38
TOPCOM Time Master 500
9 TOPCOMS GARANTI
9.1 GARANTIPERIOD
Topcoms produkter har en garantiperiod på 24 månader. Garantiperioden
startar den dag då en ny apparat inhandlas. Förbrukningsdelar eller
defekter som orsakar en försumbar effekt på apparatens funktion eller
värde, täcks inte.
För att du ska kunna göra ett garantianspråk måste du visa upp det
ursprungliga inköpskvittot, där inköpsdatumet och produktmodellen ska
framgå.
9.2 GARANTIREGLER
En felaktig produkt måste returneras till ett av Topcoms servicecenter
tillsammans med ett giltigt inköpskvitto.
Om ett fel uppstår på produkten under garantiperioden, reparerar Topcom
eller dess officiellt förordnade servicecenter utan kostnad alla defekter som
har orsakats av material- eller tillverkningsfel.
Topcom uppfyller efter eget gottfinnande sina garantiåtaganden genom att
antingen reparera eller byta ut den felaktiga produkten eller delar av den
felaktiga produkten. Vid händelse av byte, kan färg eller modell skilja sig
från den ursprungligen köpta apparaten.
Det ursprungliga inköpsdatumet ska avgöra starten på garantitiden.
Garantiperioden förlängs inte om produkten byts ut eller repareras av
Topcom eller dess förordnade servicecenter.
9.3 UNDANTAG TILL GARANTIN
Garantin omfattar inte skador eller defekter som orsakas av felaktig
hantering eller användning samt skador som uppkommer till följd av att
delar eller tillbehör som ej är original och som inte har rekommenderats av
Topcom används.
Garantin täcker inte skada orsakad av yttre faktorer som blixtnedslag,
vatten och eld eller annan skada orsakad under transport.
Ingen garanti kan krävas om serienumret på apparaten har ändrats,
avlägsnats eller gjorts oläsligt.