SERVICE PÅ PLATS I SVENSKA 59
SE
Personalen på våra supportcenter har utbildats och certifierats för att
diagnostisera maskinvaruproblem och tillhandahålla det snabbaste sättet att
reparera din Toshiba-produkt. För att hjälpa personalen på vårt supportcenter
att identifiera problem och reservdelar på effektivast möjliga sätt måste du
vara beredd att beskriva de problem du har stött på.
När du ringer bör du ha tillgång till ditt Toshiba-system och vara beredd att
ange det serienummer och modellnummer som finns på baksidan av Toshiba-
produkten.
På plats-reparation kanske inte behövs om problemet kan lösas med
fjärrdiagnostik.
Om på plats-reparation behövs skickar Toshiba en certifierad tekniker till dig
senast i slutet av nästföljande vardag beroende på tillgången på reservdelar.
Servicenivåerna är svarstidsmål som kan variera från plats till plats och
garanteras inte.
Toshiba, dess auktoriserade återförsäljare och tjänstleverantörer förbehåller
sig rätten att begära inköpsbevis (t.ex. en betalad, daterad faktura från den
auktoriserade återförsäljaren) där modell och serienummer framgår, innan vi
godtar en tjänstbeställning.
KUNDENS SKYLDIGHETER
Se till att alla data på din Toshiba-produkt har säkerhetskopierats före på
plats-reparation eller innan du skickar datorn till den Toshiba-auktoriserade
tjänstleverantören i samband med ett garantianspråk. Ta bort eventuella
konfidentiella, upphovsskyddade eller personliga data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för skada på eller förlust av program, data
eller flyttbara lagringsmedia, eller återställning eller ominstallation av program
eller data. Den certifierade teknikern installerar bara om operativsystemet om
du har de återställningsmedia som följde med produkten.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för uteblivna intäkter eller följdskador,
förlust av data, förlust av programvara eller kostnader för omkonfigurering av
program.
Toshiba förbehåller sig rätten att debitera dig för transportkostnader om du
inte fanns tillgänglig på överenskommen reparationsdag och plats.
RESERVDELAR OCH MATERIAL
Toshiba förbehåller sig rätten att reparera eller byta ut produkten eller delar
som omfattas av standardgarantin med nya eller renoverade delar utan
kostnad under hela perioden, förutom batterier. Garantin för batterierna är
begränsad till 1 år på grund av produktens natur, om inte tjänsten du köpt
också omfattar en utbytestjänst för batterier. En detaljerad beskrivning finns i
avsnittet "Ytterligare tjänstalternativ".
En produkt eller komponent som repareras eller ersätts i enlighet med den
här tjänsten skall täckas under resten av garantiperioden för produkten eller
komponenten, eller under tre månader, beroende på vilken period som är
längre. Produkter och komponenter som bytts ut enligt garantin tillhör Toshiba.
Om ett nytt tangentbord krävs tillhandahålls endast engelskspråkiga
tangentbord eller tangentbord på språket i det land där tjänsten tillhandahålls,
om något sådant finns tillgängligt.
BEGRÄNSNINGAR AV TJÄNSTEN
Denna tjänst omfattar endast delar och arbete. Den gäller inte för något fel
eller någon defekt som beror på någon yttre orsak, olyckshändelse, felaktig
användning, transport, normalt slitage, datavirus, användning av komponenter
eller program som inte kommer från Toshiba, förändringar, anpassningar,
felaktig installation, felaktigt underhåll, programfixar eller försumlighet.
Den här tjänsten gäller inte någon programvara. Om reparationen av
produkten skulle visa sig ha samband med en orsak som inte omfattas av
denna tjänst förbehåller sig Toshiba rätten att fakturera dig för delar, arbete
och omkostnader.
Denna tjänst och standardgarantin upphör att gälla om felet på produkten
eller komponenten har uppstått på grund av service, underhåll eller
reparation av någon annan än en auktoriserad Toshiba-återförsäljare eller
auktoriserad tjänstleverantör, eller om etiketten/serienumret på produkten
eller komponenten har ändrats eller gjorts svårtydbar.
Denna tjänst täcker inte fel som uppstått på maskinvaran innan tjänsten
köptes.
Tillbehör omfattas inte av den här tjänsten. Kontakta närmaste Toshiba-
återförsäljare i händelse av fel.
Undantag från standardgarantin gäller även för den här garantiförlängningen.
I villkoren och bestämmelserna för standardgarantin som medföljde produkten
finns mer information om undantagen i garantin.
YTTERLIGARE TJÄNSTALTERNATIV
Om du är berättigad till ett eller flera av följande ytterligare tjänstalternativ
gäller följande villkor och bestämmelser:
a) Möjlighet att behålla hårddisken
Beroende på varaktigheten för den garantiförlängning du har köpt
servicealternativet att behålla hårddisken med, har du rätt att behålla den
första trasiga hårddisken om den behöver bytas ut under garantiperioden.
Hårddisken förblir din egendom, men omfattas inte av någon pågående
support. Alla övriga produkter och komponenter, liksom ytterligare hårddiskar
som byts ut enligt garantin, tillhör därefter Toshiba.
Om hårddisken skulle bli föremål för produktåterkallning gäller den här tjänsten
inte längre för hårddisken och den måste då returneras till Toshiba.
b) Utbytestjänst för batterier
Beroende på varaktigheten för den garantiförlängning du har köpt
utbytestjänsten för batterier med, utökas garantin för ditt batteri i enlighet med
denna. Under den här tidsperioden är du berättigad till ett batteriutbytesärende
efter att standardgarantin för batteriet har gått ut.
Denhär tjänstenärendastgiltig ombatterikapacitetenär mindreän 50 %.
Innan du gör ditt serviceanspråk måste du ladda ned, installera och köra ett
diagnostikverktyg från Toshiba för att fastställa hur stor batterikapacitet som
finns kvar.
Din Toshiba-auktoriserade tjänstleverantör är skyldig att kontrollera den
kvarvarande batterikapaciteten efter att ha tagit emot din produkt. Om den
Toshiba-auktoriserade tjänstleverantören fastställer att batterikapaciteten
äröver50%,förbehållersigdenauktoriseradetjänstleverantörenrättenatt
lämna en offert på delar, arbetskostnader och utgifter.