GARANTIFÖRLÄNGNING I SVENSKA 50
SE
BESTÄLLA SERVICE
Du kan beställa service genom att kontakta närmaste auktoriserade
tjänstleverantör eller Toshibas supportcenter, som är öppet vardagar mellan
09:00 och 17:00 lokal tid, utom helgdagar. De senaste kontaktuppgifterna
finns på:
toshiba-europe.com/asp-locator
För att hjälpa personalen på vårt supportcenter att identifiera problem och
reservdelar på effektivast möjliga sätt måste du vara beredd att beskriva de
problem du har stött på.
När du ringer bör du ha tillgång till ditt Toshiba-system och vara beredd att
ange det serienummer och modellnummer som finns på baksidan av Toshiba-
produkten.
Om Toshibas supportcenter upptäcker fel på maskinvaran ska alla felaktiga
delar skickas till servicecentret. Om hämtning och återlämning ingår i garantin
för produkten ombesörjer Toshiba att den felaktiga enheten hämtas hos dig,
repareras och sedan återlämnas till dig när den är färdig. Toshiba står för alla
kostnader för reparation, transport och försäkring i samband med detta.
Toshiba, dess auktoriserade återförsäljare och tjänstleverantörer förbehåller
sig rätten att begära inköpsbevis (t.ex. en betalad, daterad faktura från den
auktoriserade återförsäljaren) där modell och serienummer framgår, innan vi
godtar en tjänstbeställning.
KUNDENS SKYLDIGHETER
Se till att alla data på din Toshiba-produkt har säkerhetskopierats innan du
skickar produkten till den auktoriserade Toshiba-tjänstleverantören i samband
med ett garantianspråk. Ta bort eventuella konfidentiella, upphovsskyddade
eller personliga data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för skada på eller förlust av program, data
eller flyttbara lagringsmedia, eller återställning eller ominstallation av program
eller data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för uteblivna intäkter eller följdskador,
förlust av data, förlust av programvara eller kostnader för omkonfigurering av
program.
RESERVDELAR OCH MATERIAL
Toshiba förbehåller sig rätten att reparera eller byta ut produkten eller delar
som omfattas av standardgarantin med nya eller renoverade delar utan
kostnad under hela perioden, förutom batterier. Garantin för batterierna är
begränsad till 1 år på grund av produktens natur, om inte tjänsten du köpt
också omfattar en utbytestjänst för batterier. En detaljerad beskrivning finns i
avsnittet "Ytterligare tjänstalternativ".
En produkt eller komponent som repareras eller ersätts i enlighet med den
här tjänsten skall täckas under resten av garantiperioden för produkten eller
komponenten, eller under tre månader, beroende på vilken period som är
längre. Produkter och komponenter som bytts ut enligt garantin tillhör Toshiba.
Om ett nytt tangentbord krävs tillhandahålls endast engelskspråkiga
tangentbord eller tangentbord på språket i det land där tjänsten tillhandahålls,
om något sådant finns tillgängligt.
BESKRIVNING AV TJÄNSTEN
Den här garantiförlängningen innebär att du kan förlänga din standardgaranti
ytterligare en period enligt beskrivningen på den köpta tjänsten.
Den här tjänsten gäller för bärbara Toshiba-datorer, allt-i-ett-datorer, netbooks
och surfplattor (hädanefter kallade produkter). Mer produktinformation om
kompatibilitet hittar du på:
toshiba.se/services
Under den här förlängda garantiperioden kan du lämna in eller skicka din
trasiga Toshiba-produkt till en Toshiba-auktoriserad tjänstleverantör och få
alla reservdelar och allt arbete som krävs för reparationen utan extra kostnad,
vilket ger ett fullständigt skydd för din investering.
Dessa villkor och bestämmelser gäller utöver standardgarantins villkor och
bestämmelser och skall ha företräde vid eventuella konflikter.
Den här tjänsten är endast tillgänglig för produkter som köpts i Europa.
Den här tjänsten påverkar inte dina rättigheter enligt gällande lagstiftning.
REGISTRERA OCH AKTIVERA TJÄNSTEN
Tjänsten gäller endast om den anskaffats inom 1 år från inköpet av Toshiba-
produkten och måste aktiveras inom 30 dagar efter anskaffandet. Aktivera
tjänsten genom att registrera produkten på följande webbplats:
toshiba.se/registrer a
Var beredd på att lämna information om denna tjänst, din produkt och
användardata när du registrerar produkten.
När registreringen har gått igenom får du en bekräftelse via e-post och är
därmed berättigad till tjänsten.
Denna tjänst kan bara användas för den Toshiba-produkt som den registrerats för.
UTBYTBARA KOMPONENTER
Vissa reservdelar och tillbehör är särskilt utformade för att enkelt kunna tas bort
och bytas ut av kunden. Dessa kallas utbytbara komponenter. Om personalen
på supportcentret under arbetet med felsökning via fjärranslutning beslutar
att du själv kan sköta reparationen, skickar Toshiba både reservdelar och
dokumentation för hur arbetet ska utföras till dig. Om Toshiba begär det ska
originaldelen återlämnas till Toshiba. Detta sker på Toshibas bekostnad.
NATIONSOMFATTNING
Om du har köpt en europeisk garantiförlängning finns den här tjänsten tillgänglig
i alla europeiska länder där Toshiba har auktoriserade tjänstleverantörer.
Om du har köpt en internationell garantiförlängning finns den här tjänsten
tillgänglig i alla länder i världen där Toshiba har auktoriserade tjänstleverantörer.
TOSHIBAS GARANTIFÖRLÄNGNING
SVENSKA TJÄNSTVILLKOR 2