20
SvenSka
JABRA GO 6430
8. VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR OCH FELSÖKNING
F Varför går det inte att para ihop mitt headset med min mobiltelefon?
S Kontrollera följande:
• Kontrollera att headsetet är laddat och i hopparningsläge. Om headsetet redan är påslaget använder du
erfunktionsknappen för att slå av det (tryck och håll ned i 4 sekunder) och slår sedan på i hopparningsläge
(tryck och håll ned i 4 sekunder). I hopparningsläge lyser lysdioden med fast blått sken. Om headsetets
lysdiod lyser rött behöver headsetet laddas.
• Se till att Bluetooth® är aktiverat på mobiltelefonen och ställ in den till hopparningsläge för Bluetooth®.
F Varför går inte headsetet att para ihop med Jabra LINK 350 USB Bluetooth®-adaptern?
S Kontrollera följande:
• Kontrollera att headsetet är laddat och i hopparningsläge. Om headsetet redan är påslaget använder du
erfunktionsknappen för att slå av det (tryck och håll ned i 4 sekunder) och slår sedan på i hopparningsläge
(tryck och håll ned i 4 sekunder). I hopparningsläge lyser lysdioden med fast blått sken. Om headsetets
lysdiod lyser rött behöver headsetet laddas.
• Se till att Jabra LINK 350 USB Bluetooth®-adaptern är i hopparningsläge. Anslut adaptern till en dator och
tryck sedan på och håll in adapterknappen tills adapterns lysdiod tänds med blått sken.
F Varför hittar inte datorn Jabra LINK 350 USB Bluetooth®-adaptern?
S Prova att ansluta din USB Bluetooth®-adapter till en annan USB-port på datorn. Observera även att det måste
vara en direkt anslutning – det får inte nnas en mellanliggande USB-hubb.
F Varför fungerar inte headsetet med min mobiltelefon/datortelefon (PC)?
S Kontrollera följande:
• Kontrollera att headsetet är laddat Lysdioden lyser med fast grönt sken vid full laddning.
• Se till att du benner dig inom täckningsområdet för USB Bluetooth®-adaptern eller mobiltelefonen.
• Adaptern/mobiltelefonen och headsetet går inte längre att para ihop.
F Varför kan jag inte höra något i mitt headset när jag använder mobiltelefonen?
S Kontrollera följande:
• Se till att headsetet och mobiltelefonen är hopparade och benner sig inom täckningsområdet.
• Höj högtalarvolymen på headsetet genom att dra ngret uppåt längs pekpanelen på headsetets sida.
F Min huvudbåge/öronkrok/nackbåge är trasig. Hur skaar jag en ny?
S Kontakta din lokala Jabra-leverantör och gör en beställning.
F Varför hör jag ett lågt brus i headsetet när det är tyst i andra änden?
S Headsetets högtalarvolym kan vara för hög. Om du vill minska volymen drar du ngret nedåt på headsetets
pekpanel.
F Varför kan jag inte höra något ljud eller lyssna på musik från min dator i headsetet?
S Kontrollera följande:
• Se till att Jabra LINK 350 är vald som aktuell ljudenhet i både Windows ljudkontrollpanel och i det program
du använder.
• Se till att ljudlänken till datorn är öppen. Högerklicka på Jabra-enhetsikonen i Windows verktygsfält.
• Se till att datortelefonen (PC) är aktiverad i Jabra PC Suite.
F Blir det störningar mellan Wi-Fi och Jabra GO 6430?
S Nej, Jabra GO 6430 använder adaptiv frekvenshoppning och undviker därmed kanaler som spärras av Wi-Fi.
F Går det att avlyssna samtal med Jabra GO 6430?
S Risken för obehörig åtkomst till kommunikation via ett Bluetooth®-headset är mycket begränsad. Jabra GO
6430 använder 128-bitars kryptering.
F Vilken räckvidd har Jabra GO 6430?
S Jabra GO 6430-headsetet stödjer följande maximala räckvidder:
• Vid anslutning till Jabra LINK 350 är räckvidden upp till 100 m.
• Vid samtal på (de esta) mobiltelefoner är den upp till 25 m.
F Hur lång är samtalstiden med ett Jabra GO-headset?
S Omkring 6 timmar. Samtalstiden beror på enheten som headsetet är anslutet till.