Toshiba EXT203I-VED Användarmanual

Kategori
Garanti
Typ
Användarmanual
GARANTIFÖRLÄNGNING I SVENSKA 50
SE
BESTÄLLA SERVICE
Du kan beslla service genom att kontakta närmaste auktoriserade
tjänstleverantör eller Toshibas supportcenter, som är öppet vardagar mellan
09:00 och 17:00 lokal tid, utom helgdagar. De senaste kontaktuppgifterna
finns på:
toshiba-europe.com/asp-locator
För att hlpa personalen på vårt supportcenter att identifiera problem och
reservdelar på effektivast möjliga sätt måste du vara beredd att beskriva de
problem du har stött på.
r du ringer bör du ha tillgång till ditt Toshiba-system och vara beredd att
ange det serienummer och modellnummer som finns på baksidan av Toshiba-
produkten.
Om Toshibas supportcenter upptäcker fel på maskinvaran ska alla felaktiga
delar skickas till servicecentret. Om hämtning och återlämning ingår i garantin
för produkten ombesörjer Toshiba att den felaktiga enheten hämtas hos dig,
repareras och sedan återmnas till dig när den är färdig. Toshiba sr för alla
kostnader för reparation, transport och förkring i samband med detta.
Toshiba, dess auktoriserade återförsäljare och tjänstleverantörer förbehåller
sig rätten att begära inköpsbevis (t.ex. en betalad, daterad faktura fn den
auktoriserade återförljaren) där modell och serienummer framgår, innan vi
godtar en tjänstbeställning.
KUNDENS SKYLDIGHETER
Se till att alla data på din Toshiba-produkt har säkerhetskopierats innan du
skickar produkten till den auktoriserade Toshiba-tjänstleverantören i samband
med ett garantianspråk. Ta bort eventuella konfidentiella, upphovsskyddade
eller personliga data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för skada på eller förlust av program, data
eller flyttbara lagringsmedia, eller återställning eller ominstallation av program
eller data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för uteblivna intäkter eller följdskador,
förlust av data, förlust av programvara eller kostnader för omkonfigurering av
program.
RESERVDELAR OCH MATERIAL
Toshiba förbeller sig rätten att reparera eller byta ut produkten eller delar
som omfattas av standardgarantin med nya eller renoverade delar utan
kostnad under hela perioden, förutom batterier. Garantin för batterierna är
begränsad till 1 år på grund av produktens natur, om inte tjänsten du köpt
också omfattar en utbytestjänst för batterier. En detaljerad beskrivning finns i
avsnittet "Ytterligare tjänstalternativ".
En produkt eller komponent som repareras eller ertts i enlighet med den
r tjänsten skall täckas under resten av garantiperioden för produkten eller
komponenten, eller under tre månader, beroende på vilken period som är
ngre. Produkter och komponenter som bytts ut enligt garantin tillr Toshiba.
Om ett nytt tangentbord krävs tillhandalls endast engelskspkiga
tangentbord eller tangentbord på spket i det land där tjänsten tillhandalls,
om något sådant finns tillgängligt.
BESKRIVNING AV TJÄNSTEN
Den här garantirlängningen inner att du kan förnga din standardgaranti
ytterligare en period enligt beskrivningen på den köpta tnsten.
Den här tjänsten gäller för bärbara Toshiba-datorer, allt-i-ett-datorer, netbooks
och surfplattor (hädanefter kallade produkter). Mer produktinformation om
kompatibilitet hittar du på:
toshiba.se/services
Under den här förlängda garantiperioden kan du lämna in eller skicka din
trasiga Toshiba-produkt till en Toshiba-auktoriserad tjänstleverantör och få
alla reservdelar och allt arbete som krävs för reparationen utan extra kostnad,
vilket ger ett fullständigt skydd för din investering.
Dessa villkor och bestämmelser gäller utöver standardgarantins villkor och
bestämmelser och skall ha företräde vid eventuella konflikter.
Den här tjänsten är endast tillgänglig för produkter som köpts i Europa.
Den här tjänsten påverkar inte dina rättigheter enligt gällande lagstiftning.
REGISTRERA OCH AKTIVERA TNSTEN
Tjänsten gäller endast om den anskaffats inom 1 år fn inköpet av Toshiba-
produkten och måste aktiveras inom 30 dagar efter anskaffandet. Aktivera
tjänsten genom att registrera produkten på följande webbplats:
toshiba.se/registrer a
Var beredd på att lämna information om denna tjänst, din produkt och
användardata när du registrerar produkten.
r registreringen har gått igenom får du en bekräftelse via e-post och är
därmed berättigad till tjänsten.
Denna tjänst kan bara användas för den Toshiba-produkt som den registrerats för.
UTBYTBARA KOMPONENTER
Vissa reservdelar och tillbehör är särskilt utformade för att enkelt kunna tas bort
och bytas ut av kunden. Dessa kallas utbytbara komponenter. Om personalen
på supportcentret under arbetet med felsökning via fjärranslutning beslutar
att du slv kan sköta reparationen, skickar Toshiba både reservdelar och
dokumentation för hur arbetet ska utföras till dig. Om Toshiba begär det ska
originaldelen återlämnas till Toshiba. Detta sker på Toshibas bekostnad.
NATIONSOMFATTNING
Om du har köpt en europeisk garantirlängning finns den här tnsten tillnglig
i alla europeiska länder där Toshiba har auktoriserade tjänstleverantörer.
Om du har köpt en internationell garantiförngning finns den här tjänsten
tillgänglig i alla länder i världen där Toshiba har auktoriserade tjänstleverantörer.
TOSHIBAS GARANTIFÖRLÄNGNING
SVENSKA TJÄNSTVILLKOR 2
GARANTIFÖRLÄNGNING I SVENSKA 51
SE
BEGRÄNSNINGAR AV TJÄNSTEN
Denna tjänst omfattar endast delar och arbete. Den gäller inte för något fel
eller någon defekt som beror på någon yttre orsak, olyckshändelse, felaktig
användning, transport, normalt slitage, datavirus, användning av komponenter
eller program som inte kommer fn Toshiba, förändringar, anpassningar,
felaktig installation, felaktigt underhåll, programfixar eller försumlighet.
Den här tjänsten gäller inte någon programvara. Om reparationen av
produkten skulle visa sig ha samband med en orsak som inte omfattas av
denna tjänst förbehåller sig Toshiba rätten att fakturera dig för delar, arbete
och omkostnader.
Denna tjänst och standardgarantin upphör att gälla om felet på produkten
eller komponenten har uppstått på grund av service, underll eller
reparation av någon annan än en auktoriserad Toshiba-återrljare eller
auktoriserad tjänstleverantör, eller om etiketten/serienumret på produkten
eller komponenten har ändrats eller gjorts svårtydbar.
Tillber omfattas inte av denna tjänst, såvida inte den tjänst du har köpt
även gäller Toshibas dockningsenheter. Läs i så fall de ytterligare villkor som
finns med i avsnittet "Ytterligare tjänstalternativ". Kontakta närmaste Toshiba-
återförljare i händelse av fel.
Toshiba förbeller sig rätten att använda en Toshiba-auktoriserad
tjänstleverantör som underleverantör för tjänsten.
Undantag från standardgarantin gäller även för den här garantiförlängningen.
I villkoren och bestämmelserna för standardgarantin som medföljde produkten
finns mer information om undantagen i garantin.
YTTERLIGARE TNSTALTERNATIV
Om du är berättigad till ett eller flera av följande ytterligare tnstalternativ
gäller följande villkor och bestämmelser:
a) Möjlighet att behålla hårddisken
Beroende på varaktigheten för den garantirlängning du har köpt
servicealternativet att bella hårddisken med, har du rätt att behålla
den trasiga hårddisken om den behöver bytas ut under garantiperioden.
rddisken förblir din egendom, men omfattas inte av någon pågående
support. Alla övriga produkter och komponenter, liksom ytterligare hårddiskar
som byts ut enligt garantin, tillr därefter Toshiba.
Om hårddisken skulle bli föremål för produktåterkallning gäller den här tjänsten
inte längre för hårddisken och den måste då returneras till Toshiba.
b) Utbytestjänst för batterier
Beroende på varaktigheten för den garantirlängning du har köpt
utbytestjänsten för batterier med, utökas garantin för ditt batteri i enlighet med
denna. Under den här tidsperioden är du berättigad till ett batteriutbyterende
efter att standardgarantin för batteriet har gått ut.
Den här tjänsten är endast giltig om batterikapaciteten är mindre än 50 %.
Innan du gör ditt serviceanspk måste du ladda ned, installera och köra ett
diagnostikverktyg från Toshiba för att fastställa hur stor batterikapacitet som
nns kvar.
Din Toshiba-auktoriserade tjänstleverantör är skyldig att kontrollera den
kvarvarande batterikapaciteten efter att ha tagit emot din produkt. Om den
Toshiba-auktoriserade tjänstleverantören fastställer att batterikapaciteten
är över 50 %, förbeller sig den auktoriserade tjänstleverantören rätten att
mna en offert på delar, arbetskostnader och utgifter.
c) Toshibas dockningsenheter
Beroende på varaktigheten för den garantirlängning du har köpt
servicealternativet för dockningsenheter med, utökas garantin för din
dockningsenhet i enlighet med denna.
r du anmäler att en dockningsenhet är defekt skickas en ny eller renoverad
dockningsenhet som prestandamässigt motsvarar nya produkter till dig.
Om Toshiba ber det ska den defekta dockningsenheten återlämnas till
Toshiba på Toshibas bekostnad. Om Toshiba inte har mottagit den defekta
dockningsenheten inom femton (15) arbetsdagar efter kundens mottagande
av den nya eller renoverade dockningsenheten, debiteras du den utbytta
dockningsenhetens återförsäljarvärde.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55

Toshiba EXT203I-VED Användarmanual

Kategori
Garanti
Typ
Användarmanual