Toshiba GONS104EU-V Användarmanual

Kategori
Garanti
Typ
Användarmanual

Denna manual är också lämplig för

SERVICE PÅ PLATS I SVENSKA 58
SE
SERVICENIVÅ
Beroende på vilken typ av på plats-tjänst du har köpt är du berättigad till
någon av följande tjänster.
a) På plats Silver
Om du har köpt silvervarianten av service på plats nästföljande vardag skickas
en Toshiba-certifierad tekniker för att reparera den felaktiga produkten på
plats om du inte kan lösa reparationen själv via utbytbara komponenter.
b) På plats Guld
Om du har köpt guldvarianten av service på plats nästföljande vardag kan du
avböja att en reservdel skickas till dig. Toshibas supportcenter skickar då en
Toshiba-certifierad tekniker som reparerar den felaktiga produkten på plats.
NATIONSOMFATTNING
Om du har köpt lokal på plats-tjänst är den bara tillgänglig i det land där den
köptes.
Om du har köpt på plats-tjänst för Europa är den tillgänglig i Belgien, Danmark,
Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna,
Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien,
Tyskland och Österrike.
Om du har köpt en internationell på plats-tjänst är den tillgänglig i alla länder
som visas på följande webbplats:
ios.toshiba.com
Service tillhandahålls för Toshiba-produkter som befinner sig inom 10 mils
radie från en större stad. Om service efterfrågas för en produkt som befinner
sig utanför denna 10 mils radie ges service i möjligaste mån.
Toshiba förbeller sig rätten att använda en Toshiba-auktoriserad
tjänstleverantör som underleverantör för tjänsten.
BESTÄLLA SERVICE
Du beställer service hos Toshibas supportcenter eller närmaste auktoriserade
tjänstleverantör:
00800-86742273*
* Numret fungerar inte i alla länder. Använd följande nummer i dessa länder:
•Tjeckien800142421
•Grekland0080049129117
•Polen008004911380
•Sverige020795153
Se följande webbplats om du vill beställa service utanför Europa:
ios.toshiba.com
Toshibassupportcenterharöppetvardagarmellan9:00och17:00lokaltid,
utom helgdagar.
BESKRIVNING AV TNSTEN
Den här tjänsten för service på plats nästföljande vardag gäller enbart
reparation av maskinvara. Den omfattar telefondiagnos för att fastställa
problemet med din maskinvara från Toshiba. Om reparation behövs skickar
Toshiba en certifierad tekniker till dig, normalt senast i slutet av nästföljande
vardag beroende på tillngen på reservdelar.
Svarstid nästljande vardag är tiden fn problemrapporteringen till
supportcentret till dess att den certifierade teknikern anländer hos dig.
Observera att serviceanspråket måste loggas vid Toshibas supportcenter
innan15:00lokaltidförattvarakvaliceratförreparationnästföljandevardag.
Den här tjänsten gäller för Toshiba Satellite Pro, Tecra, Portégé och utvalda
surfplattor för företag (hädanefter kallade produkter). Mer produktinformation
om kompatibilitet hittar du på:
toshiba.se/services
Den här tjänsten utgör en uppgradering av standardgarantin för din Toshiba-
produkt med avseende på giltighetstid, svarsnivå eller tjänstens innehåll.
Dessa villkor och bestämmelser gäller därför utöver standardgarantins villkor
och bestämmelser och skall ha företräde vid eventuella konflikter.
Den här tjänsten är endast tillnglig för Toshiba-produkter som köpts i Europa.
Den här tjänsten påverkar inte dina rättigheter enligt gällande lagstiftning.
REGISTRERA OCH AKTIVERA TJÄNSTEN
Tjänsten gäller endast om den anskaffats inom 90 dagar från inköpet av
Toshiba-produkten och måste aktiveras inom 30 dagar efter anskaffandet.
Aktivera tjänsten genom att registrera produkten på följande webbplats:
toshiba.se/registrera
Var beredd på att lämna information om denna tjänst, din produkt och
användardata när du registrerar produkten. Om du redan har aktiverat
tjänsten vid köpet i Toshiba-butiken behöver du inte återaktivera tjänsten på
vår webbplats.
Om produkten inte har registrerats när du kontaktar Toshibas supportcentrum
för ett serviceanspk, gäller kanske inte tjänsten för reparation nästljande
vardag.
r registreringen har gått igenom får du en bekräftelse via e-post och är
därmed berättigad till tjänsten.
Denna tjänst kan bara användas för den Toshiba-produkt som den registrerats
för.
UTBYTBARA KOMPONENTER
Vissa reservdelar är särskilt utformade för att enkelt kunna tas bort och
bytas ut av kunden. Dessa kallas utbytbara komponenter. Om personalen
på supportcentret under arbetet med felsökning via frranslutning beslutar
att du själv kan sköta reparationen, skickar Toshiba både reservdelar och
dokumentation för hur arbetet ska utföras till dig. Om Toshiba begär det ska
originaldelen återlämnas till Toshiba. Detta sker på Toshibas bekostnad.
TOSHIBAS SERVICE PÅ PLATS
NÄSTFÖLJANDE VARDAG
SVENSKA TJÄNSTVILLKOR 2
SERVICE PÅ PLATS I SVENSKA 59
SE
Personalen på våra supportcenter har utbildats och certifierats för att
diagnostisera maskinvaruproblem och tillhandahålla det snabbaste sättet att
reparera din Toshiba-produkt. För att hjälpa personalen på vårt supportcenter
att identifiera problem och reservdelar på effektivast möjliga sätt måste du
vara beredd att beskriva de problem du har stött på.
r du ringer bör du ha tillgång till ditt Toshiba-system och vara beredd att
ange det serienummer och modellnummer som finns på baksidan av Toshiba-
produkten.
På plats-reparation kanske inte behövs om problemet kan lösas med
fjärrdiagnostik.
Om på plats-reparation behövs skickar Toshiba en certifierad tekniker till dig
senast i slutet av nästföljande vardag beroende på tillgången på reservdelar.
Servicenivåerna är svarstidsmål som kan variera från plats till plats och
garanteras inte.
Toshiba, dess auktoriserade återförsäljare och tjänstleverantörer förbehåller
sig rätten att begära inköpsbevis (t.ex. en betalad, daterad faktura fn den
auktoriserade återrsäljaren) där modell och serienummer framgår, innan vi
godtar en tjänstbeställning.
KUNDENS SKYLDIGHETER
Se till att alla data på din Toshiba-produkt har säkerhetskopierats före på
plats-reparation eller innan du skickar datorn till den Toshiba-auktoriserade
tjänstleverantören i samband med ett garantianspk. Ta bort eventuella
konfidentiella, upphovsskyddade eller personliga data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för skada på eller förlust av program, data
eller flyttbara lagringsmedia, eller återställning eller ominstallation av program
eller data. Den certifierade teknikern installerar bara om operativsystemet om
du har de återställningsmedia som följde med produkten.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för uteblivna intäkter eller följdskador,
förlust av data, förlust av programvara eller kostnader för omkonfigurering av
program.
Toshiba förbeller sig rätten att debitera dig för transportkostnader om du
inte fanns tillgänglig på överenskommen reparationsdag och plats.
RESERVDELAR OCH MATERIAL
Toshiba förbeller sig rätten att reparera eller byta ut produkten eller delar
som omfattas av standardgarantin med nya eller renoverade delar utan
kostnad under hela perioden, förutom batterier. Garantin för batterierna är
begränsad till 1 år på grund av produktens natur, om inte tjänsten du köpt
också omfattar en utbytestjänst för batterier. En detaljerad beskrivning finns i
avsnittet "Ytterligare tjänstalternativ".
En produkt eller komponent som repareras eller ersätts i enlighet med den
r tjänsten skall täckas under resten av garantiperioden för produkten eller
komponenten, eller under tre månader, beroende på vilken period som är
ngre. Produkter och komponenter som bytts ut enligt garantin tillhör Toshiba.
Om ett nytt tangentbord krävs tillhandahålls endast engelskspråkiga
tangentbord eller tangentbord på språket i det land där tjänsten tillhandahålls,
om något sådant finns tillgängligt.
BEGRÄNSNINGAR AV TJÄNSTEN
Denna tjänst omfattar endast delar och arbete. Den gäller inte för något fel
eller någon defekt som beror på någon yttre orsak, olyckshändelse, felaktig
användning, transport, normalt slitage, datavirus, användning av komponenter
eller program som inte kommer från Toshiba, föndringar, anpassningar,
felaktig installation, felaktigt underhåll, programfixar eller försumlighet.
Den här tjänsten gäller inte någon programvara. Om reparationen av
produkten skulle visa sig ha samband med en orsak som inte omfattas av
denna tjänst förbehåller sig Toshiba rätten att fakturera dig för delar, arbete
och omkostnader.
Denna tjänst och standardgarantin upphör att gälla om felet på produkten
eller komponenten har uppstått på grund av service, underhåll eller
reparation av någon annan än en auktoriserad Toshiba-återförljare eller
auktoriserad tjänstleverantör, eller om etiketten/serienumret på produkten
eller komponenten har ändrats eller gjorts svårtydbar.
Denna tjänst täcker inte fel som uppstått på maskinvaran innan tjänsten
köptes.
Tillbehör omfattas inte av den här tnsten. Kontakta närmaste Toshiba-
återförsäljare i händelse av fel.
Undantag fn standardgarantin gäller även för den här garantiförlängningen.
I villkoren och bestämmelserna för standardgarantin som medföljde produkten
finns mer information om undantagen i garantin.
YTTERLIGARE TJÄNSTALTERNATIV
Om du är berättigad till ett eller flera av följande ytterligare tjänstalternativ
gäller följande villkor och bestämmelser:
a) Möjlighet att behålla hårddisken
Beroende på varaktigheten för den garantiförngning du har köpt
servicealternativet att behålla hårddisken med, har du rätt att behålla den
första trasiga hårddisken om den behöver bytas ut under garantiperioden.
rddisken förblir din egendom, men omfattas inte av någon pågående
support. Alla övriga produkter och komponenter, liksom ytterligare hårddiskar
som byts ut enligt garantin, tillhör därefter Toshiba.
Om hårddisken skulle bli föremål för produktåterkallning gäller den här tjänsten
inte längre för hårddisken och den måste då returneras till Toshiba.
b) Utbytestjänst för batterier
Beroende på varaktigheten för den garantiförngning du har köpt
utbytestjänsten för batterier med, utökas garantin för ditt batteri i enlighet med
denna. Under den här tidsperioden är du bettigad till ett batteriutbytesärende
efter att standardgarantin för batteriet har gått ut.
Denhär tjänstenärendastgiltig ombatterikapacitetenär mindreän 50 %.
Innan du gör ditt serviceanspråk måste du ladda ned, installera och köra ett
diagnostikverktyg från Toshiba för att fastställa hur stor batterikapacitet som
nns kvar.
Din Toshiba-auktoriserade tjänstleverantör är skyldig att kontrollera den
kvarvarande batterikapaciteten efter att ha tagit emot din produkt. Om den
Toshiba-auktoriserade tjänstleverantören fastställer att batterikapaciteten
äröver50%,förbehållersigdenauktoriseradetjänstleverantörenrättenatt
mna en offert på delar, arbetskostnader och utgifter.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61

Toshiba GONS104EU-V Användarmanual

Kategori
Garanti
Typ
Användarmanual
Denna manual är också lämplig för