14
EngElska
JABRA STONE2
FelSÖKnInG OCh VAnlIGA FRåGOR
Jag hör ett knastrande ljud
- Bluetooth® är en radioteknik, vilket innebär en viss känslighet
för föremål som befinner sig mellan headsetet och den
anslutna enheten. Headsetet är konstruerat för att användas
inom 10 meter från den anslutna enheten, utan några större
föremål mellan enheterna (till exempel väggar).
Jag hör inget i headsetet
- Öka ljudvolymen i headsetet.
- Se till att headsetet är hopparat med en enhet som spelar.
- Kontrollera att telefonen är ansluten till headsetet genom att
trycka lätt på svara-/avslutaknappen.
Jag har problem med hopparningen
- Du kanske har raderat hopparningsanslutningen på din
mobiltelefon – följ anvisningarna för hopparning i "Para ihop
ditt headset med en telefon eller annan enhet".
Fungerar Jabra STONE2 med annan Bluetooth®-utrustning?
- Jabra STONE2 är konstruerat för att fungera med Bluetooth®-
utrustade mobiltelefoner. Det fungerar även med andra
Bluetooth®-enheter som är kompatibla med Bluetooth®-version 1.1
eller senare och som stöder en headset-, handsfree- och/eller
ljuddistribueringsprofil (A2DP).
Jag kan inte använda funktionerna avvisa samtal, parkera
samtal, återuppringning eller röstuppringning
Dessa funktioner är beroende av vilket kapacitet din telefon
har att hantera handsfreeproler. Även om handsfreeprolen är
implementerad är funktionerna avvisa samtal, samtalsparkering
och röstuppringning tillvalsfunktioner som inte stöds av alla
enheter. Mer information nns i enhetens bruksanvisning.
Observera att vissa funktioner bara kan hanteras från primärenheten,
t.ex. röstuppringning med hjälp av Jabra STONE2 med 2 mobiltelefoner.
Jag hör ingen musik i headsetet
- Se till att headsetet är anslutet till din Bluetooth®-aktiverade enhet.
- Du kan ha befunnit dig utom räckvidd (10 meter) för din
Bluetooth®-aktiverade enhet eller headsetet kan ha utsatts för
elektrostatisk urladdning (ESD). Tryck på svara-/avslutaknappen
för att återetablera Bluetooth®-radiolänken.