GB
F
DE
IT
NL
ES
DK
SU
SE
NO
PT
GR
Jabra JX10 cara Bluetooth-headset
Jabra JX10 cara Bluetooth-headset
GB
F
DE
IT
NL
ES
DK
SU
SE
NO
PT
GR
11
10
9
Felsökning och vanliga frågor
Jag hör skrapande störningsljud
För bäst ljudkvalitet bör du alltid bära headsetet på samma sida av kroppen som mobiltelefonen.
Jag hör ingenting i mitt headset
• Öka volymen på headsetet.
• Kontrollera att headsetet är länkat till telefonen.
• Kontrollera att telefonen är ansluten till headsetet – om den inte kan anslutas från telefonens
Bluetooth-meny eller genom att trycka lätt på svara-/avslutaknappen – följ anvisningarna för
länkning (se avsnitt 3).
Jag har problem att länka trots att telefonen inte visar något fel
Du kanske har raderat länkningsinformationen från mobiltelefonen. Följ anvisningarna för
länkning i avsnitt 3.
Fungerar Jabra JX10 cara med annan Bluetooth-utrustning?
Jabra JX10 cara är konstruerad för att fungera tillsammans med mobiltelefoner som har Bluetooth.
Enheten kan också fungera tillsammans med andra Bluetooth-enheter som är kompatibla med
Bluetooth version 1.1 eller 1.2 och som har stöd för headset och/eller handsfree-utrustning.
Jag kan inte använda Avvisa samtal, väntande samtal, återuppringning eller röstuppringning
Din telefon måste också ha stöd för dessa funktioner. Läs telefonens bruksanvisning för ytterligare
information.
Behöver du mer hjälp?
På omslagets insida finns mer information.
Skötsel av headset
• Förvara alltid Jabra JX10 cara med strömmen avstängd och på lämplig skyddad plats.
• Förvara inte enheten vid extrema temperaturer (över 45 °C – inte heller i direkt solljus – eller under
-10 °C). I så fall kan batteriets livslängd förkortas, och funktionen försämras. Höga temperaturer kan
också försämra funktionen.
• Utsätt inte Jabra JX10 cara för regn eller andra vätskor.
12
Service- och garantiinformation
Begränsad två (2) års garanti
GN Netcom AS (“GN”), garanterar att denna produkt är felfri vad gäller material och utförande (enligt nedan
angivna villkor) under en tidsperiod på två (2) år räknat från inköpsdatum (“Garantiperiod”). Under garantipe-
rioden, kommer GN att reparera eller (efter GN:s eget gottfinnande) byta denna produkt eller varje defekt del
i den (“Garantiservice”). Om reparation eller byte inte är kommersiellt möjligt eller inte kan göras i tid, kan GN
välja att till köparen återbetala inköpspriset för den skadade produkten. Reparation eller byte enligt villkoren
för denna garanti ger ingen rätt till utökning av eller nytt startdatum för garantin.
Reklamationer enligt garantin
För att erhålla Garantiservice, var vänlig kontakta den GN-säljare som du köpt produkten av eller besök www.
gnnetcom.com eller www.jabra.com för mer information om kundsupport.
Du kommer att behöva återlämna denna Produkt till säljaren eller skicka den till säljaren eller till GN (om så
anges på www.gnnetcom.com eller www.jabra.com) antingen i dess originalförpackning eller en paketering
som ger samma skydd åt produkten.
Du kommer att själv få bekosta transporten av produkten till GN. Om Produkten täcks av garantin, kommer
GN att betala kostnaden för att transportera produkten tillbaka till dig efter avslutad service enligt denna
garanti. Återtransporten kommer att debiteras dig för produkter som inte täcks av garantin eller som inte
kräver någon garantireparation.
Följande uppgifter måste lämnas för att få Garantiservice: a) produkten och b) inköpsbevis, som klart visar
säljarens namn och adress, inköpsdatum och typ av produkt, som visar att garantin fortfarande gäller för
denna produkt. Var vänlig att även inkludera c) returadressen till dig, d) telefon dagtid och e) orsaken till
returen.
Som en del i GN/Jabras ansträngningar att minska miljöpåverkande avfall, bör du känna till att produkten kan
bestå av reparerad utrustning som innehåller begagnade komponenter, av vilka en del har återanvänts. De
begagnade komponenterna uppfyller samtliga GN/Jabras höga kvalitetskrav och GN:s specifikationer på pro-
duktprestanda och driftsäkerhet. Var vänlig beakta att utbytta delar eller komponenter övergår i GN:s ägo.
Begränsningar i garantin
Denna garanti gäller bara för den ursprunglige köparen och kommer automatiskt att upphöra att gälla före
dess förfallodatum om produkten säljs eller på annat sätt överförs till annan part. Den garanti som ges av GN
enligt detta meddelande gäller bara för produkter som köpts för användning, inte för vidareförsäljning. Den
gäller inte för ”open box”-köp, där försäljningen skett ”i befintligt skick” och utan någon garanti.
Speciellt undantagna från garantin är förbrukningskomponenter föremål för normal förslitning, vindskydd för
mikrofoner, öronkuddar, modulpluggar, öronspetsar, dekorationer, batterier och andra tillbehör.