32
Begränsad garanti / Begrenset garanti
Nespresso garanterar att denna produkt är fri från materialfel och tillverkningsfel under
en period av två (2) år. Garantiperioden börjar vid inköpsdatum och Nespresso kräver
att köparen uppvisar det ursprungliga inköpskvittot för att fastställa inköpsdatum. Under
garantiperioden kommer Nespresso, efter egen bedömning, antingen att reparera
eller byta ut defekta produkter. Utbytesprodukter eller reparerade delar garanteras
endast under sex (6) månader eller, om den tiden är längre, den tid som återstår av
den ursprungliga garantin. Denna begränsade garanti gäller inte för fel som orsakats
av försumlighet, olycka, felaktig användning eller någon annan orsak som Nespresso
inte har kunnat förutse på rimligt sätt, inklusive men inte begränsat till: normalt
slitage, försumlighet eller underlåtenhet att följa produktens anvisningar, felaktigt eller
otillräckligt underhåll, kalciumavlagringar eller underlåten avkalkning, anslutning till
felaktig elektrisk spänning, obehöriga produktmodifieringar eller produktreparationer,
användning i kommersiella syften, brand, blixtnedslag, översvämning eller andra
yttre orsaker. Garantin gäller endast i det land där du köpt maskinen eller i de länder
där exakt samma modell säljs. Garantiservice utanför det land där produkten köpts
är begränsad till de villkor och bestämmelser som finns i motsvarande garanti i
användningslandet. I de fall kostnaden för reparationer eller byten inte täcks av denna
garanti kommer Nespresso att kontakta ägaren och kostnaden debiteras densamme.
Denna begränsade garanti ska utgöra det fullständiga åtagandet från Nespresso
oavsett vilken situation som kan ha uppstått. Villkoren i denna begränsade garanti utgör
i den utsträckning som tillåts enligt gällande lag ett tillägg till, inte någon exkludering,
begränsning eller ändring av, de lagstadgade rättigheter som gäller för försäljning av
den här produkten. Om du har anledning att tro att din produkt är behäftad med fel ska
du kontakta Nespresso för råd om reparationer. Du hittar kontaktuppgifter på
www.nespresso.com
Kontakta Nespresso Club / Kontakt Nespresso Club
Eftersom vi inte har förutsett alla användningsområden för maskinen kan du
om du behöver ytterligare information, har problem eller helt enkelt vill ha goda
råd ringa Nespresso Club eller besöka Nespresso Boutiques. Kontaktuppgifterna till
din Nespresso Club och Nespresso Boutiques hittar du i broschyren ”Välkommen till
Nespresso” i din maskinlåda eller på nespresso.com
Nespresso garanterer dette produktet mot materialfeil og produksjonsfeil for en
periode på 5 år. Garantiperioden innledes på kjøpsdatoen, og Nespresso krever å få se
det originale kjøpsbeviset for å fastslå denne datoen. I garantiperioden vil Nespresso
(etter eget skjønn) enten reparere eller erstatte et defekt produkt. For utbytteprodukter
eller reparerte produkter gjelder bare garantien i den resterende delen av den
opprinnelige garantiperioden eller i seks måneder (avhengig av hva som er lengst).
Denne begrensede garantiperioden gjelder ikke defekter som skyldes forsømmelighet,
uhell, misbruk eller en annen grunn som med rimelighet ligger utenfor Nespresso sin
kontroll – inklusive, men ikke begrenset til: vanlig slitasje, forsømmelse eller manglende
overholdelse av produktinstrukser, upassende eller feilaktig vedlikehold, kalkavleiringer
eller opphopning av kalk, tilkobling til feil strømkilde, uautorisert endring eller reparasjon
av produktet, bruk til kommersielle formål, brann, lynnedslag, oversvømmelse eller
andre eksterne årsaker. Denne garantien er kun gyldig i kjøpslandet eller i andre
land hvor Nespresso selger samme modell med identiske tekniske spesifikasjoner.
Vedlikehold basert på garantien utenfor landet apparatet er kjøpt i, er begrenset til
vilkårene i den tilsvarende garantien i det landet der vedlikeholdet utføres. Der kostnader
for reparasjoner eller utskiftinger ikke dekkes av denne garantien, vil Nespresso
informere eieren om dette, og kostnaden vil tilskrives eieren. Denne begrensede
garantien utgjør det maksimale omfanget av Nespresso erstatningsansvar uansett
årsak. Vilkårene for denne begrensede garantien utelukker, begrenser eller endrer ikke
de pålagte, juridiske rettighetene vedrørende salg av dette produktet, unntatt i den grad
dette er mulig i henhold til gjeldende lovverk. Dersom du tror at produktet er defekt,
kan du kontakte Nespresso for å få instrukser om hvordan man fortsetter med en
reparasjon. Se vår hjemmeside, www.nespresso.com, for kontaktopplysninger.
Til tross for en grundig gjennomgang kan vi ikke garantere for at vi har
forutsett alle bruksmulighetene til apparatet. For mer informasjon, ved
problemer eller veiledning, ring Nespresso Club eller din Nespresso-representant.
Kontaktopplysningene til din nærmeste Nespresso Club eller din Nespresso-
representant finner du i brosjyren ”Velkommen til Nespresso”-heftet i maskinens eske
eller på www.nespresso.com
UM_NESPRESSO_ESSENZA_MINI_Z2.indb 32 23.10.17 11:18