17
8. Om rullstolens sittyta varken har kardborr-tagg eller
kardborr-filtsbandsfästning, tag bort det tvåsidiga
kardborr-taggbandet från överdragets botten.
9. Passa ihop dynans framkant med sittytans framkant.
10. Placera dynan på rullstolens sittyta.
ANVÄNDNING AV ESSENTIAL
SITTDYNA
Om användaren tycker att dynan är obekväm eller att
det är svårt att få en stadig hållning bör följande punkter
observeras:
1. Om användaren är tyngre än 114 KG (250 pounds)
kontrollera om hon eller han trycker ihop skumplasten
så att den inte ger stöd och hjälp mot tryck som
förväntas.
2. Se att dynan är rätt placerad. “BACK” på dynans
skumplast skall vara mot ryggstödet. När överdraget
är ordentligt på skall dragkedjan vara bakåt.
3. Om dynan är gammal kanske den inte längre ger fullt
stöd och bör bytas ut.
RENGÖRING
VARNING
Överdraget är utvecklat att skydda
skumplasten mot möjlig inkontinens och
att vara eldsäker. Använd inte dynan
utan överdrag.
Överdrag
VARNING
Tvättas i maskin, kallt vatten. Kort
centrifugering. Använd milt tvättmedel.
INGA sköljmedel eller blekningsmedel.
Dropptorkas.
Dyna
VARNING
Torka ytan med en fuktig trasa. Blötlägg
INTE dynan i vatten. Om dynans skumplast
blir smutsigt p g a inkontinens bör det
bytas ut pga. att skumplasten är
absorberande och kan inte tvättas.
GARANTI
Denna garanti gäller endast den ursprungliga kunden och inverkar inte på lagstadgade
rättigheter.
Invacare AB garanterar att skumplastdynan är felfri för en period av två (2) år från
inköpsdatumet. Dynans överdrag har en garanti på nittio (90) dagar från inköpsdatumet. Till
den ursprungliga köparen/användaren garanterar Invacare AB att komponenterna tillverkade
av metall är felfria vad beträffar material och tillverkning för produktens hela livslängd, med
undantag av trä-, skumplast- eller uppstoppade komponenter. Om produkten inom
garantiperioden visar sig vara felaktig (efterkontroll av Invacare AB Service Representant),
skall den repareras eller utbytas (valet görs av Invacare AB Service Representant).
För garantiservice vänligen kontakta Invacare AB Service Representant under arbetstid. När
Invacare AB Service Representant får uppgift om en felaktig produkt, kommer den att be er
returnera produkten. Söndriga komponenter skall returneras för garanti-inspektion med
serienumret som identifikation inom trettio (30) dagar efter returgodkännandet. Returnera
INTE produkter till fabriken utan tidigare godkännande.
BEGRÄNSNINGAR OCH UNDANTAG: OVANNÄMNDA GARANTI GÄLLER INTE ONORMAL
SLITNING OCH INTE HELLER PRODUKTER SOM BLIVIT UTSATTA FÖR OLYCKOR, DÅLIG SKÖTSEL,
VÅRD ELLER FÖRVARING, KOMMERCIELL ELLER INSTITUTIONS ANVÄNDNING, PRODUKTER SOM
ÄNDRATS UTAN INVACARES SKRIFTLIGT GODKÄNNANDE (INKLUDERANDE MEN INTE
BEGRÄNSANDE, MODIFIKATION GENOM ATT ANVÄNDA ICKE-GODKÄNDA DELAR) ELLER
PRODUKTER SKADADE GENOM REPARATION PÅ NÅGON DEL UTAN SÄRSKILT GODKÄNNANDE
AV INVACARE AB SERVICE REPRESENTANT.