Copyright © 2001–2009 Xerox Corporation. Alla rättigheter förbehålles. XEROX
®
, CentreWare
®
, Document Centre, WorkCentre
®
Pro, DocuShare
®
, FlowPort
®
, PaperWare och SMARTsend är varumärken som tillhör eller
har licensierats till Xerox Corporation i USA och andra länder. DataGlyph
®
är ett varumärke som tillhör Palo Alto Research Center, Inc. Adobe och Acrobat är registrerade varumärken som tillhör Adobe Systems,
Incorporated. IBM, Lotus, Domino och Domino.Doc är registrerade varumärken som tillhör IBM Corporation. NetWare är ett registrerat varumärke som tillhör Novell, Inc. Flash är ett varumärke som tillhör Macromedia,
Inc. Microsoft, Microsoft Windows, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint, Microsoft Internet Explorer, Microsoft Office, Exchange 2000, SharePoint och Internet Information Services (IIS) är registrerade
varumärken som tillhör Microsoft Corporation. Netscape Navigator är ett registrerat varumärke som tillhör Netscape Communications Corporation. WordPerfect är ett registrerat varumärke som tillhör Corel Corporation.
WorkSite är ett varumärke som tillhör Interwoven, Inc. Hummingbird DM är ett varumärke som tillhör Hummingbird, Ltd. Documentum är ett registrerat varumärke som tillhör EMC Corporation. LiveLink är ett registrerat
varumärke som tillhör Open Text Corporation. FileNet
®
är ett registrerat varumärke som tillhör FileNet Corporation i USA och/eller andra länder. Xerox PDF Reader tillhandahålls av Foxit Software Company
http://www.foxitsoftware.com
"Aspose" är ett varumärke som tillhör Aspose Pty Ltd. mars 23, 2009.
Skapa ett arbetsflöde
Du kan skapa arbetsflöden för att avläsa till olika destinationer. Nedan visas hur ett arbetsflöde
skapas.
Klicka på Lägg till nytt > Distributionsarbetsflöde... på SMARTsends hemsida eller i
Workflow Explorer.
På sidan Dokumentdestination väljer du en destinationstyp och klickar sedan på lägg
till platser (eller adresser).
Ange information som behövs för att definiera platsen och klicka sedan på OK.
Markera en eller flera kryssrutor bredvid varje önskad destination, och klicka sedan på
Nästa >> för att fortsätta.
På sidan Dokumentnamn och typ anger du dokumentets namngivningsregler och
formatet på utskriftsfilen som ska skapas. Klicka på Nästa >> för att fortsätta.
På sidan Dokumentattribut väljer du en profil eller fyller manuellt i
dokumentattributfälten (metadata), om det behövs. Klicka på Nästa >> för att
fortsätta.
På sidan Arbetsflödesinställningar konfigureras alternativ för arbetsflödesnamn,
bekräftelse och åtkomst. Klicka på Nästa >> för att fortsätta.
På sidan Arbetsflödessammanfattning väljer du publiceringsalternativ och kontrollerar
arbetsflödesinställningarna som visas på sidan. Använd knapparna på sidan för att
göra ändringar. Klicka på Slutför för att spara och/eller publicera arbetsflödet.
Publicera ett arbetsflöde
När ett arbetsflöde har skapats, måste det publicerats innan det kan användas vid
dokumentavläsning.
Markera arbetsflödet som du vill publicera i Workflow Explorer och klicka på Publicera
till Xerox flerfunktionsenhet eller Publicera en försättssida.
Om du publicerar till en Xerox-flerfunktionsenhet: Ange namn, förfallodatum, enheter,
dokumentattribut och avläsningsprofilens egenskaper och klicka på OK.
Om du publicerar en PaperWare-försättssida (Professional Edition): Ange namn,
beskrivning, förfallodatum, standarddestinationer, dokumentattribut och
avläsningsinställningar och klicka på Skapa försättssida. Spara och skriv ut
försättssidan i PDF-format.
1
2
3
4
5
6
7
8
1
2
Använda enhetens avläsningsmall
Välj en mall på Xerox-flerfunktionsenheten.
Ange eventuella dokumentattribut (om de har angetts) och avläs dokumentet.
Använda en PaperWare-försättssida (Professional Edition)
Skapa och skriv ut en PaperWare-försättssida.
Markera önskade destinationer på försättssidan.
Lägg försättssidan och dokumentet i dokumentmataren på avläsningsenheten.
Försättssidan måste vara den första sidan som blir avläst.
På Xerox-flerfunktionsenheten väljer du en PaperWare-mall, en mall för Xerox
PaperWare-inställningar eller standardmallen (om den har angetts).
Ange eventuella dokumentattribut (om de har angetts) och avläs dokumentet.
Använda Min e-post
Arbetsflödet Min_e-post installeras tillsammans med SMARTsend
och används för att automatiskt
skicka avlästa dokument till arbetsflödesavsändarens e-postadress. Först måste du publicera
arbetsflödet som enhetens avläsningsmall eller som en PaperWare-försättssida.
Logga in på Xerox-flerfunktionsenheten för att identifiera dig som användare.
Markera enhetens avläsningsmall Min_e-post och avläs dokumentet.
Avläsa på en Internetfaxenhet (Professional Edition)
Du kan avläsa på en godtycklig Internetfaxenhet med hjälp av en PaperWare-försättssida.
Publicera ett arbetsflöde som en PaperWare-försättssida. Du måste välja Internetfax
eller Internetfax från Xerox-flerfunktionsenhet som avläsningskälla.
Markera önskade destinationer på PaperWare-försättssidan.
Lägg försättssidan och dokumentet i dokumentmataren på Internetfaxenheten.
Försättssidan måste vara den första sidan som blir avläst.
Markera alternativet Internetfax, välj textläge och skriv Internetfaxadressen för
SMARTsend-datorn.
Avläs dokumentet. Dokumentet skickas som en e-postbilaga.
1
2
1
2
3
4
5
1
2
2
1
3
4
5