken vid förvaring under längre tid än
30 dagar för att undvika risker
. Förvara bensin i en
godkänd, röd plåtdunk. T
a ur nyckeln ur tändningslåset
vid förvaring.
5
Köp endast T
oro originalreservdelar och tillbehör så
att din T
oro är T
oro rakt igenom och för att säkerställa
bästa prestanda och högsta säkerhet.
Använd inte
“piratdelar” som kan innebära risker
.
Bullernivå
Maskinen ger ett ljudtryck vid förarens öra på 91 dB(A),
grundat på mätningar av identiska maskiner enligt direktiv
81/1051/EEC.
Ljudstyrka
Maskinen ger en ljudstyrka på 106 LwA. Värdet grundas
på mätningar av identiska maskiner enligt anvisningarna i
EG-direktivet 79/1
13/EEC.
Vibrationsnivå
Maskinen ger maximalt 13,8 m/s
2
vibration
(modell 38079), maximalt 16,2 m/s
2
(modell 38087) och
16,2 m/s
2
(modell 38559). Värdet grundas på mätningar
av identiska maskiner enligt EN 1033.
$  & !% %!   
 & & " !  !! 
  $  !! ! ! !
& &
#$
!
472
1508
 ! #$ 
 "! &" ! #  $
 &!!
!   &## 
   % &
 %## ! '
"#   &
$"! ! &
6
Symbol
Varningstriangel–
symbolen inuti
triangeln anger
farans typ
Öppna inte och ta inte
bort säkerhetsskydd
när motorn är igång
Varningssymbol
Håll er på säkert
avstånd från maskinen
Läs
användarhandboken
Håll er på säkert
avstånd från
maskinen – enstegs
snöslunga
Följ
serviceanvisningarna i
reparationshandboken
Håll er på säkert
avstånd från
maskinen – tvåstegs
snöslunga
Stanna motorn och ta
ur nyckeln innan ni
gör underhåll eller
reparerar
Kringflygande
föremål-hela kroppen i
riskzonen
Stanna motorn och ta
ur nyckeln innan ni
lämnar maskinen –
enstegs snöslunga
Elektrisk stöt – kan
medföra döden
Stanna motorn och ta
ur nyckeln innan ni
lämnar maskinen –
tvåstegs snöslunga
Risk för fotskador
eller att foten kan
fastna – roterade
skruv
Finger- och
handskador –
impellerblad
Elstart
7
Heta ytor –
brännskador på fingar
och händer
Förlust av kontrollen
över maskinen –
motlut
Frätande vätskor –
kemiska brännskador
på fingrar och händer
Förlust av kontrollen
över maskinen –
medlut
Luta inte batteriet Drivning
Håll torrt
Snöslungans
samlarskruv
Rörelseriktning –
framåt
Koppla in
Rörelseriktning –
bakåt
Koppla ur
Till/start Choke
Från/stop
Motorvarv
(gasreglage)
8
Snabbt Neutralläge
Sakta
Snöslungans
matarskruv/impeller
Minska/öka Lås
Start av motor
Lås upp
Stanna motorn
Manövrering av bygel
Utkastarriktning
Manövrering av bygel
Snapspump
(starthjälp)
Blyfritt bränsle
Snapsning
Risk för finger- och
handskador
9
Manövrering
av
gasreglage
Risk för fotskador
Manövrering av
PowerShift
Remdragning
Montering
Obs:
Vänster och höger sida på maskinen är lika med användarens vänstra respektive högra sida vid normal körning.
Reservdelar
Del Ant Användning
Bult
med flänshuvud—1,9 cm (3/4”)
6
Nedre remkåpan
1
Montering av matarskruv/impellerhus
Bult med flänshuvud—1,27 cm (1/2”)
5
Montering av matarskruv/impellerhus
Wiretäckplåt 1
Växelstång 1
Montering av växelstång
Låsmutter 2
Montering av växelstång
Snöutkastare 1
Montera utkastaren
Snäckskruv 1
Drevfäste 1
V
agnbult—2,54 cm (1”)
1
Montera utkastarreglaget
Planbricka 1
gg
Låsmutter 1
10
Del AnvändningAnt
Mede 2
Bult med flänshuvud—1,9 cm (3/4”)
2
Montera medarna
Planbricka 2
Montera medarna
Låsmutter 2
Nyckel 1
Används i tändningslåset
Delarnas
mått och utseende kan ändras utan föregående meddelande.
Montering
av matarskruv/
impellerhus
1. Skruva
bort de två flänsbultarna som fäster
mellanremskivan på motorramen och ta bort
mellanremskivan (Fig. 2).
2.
Passa in hålen på matarskruv/impellerhuset mot hålen i
motorramen (Fig. 2).
163
1
2
3
5
5
4
Figur
2
1. Skruvhus
2. Chassi
3. Impellerremskiva
4. Mellanremskiva
5. Monteringsskruvar
(2)
3. Dra
impellerremmen runt impellerremskivan.
4.
Skruva fast matarskruv/impellerhuset på motorramen
med sex 1,9 cm (3/4”) flänsbultar
.
5.
Montera mellanremskivan och passa in
mellanremskivorna mot remmarna.
6. T
ippa snöslungan framåt på matningsskruv/
impellerhuset och palla under så att den inte kan
ramla.
7.
Montera den undre remkåpan på undersidan av
matningsskruv/ impellerhuset och motorramen med
två 1,27 cm (1/2”) flänsbultar (Fig. 3).
Sätt fästöronen på remkåpan mot bakänden av
motorramen.
164
1
2
3
Figur
3
1. Undre
remkåpa,
(visas underifrån)
2. Fästöron
3.
Bult med brickskalle
8. Kontrollera
inställningen av impellerwiren, se steg 3 i
avsnittet
Justering av matningsskruv/impeller
drivrem
på sidan 20.
9.
Montera den övre remkåpan på motorramen med tre
1,27 cm (1/2”) flänsbultar (Fig. 4).
10.T
rä wiretäckplåten på kablarna och i hålet på
remkåpan (Fig. 4).
11
166
3
2
1
Figur
4
1. Övre
remkåpa
2. Wiretäckplåt
3.
Bult med brickskalle
Montering
av växelstång
1. Sätt
i övre kulledpinnbulten genom framänden av
växelfästet och fäst med en låsmutter (Fig. 5).
Obs:
Sätt växelstången med kröken vänd bakåt.
2.
Sätt i undre kulledpinnbulten på höger sidan av
växelspaken och fäst med en låsmutter (Fig. 5).
3.
Lägg i tvåans växel och kontrollera inställningen mot
Power Shift-spåret.
Passar inte växelspaken mot Power Shift-spåret på
reglagepanelen (se detaljskissen i Fig. 5), ska längden av
växelstången justeras enligt nedan:
1.
Lossa kulleden från växelspaken och lossa
stoppmuttern.
2. V
rid kulleden uppåt eller nedåt tills växelspaken passar
mot Power Shift-spåret.
3.
Sätt i kulleden i växelspaken och dra åt stoppmuttern.
7
8
167
1
4
5
2
6
6
2
3
5
Figur
5
1. Växelspak
2. Kulled
3. Växelled
4. Överföringsarm
5. Låsmutter
6. Stoppmutter
7. Växelspak
8. Spår
för Power Shift
Montering
av utkastaren
1. Smörj
in utkastarringen med ett tunt lager
lågtemperaturfett (Fig. 6).
2.
Sätt utkastaren—på matarskruv/impellerns
utkastaröppning med öppna sidan framåt så
plastkanalens hållare sitter på utkastarringen.
3.
Se till att styrpinnarna på utkastaren sätts i hålen i
utkastarreglaget (Fig. 6).
4.
Dra åt maskinskruven och låsmuttern på vänster sidan
tills fästplattan på utkastaren ligger mot plastkanalens
hållare och att utkastaren sitter fast på utkastarringen
(Fig. 6).
5. T
ryck utkastarhållarna på höger sida framåt mot
utkastaren och dra åt maskinskruven.
6.
Se till att utkastaren roterar fritt på ringen.
7.
Flytta den högra hållaren utåt tills den löper lättare om
utkastaren skulle kärva.
12
168
1
2
3
4
Figur
6
1. Snöutkastare
2. Plastfäste
för utkastare
3.
Fästplåt för utkastare
4. Utkastarring
Montering
av utkastarreglage
1. Sätt
i 2,54 cm (1”) vagnsbulten i reglagefästets hål
(Fig. 7).
2.
Sätt snäckskruven i fästet, passa in hålen och sätt i
utkastarreglagestången genom fästet och snäckskruven
(Fig. 7).
3.
Montera snäckskruven och fästet löst på flänsen med
en vagnbult, en planbricka och en låsmutter (Fig. 7).
4. T
rä i snäckskruven i kuggarna på utkastardrevet och
dra åt låsmuttern (Fig. 7).
1
2
5
4
3
170
Figur
7
1. Snäckskruvfäste
2. Vagnbult,
planbricka och
låsmutter
3. Snäckskruv
4. Utkastaraxel
5. Fäste
5. Kontrollera
att kanalreglagestången fungerar
.
6.
Flytta snäckskruven något utåt om det kärvar
.
Kontroll
av däcktryck
Kontrollera
däcktrycket eftersom de levereras med förhöjt
tryck. Minska trycket lika i båda däcken till 48-103 kPa
(7-15 psi).
Montering
av medar
1. Kontrollera
lufttrycket i däcken, se
Kontr
oll av
lufttryck i däcken på sidan 12.
2.
Ställ snöslungan plant och se efter om skrapan (Fig. 8)
är parallell med marken. Justera annars skrapan. Se
Inställning av skrapa och medar
,
sidan 18.
1
171
2
3
Figur
8
1. Skrapa
2. Vagnbult
3. Matarskruvblad
3. Skruva
bort de två flänsbultarna och brickorna som
håller fast ändarna på skrapan på sidoplåtarna (Fig. 9).
4.
Sätt i bultarna genom de bakre spåren i medarna med
brickorna mellan medarna och sidoplåtarna
(Fig. 9). Dra inte åt bultarna.
5.
Sätt i flänsbultarna genom främre spåren i båda
medarna och genom sidoplåtarna med
brickorna
mellan medarna och sidoplåtarna
(Fig. 9). Dra inte
åt bultarna.
5
474
2
1
3
3
4
Figur
9
1. Flänsbult
2. Mede
3. Planbrickor
4. Låsmutter
5. Sidoplåt
Gör
följande för att ställa in medarna för belagda ytor
. Se
Inställning av skrapa och medar
på sidan 18 för
inställning för grusgångar
.
13
6.
Flytta hjulen manuellt till det
bakre
Power Shift-läget
genom att lyfta upp handtagen och dra växelspaken
framåt till Power Shift-läge (Fig. 10).
m-4058
Figur
10
7. Palla
under skruvhuset så att skrapan är 3 mm (1/8”)
över ett plant underlag.
Obs:
Skrapan bör vara högre än tre millimeter (1/8”) om
underlaget är sprucket, grovt eller ojämnt.
8.
Flytta medarna neråt platt mot marken och dra åt de
fyra flänsbultarna som håller båda medarna.
Före start
Fylla
olja i motorn
Motorn
levereras från fabrik med bara några centiliter olja
i vevhuset. Fyll på olja före start. V
evhuset i modellerna
38079 och 38087 rymmer 0,78 liter (26 oz.) olja. och
medell 38559 rymmer 0,83 liter (28 oz.) olja. Eftersom
det finns lite olja i vevhuset ska dock inte hela mängden
fyllas på med en gång. Fyll på olja gradvis enligt nedan:
1.
Gör rent omkring oljestickan (Fig. 1
1).
2. T
a ur oljestickan ur vevhuset (Fig. 1
1).
2
1
m-4063
Figur
1
1
1. Oljesticka 2. Tanklock
3. Häll
sakta i 3/4 av totalvolymen olja i vevhuset.
Använd endast SAE 5W
-30 eller SAE 10 lösande olja
av hög kvalitet med klassning -SE, SF eller SG enligt
American Petroleum Institute (API) “service
classification”. Använd 0W
-30 lösande olja med
klassning -SE, SF eller SG enligt American Petroleum
Institute (API) “service classification” vid extrem kyla,
(under -18
°
C eller 0
°F).
4. T
orka av oljestickan med en ren trasa.
5.
Sätt i oljestickan helt.
Obs:
Oljestickan måste sättas i helt för att visa rätt nivå.
6. T
a ur oljestickan.
7.
Läs av nivån på oljestickan.
8.
Fyll sakta på olja om nivån ligger under märket Full,
och kontrollera nivån regelbundet (steg 4 t o m 7), tills
nivån på stickan når Full.
VIKTIGT
: Fyll inte på för mycket, det skadar motorn.
Fylla
på bränsletanken
Använd
färsk, blyfri bensin med oktantal 87 eller högre.
Köp bara så mycket som går åt inom en månad, så är den
garanterat färsk. Du behöver inte använda premiumbensin.
VIKTIGT
: Använd aldrig metanol, bensin som
innehäller metanol, bensin som innehåller mer än 10%
etanol, pr
emiumbensin eller fotogen eftersom detta
kan skada motorns bränslesystem.
FARA
RISKER
Under vissa omständigheter är bensin extr
emt
lättantändlig och högexplosiv
.
DETT
A KAN INTRÄFF
A
Bensinbrand eller explosion kan skada dig själv
och andra och orsaka materiella skador
.
SÅ UNDVIKS RISKEN
Använd tratt och fyll tanken på en öppen plats
utomhus och när motorn är kall. T
orka upp
spilld bensin.
Fyll inte tanken helt full utan tills nivån ligger
mellan 6 och 13 mm (1/4 och 1/2”) under
påfyllningsrör
ets nederände. Utrymmet medger
att bensinen kan expandera.
Rök aldrig när du handskas med bensin och
håll dig borta från öppen eld eller där
bensinångor kan antändas av gnistor
.
Förvara bensin i godkänd dunk och håll den
borta från barn.
Köp aldrig mer bensin än vad som går åt inom
en månad.
14
FARA
RISKER
V
id bensinpåfyllning kan under vissa
betingelser gnistor från statisk elektricitet
bildas och antända bensinen.
DETT
A KAN INTRÄFF
A
Bensinbrand eller explosion kan skada dig själv
och andra och orsaka materiella skador
.
SÅ UNDVIKS RISKEN
Ställ alltid bensindunkar på marken en bit från
ditt fordon för
e påfyllning.
Fyll inte på bensindunkar inne i fordon eller på
lastbilsflak eftersom plastmattor och liknande
kan isolera dunken och förlänga
urladdningstiden för statiska elektriciteten.
Lasta av bensindrivna maskiner från lastbilen
eller släpet om så är praktiskt möjligt och fyll
på bensin när hjulen står på marken.
Fyll på maskinen från en dunk hellr
e än med
ett handtag på en bensinpump om det inte är
möjligt att lasta av maskinen från lastbilen eller
släpet.
Håll kontakt hela tiden mellan munstycket på
bensinpumpen och kanten på tank- eller
dunköppningen tills tankningen är klar om
tankning måste ske från bensinpump.
Användning av stabiliserare under körning och vid
förvaring. Stabiliseraren rengör motorn medan den körs
och förhindrar gummiliknande hartsavlagringar från att
bildas i motorn vid förvaring.
VIKTIGT
: Använd inga andra bränsletillsatser än
sådana som är avsedda för stabilisering av bränslet vid
förvaring. Använd inte alkoholbaserade stabiliserar
e
som t ex etanol, metanol och isopr
opyl.
1.
Gör rent omkring tanklocket (Fig. 1
1).
2.
Skruva av tanklocket.
3.
Använd blyfri regularbensin. Fyll tanken tills det
återstår 6-13 mm (1/4-1/2”) till helt full.
VIKTIGT
: Fyll inte bensin upp i påfyllningsr
öret.
Utrymmet behövs för bränslets expansion. Fyll inte
tanken helt full.
4.
Skruva på tanklocket.
Körning
Reglage
Reglage för matarskruv/impeller
(Fig. 12)—T
ryck
handtaget mot höger handtag för att koppla in både
matarskruv och impeller
. Släpp handtaget för
urkoppling.
Reglage för hjuldrivning
(Fig. 12)—Reglaget måste
klämmas mot vänster handtag vid inkoppling. Släpp
reglaget för att stoppa drivningen.
Växelväljare
(Fig. 12)—väljaren har neutralläge, fyra
växlar framåt och två backväxlar
. Den styr också
Power Shift av hjulen. För väljaren till önskat läge för
att välja hastighet.
Släpp framdrivningsreglsaget innan någon backväxel
läggs i eller ur eller om Power
-Shift-funktionen
används. Du kan växla under körning mellan
framåt-
växlarna utan att släppa framdrivningsreglaget (det
kan gå trögt vid hård belastning).
Låsning av mastarskruv/impeller
—T
rycker du både
matarskruv/impellerreglaget och framdrivnings-
reglaget låser framdrivningsreglaget ner matarskruv/
impellerreglaget. Släpp framdrivnings- reglaget när
båda reglagen ska frigöras.
Utkastarreglage
(Fig. 12)—V
rid utkastarreglaget
medsols för att flytta utkastet åt höger och motsols för
att få utkastet åt vänster
.
4
2
1
3
m-4059
Figur
12
1. Skruv/impellerreglage
2. Körreglage
3. Växelspak
4. Vev
för utkastare
Tändningslås
(Fig. 13)—Sätt i nyckeln innan motorn
startas med snörstarten. T
a ur nyckeln för att stanna
motorn.
Gas
(Fig. 13)—För gasen uppåt för att öka varvtalet
och nedåt för att sänka varvtalet.
Choke
(Fig. 13)—V
rid choken till Full vid start av kall
motor
. För choken gradvis mot Of
f allt eftersom
motorn värms upp.
15
Snapspump
(Fig. 13)—T
ryck på snapspumpen för att
pumpa in en lite mängd bensin i motorn så underlättas
kallstart.
3
1
m-40674
2
6
5
Figur
13
1. Gasreglage
2. Choke
3. Snapspump
4. Tändningslås
5. Förvärmare
6. Fästskruv
Bränslekran
(Fig. 14)—Stäng kranen för att bryta
bränsleflödet från tanken och öppna den för att släppa
fram bränsle till för
gasaren. Stäng kranen när
snöslungan inte används.
1
2236
2
3
Figur
14
1. Bränslekran
2. Slangklämma
3. Bränsleledning
Strålriktarhandtag
(Fig. 15)—För handtaget framåt
för att sänka snöstrålen och bakåt för att höja strålen.
2
1
176
Figur
15
1. Riktarhandtag 2. Snöutkastare
Snörstart
(Fig. 16)—Dra i snöret för att starta motorn.
934
1
Figur
16
1. Snörstart
Starta/stoppa
motorn
FARA
RISKER
Impeller
och matarskruv kan r
otera när
snöslungan körs.
DETT
A KAN INTRÄFF
A
Roterande matarskruv/impeller kan slita av
eller skada händer och fötter
.
SÅ UNDVIKS RISKEN
Stäng av motorn och vänta tills alla r
örliga
delar stannat för
e justering,
rengöring och
inspektion av snöslungan samt innan utkastaren
rensas
. Dra dessutom av tändkabeln från
tändstiftet för att förhindra oavsiktliga starter
.
Använd en pinne,
inte händerna
, för att ta bort
skräp ut utkastar
en.
Håll dej bakom handtagen och undan från
utkastar
öppningen under körningen.
Håll ansikte, händer
, fötter och andra
kr
oppsdelar samt kläder från dolda r
örliga
eller r
oterande delar
.
Demontering av förvärmaren
Om
motorn ska köras vid högre temperatur än 4
_C
(40_
F), ska förvärmaren på för
gasaren demonteras
(Fig. 17). Sätt tillbaka förvärmaren om temperaturen faller
under 4
_
C (40
_F).
1.
Dra av chokeknappen från chokestången.
2.
Skruva bort de fyra fästskruvarna till förvärmaren
(Fig. 13 och 17).
16
m-4066
1
2
Figur
17
1. Förgasarförvärmning
2. Stjärnskruvar
3. Skruv
med sexkantskalle
3. Lyft
upp och ta bort förvärmaren.
4.
Sätt tillbaka chokeknappen på chokestången.
Starta motorn
VIKTIGT:
Kontr
ollera att snöskruven eller impellern
inte har frusit fast, utan kan r
otera fritt. Se också till
att inte utkastarkåpan satts igen.
Använd en pinne, inte
handen, för att ta bort föremål som fastnat.
1.
För växelspaken till N (neutral) och gasen (Fig. 12) till
läge Fast.
2.
Se till att reglagen för matarskruv och framdrivning är
frigjorda.
3.
Öppna bränslekranen under tanken (Fig. 14) genom att
vrida den åt vänster
.
4. V
rid choken (Fig. 13) till full choke.
5.
Håll för hålet i mitten av snapspumpen med tummen
och tryck sakta tre gånger med två sekunders paus
mellan varje tryckning.
VIKTIGT
: Snapsa inte om motorn har körts och är
varm.
för mycket snapsning kan flöda motorn och
göra att den inte startar
.
6.
Sätt i tändningsnyckeln (Fig. 13).
7. T
a tag i startsnörets handtag (Fig. 16) och dra det sakta
ut tills det känns ett motstånd. Drag då kraftigt för att
starta motorn.
8.
Håll stadigt i handtaget och släpp in snöret sakta.
Obs:
Om motorn inte startar eller om temperaturen är
under -23
_
C (-10
_
F), kan ytterligare snapsning behövas.
Prova att starta efter varje snapsning innan du snapsar
igen.
9. V
rid omedelbart choken (Fig. 13) till 3/4-läget så fort
motorn startar
.
10.V
rid choken till läge 1/2 och vidare till Of
f allt
eftersom motorn värms upp. V
rid tillbaka till läge 1/2
tills motorn värmts upp tillräckligt om den stannar och
vrid sedan till Of
f.
Preparering inför stopp av motorn efter
körning
1. Släpp
framdrivnings- och snöskruv/impellerreglagen.
2.
Koppla in matarskruven/impellern för att få bort
kvarvarande snö inne i huset.
3.
Kör motorn några minuter för att få bort fukt som kan
ha samlats på motorn.
4.
Dra ut i snörstarten helt tre-fyra gånger med kraftiga
tag och med motorn igång. Detta förebygger att
snörstarten fryser
.
Obs:
När du drar i snörstarten med motorn igång hörs ett
högt slamrande ljud. Detta skadar inte motorn eller
startanordningen.
Stanna motorn
1. För
gasen till sakta och ta ur tändningsnyckeln
(Fig. 12).
2.
Vänta tills alla rörliga delar stannat innan du lämnar
användarplatsen bakom handtagen.
Använda
Power Shift
För
hjulen till bakre Power Shift-läget i tung och/eller
packad snö. Låt hjulen vara kvar i främre läget i lätt snö
och när snöslungan transporteras.
1.
Koppla ur framdrivningsreglaget.
2.
För växelväljaren helt framåt till Power Shift-läget och
håll kvar om hjulen ska flyttas till främre eller bakre
läget (Fig. 18).
m-4060
Figur
18
3. Tryck
in framdrivningsreglaget helt när hjulen ska
flyttas till andra läget (Fig. 18 och 19).
17
Obs:
V
id växling kan du behöva lyfta upp handtaget för
att underlätta att hjulen flyttas.
179
Figur
19
4. Släpp
växelväljaren.
Obs:
Följ steg 1 och 2 och lyft handtagen för att flytta
hjulen när motorn inte är igång.
Obs:
Gör om proceduren från början om hjulen inte flyttar
sig i önskad riktning.
Frihjul
eller självdrift
Snöslungan
kan köras med hjulen frikopplade eller med
hjulen inkopplade så att den driver sig själv
. Det finns två
hål i varje ände på axeln. Om axelstiften sitter i de yttre
hålen och inte genom hjulnaven (Fig. 20), är hjlen
frikopplade. När båda stiften sitter i hålen i hjulnaven och
i de inre axelhålen (Fig. 20), driver snöslungan sig själv
när hjuldrivningsreglaget aktiveras.

Figur
20
1. Låssprint
2. Inre
axelhål
3.
Yttre axelhål och hjulnav
Tips
vid snöröjning
FARA
RISKER
Impeller
och matarskruv kan r
otera när
snöslungan körs.
DETT
A KAN INTRÄFF
A
Roterande matarskruv/impeller kan slita av
eller skada händer och fötter
.
SÅ UNDVIKS RISKEN
Stäng av motorn och vänta tills alla r
örliga
delar stannat för
e justering,
rengöring och
inspektion av snöslungan samt innan utkastaren
rensas
. Dra dessutom av tändkabeln från
tändstiftet för att förhindra oavsiktliga starter
.
Använd en pinne,
inte händerna
, för att ta bort
skräp ut utkastar
en.
Håll dej bakom handtagen och undan från
utkastar
öppningen under körningen.
Håll ansikte, händer
, fötter och andra
kr
oppsdelar samt kläder från dolda r
örliga
eller r
oterande delar
.
VARNING
RISKER
Stenar
, leksaker och andra för
emål kan plockas
upp och kastas av r
otorbladen.
DETT
A KAN INTRÄFF
A
För
emål som kastas omkring kan orsaka
allvarliga personskador på förar
en och
kringstående.
SÅ UNDVIKS RISKEN
Håll området som r
öjs r
ent från för
emål som
kan plockas upp och kastas omkring av
rotorbladen.
Håll barn och husdjur borta från området.
Stäng bränslekranen och ta ur nyckeln när snöslungan
inte används.
Röj snön så snart som möjligt efter snöfallet. Det ger
de bästa resultatet.
Justera medarna så att de är anpassade för ytan som
ska röjas. Se avsnittet
Justering av medar och skrapa
,
sidan 18.
Snöslungan är konstruerad för att göra rent ända ner
till marken men den kan tendera att resa sig i vissa
lägen. Växla ner och sänk farten framåt om detta
inträffar. L
yft i båda handtagen så att framänden hålls
nere om den ändå vill resa sig.
Rikta snöstrålen mot lä när så är möjligt.
18
Överlappa varje vända för att få bort all snö.
Lägg i en lägre växel för att ta dig fram om hjulen
slirar.
Överbelasta inte snöslungan genom att röja för fort.
Lägg i en lägre växel för att minska hastigheten framåt
om motorn saktar ner
.
Ha alltid full gas, högsta motorvarvtal, vid snöröjning.
Håll högsta motorvarv och överbelasta inte motorn så
att inte utkastarkanalen sätts igen om snön är blöt och
slaskig.
Under vissa snö- och väderförhållanden kan några
reglage och rörliga delar frysa fast. Stanna därför
motorn och vänta tills alla rörliga delar stannar om
några reglage blir svåra att hantera. Kontrollera om
någon del frusit fast.
Använd inte för mycket kraft
för att försöka manövr
era r
eglagen om de frusit.
T
ryck vid behov neråt på handtagen för att öka hjulens
dragkraft när de sitter i det bakre Power Shift-läget.
Flytta hjulen till det bakre Power Shift-läget och lägg i
en lägre växel i tung snö och/eller i drivor för att
förhindra att snöskruv/impellerhuset åker upp ovanpå
snön.
Underhåll
Rekommenderat
underhåll
Service
av
Serviceåtgärd Första
Varje
körning
10
tim.
15
tim.
25
tim.
100
tim.
Inför
förvaring
Oljenivå i
motorn–
kontrollera
Kontrollera oljenivån och fyll på
vid behov
.
X X
Fett i
matarskruv–
växeln-
kontrollera
Kontrollera fettnivån och fyll på vid
behov.
X X X
Smörjning av
snöslungan
Olja och fetta in invändiga rörliga
delar.
X X
Oljebyte i motor
Byt oljan i motorn.
X X
Tändstift
Rengör
, inspektera och ställ in
elektrodavståndet. Byt ut vid
behov.
X
FÖRSIKTIGHET
RISKER
Om
tändkabeln sitter kvar på tändstiftet kan någon annan starta motorn.
DETT
A KAN INTRÄFF
A
En oförutsedd motorstart kan skada dig eller åskådar
e allvarligt.
SÅ UNDVIKS RISKEN
Dra av tändkablarna från tändstiftet innan du börjar göra service. För också kablarna åt
sidan så att de inte oavsiktligt kommer i kontakt med tändstiften.
Justering
av skrapa och medar
Justera
skrapans höjd för att kompensera för slitaget och
för att försäkra dig om att den inte tar i marken.
1.
Dra av tändkabeln från tändstiftet och se till att kabeln
inte oavsiktligt kommer i kontakt med stiftet.
2.
Kontrollera lufttrycket i däcken, se
Kontr
oll av
lufttryck i däcken på sidan 12.
19
3.
Ställ snöslungan plant och sätt hjulen i främre läget.
4.
Lossa de fyra flänsbultarna som håller medarna i
snöskruvens sidoplåtar (Fig. 9).
5.
Lossa därefter vagnbultarna som håller fast skrapan i
snöskruv/impellerhuset (Fig. 8).
6.
Palla under
skruvbladen
så skruven hamnar 3 mm
(1/8”) över marken.
7.
Flytta skrapan så den har kontakt med underlaget hela
vägen, dra därefter åt de två bakre flänsskruvarna som
håller skrapan och medarna i sidoplåtarna.
8.
Dra åt alla fästskruvar för skrapan.
Inställning av medarna för betong- och
asfaltunderlag
Justera
medarna så skrapan kommer längre ner om
snöslungan lämnar kvar för mycket snö.
Justera medarna så skrapan kommer högre upp om
skrapan fastnar på sprickor i underlaget.
1.
Dra av tändkabeln från tändstiftet och se till att kabeln
inte oavsiktligt kommer i kontakt med stiftet.
2.
Lossa de fyra flänsbultarna som håller medarna i
snöskruvens sidoplåtar (Fig. 9).
3.
Flytta hjulen till bakre Power Shift-läget.
4.
Palla under så att skrapan hamnar 3 mm (1/8”) över en
jämn yta.
Obs:
Skrapan bör vara högre än 3 mm (1/8”) om
underlaget är sprucket, grovt eller ojämnt.
5.
Flytta medarna neråt platt mot marken och dra åt de
fyra flänsbultarna som håller båda medarna.
Inställning av medarna för grusgångar
Justera
medarna så inte sten plockas upp på grus- eller
singelunderlag.
1.
Dra av tändkabeln från tändstiftet och se till att kabeln
inte oavsiktligt kommer i kontakt med stiftet.
2.
Lossa de fyra flänsbultarna som håller medarna i
snöskruvens sidoplåtar (Fig. 9).
3.
Palla upp matarskruven några cm över marken.
4.
Skjut ner medarna så långt det går
.
5.
Dra åt flänsbultarna.
Tömning
av bensin
1. Dra
av tändkabeln från tändstiftet och se till att kabeln
inte oavsiktligt kommer i kontakt med stiftet.
2.
Stäng bränslekranen under tanken genom att vrida den
åt vänster (Fig. 14).
VARNING
RISKER
Bensin är mycket brandfarligt.
DETT
A KAN INTRÄFF
A
Bensin kan antändas och vålla allvarliga
kroppsskador.
SÅ UNDVIKS RISKEN
T
appa ur bensinen utomhus.
T
appa ur bensin endast när motorn är kall.
T
orka upp all utspilld bensin.
T
appa inte ur bensin nära en öppen låga eller
där bensinångor kan antändas av en gnista.
Rök inte cigarr
, cigar
ett eller pipa medan du
hanterar bensin.
3.
Sätt ett rent kärl under bränslekranen.
4.
Lossa slangklämman som håller fast bränsleslangen på
kranen och dra av slangen (Fig. 14).
5.
Öppna kranen genom att vrida åt höger
. Nu kan
bränslet rinna ner i ett kärl.
6.
Sätt tillbaka bränsleslangen och fäst med
slangklämman.
7.
Sätt tillbaka tändkabeln.
8.
Starta motorn på nytt och kör till den stannar
.
Smörjning
av snöslungan
Smörj
drivkedjan på snöslungan varje år
.
1.
Dra av tändkabeln från tändstiftet och se till att kabeln
inte oavsiktligt kommer i kontakt med stiftet.
2.
Dra av tändkabeln från tändstiftet och se till att kabeln
inte oavsiktligt kommer i kontakt med stiftet. Smörj
kedjan med kedjeolja (Fig. 21).
1
181
Figur
21
1. Drivkedja
3. Torka
upp oljespill.
20
Kontroll
av oljenivån i motorn
Kontrollera
oljenivån var 5:e drifttimma eller varje gång
snöslungan körs.
1.
Flytta snöslungan till plant underlag.
2.
Gör rent omkring oljestickan (Fig. 1
1).
3. T
a ur oljestickan ur vevhuset (Fig. 1
1).
4. T
orka av oljestickan med en ren trasa.
5.
Sätt i stickan helt och ta sedan ur den.
Obs:
Oljestickan måste sättas i helt för att visa rätt nivå.
6. T
a ur oljestickan ur vevhuset (Fig. 1
1).
7.
Läs av nivån på oljestickan.
8.
Fyll sakta på olja om nivån är under märket Full.
Kontrollera hela tiden nivån och fyll på tills den når
Full.
Använd endast SAE 5W
-30 eller SAE 10 lösande olja
av hög kvalitet med klassning -SE, SF eller SG enligt
American Petroleum Institute (API) “service
classification”. Använd 0W
-30 lösande olja med
klassning -SE, SF eller SG enligt American Petroleum
Institute (API) “service classification” vid extrem kyla,
(under -18
°
C eller 0
°F).
VIKTIGT
: Fyll inte på för mycket, det skadar motorn.
9.
Sätt i oljestickan.
Byta
olja i motorn
Byt
olja efter de två första drifttimmarna och sedan var
25:e drifttimma eller inför förvaring av snöslungan. Kör
motorn precis innan oljan byts. V
arm olja rinner lättare
och för med sig mera föroreningar
.
1.
Dra av tändkabeln från tändstiftet och se till att kabeln
inte oavsiktligt kommer i kontakt med stiftet.
2.
Gör rent omkring oljepluggen (Fig. 22).
3.
Skjut sedan ett kärl under urtappningsröret och skruva
sedan ur oljepluggen (Fig. 22).

Figur
22
1. Oljeplugg
4. Sätt
tillbaka oljepluggen när all olja runnit ur
.
5.
Fyll på olja i vevhuset. Se avsnittet
Fylla på olja i
motorn
, sidan 13.
6. T
orka upp oljespill.
Kontroll/påfyllning
av fett i
matarskruvväxel
Fettnivån
i snöskruvens växellåda måste kontrolleras efter
hopmontering före start, efter 10 timmars användning och
när den tas ut från den årliga avställningen.
1.
Dra av tändkabeln från tändstiftet och se till att kabeln
inte oavsiktligt kommer i kontakt med stiftet.
2.
Ställ snöslungan på plant underlag.
3.
Gör rent omkring rörpluggen (Fig. 23).
4.
Skruva bort rörpluggen från växeln (Fig. 23).
1
171
Figur
23
1. Rörplugg
5. Kontrollera
fettnivån i växeln. Fettet måste synas
genom hålet.
6.
Fyll på Lubriplate MAG-1-fett (ett högtrycksfett för
låga temperaturer), i växeln tills det nästan rinner över
om nivån är låg.
VIKTIGT
: Använd inte syntetolja.
7.
Skruva i rörpluggen i växeln.
Justering
av matarskruv/
impeller
Om
drivremmen till matarskruv/impeller slirar
, vilket
medför försämrade snöröjningsprestanda, krävs endera
justering eller byte av rem.
VIKTIGT
: Kontr
ollera matarskruvens/impellerns
drivr
em så att spänningen är korr
ekt efter
5-10 timmars drift med en ny r
em.
1.
Dra av tändkabeln från tändstiftet och se till att kabeln
inte oavsiktligt kommer i kontakt med stiftet.
2.
Skruva bort de tre flänsbultarna som håller fast
remkåpan på motorramen och dra kåpan uppmed
wirarna (Fig. 4).
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24

Toro 924 Power Shift Snowthrower Användarmanual

Typ
Användarmanual
Denna manual är också lämplig för