Toro garanti
Fel och produkter som omfattas
The Toro® Company och dess dotterbolag, Toro Warranty Company, lovar
tillsammans, enligt ett gemensamt avtal, den ursprungliga köparen* att reparera
en Toro -produkt som använts för normalt arbete i hemmet* om ett material -
eller utförandefel uppstått. Följande tidsperioder gäller från det ursprungliga
inköpsdatumet:
Produkter
Garantiperiod
Manuell motordriven klippare
Två års begränsad garanti
Åkgräsklippare med motor bak
Två års begränsad garanti
Åkgräsklippare
Två års begränsad garanti
Elektriska handhållna produkter Två års begränsad garanti
Snöslungor
Två års begränsad garanti
Konsumentklippare med noll
vändradie
Två års begränsad garanti
* Med ”Ursprunglig köpare” avses den person som ursprungligen köpte
Toro -produkterna.
* Med ”Normalt arbete i hemmet” avses bruk av produkten i hemmet. Om
produkten används på er än ett ställe räknas det som kommersiellt bruk och då
gäller garantin för kommersiellt bruk.
Begränsad garanti för kommersiellt bruk
Garantin gäller Toro -konsumentprodukter och tillbehör som används i
kommersiellt syfte, utbildnings - eller uthyrningssyfte rörande material - eller
utförandefel under följande tidsperioder från inköpsdatum:
Produkter
Garantiperiod
Manuell motordriven klippare 90 dagars garanti
Åkgräsklippare med motor bak
90 dagars garanti
Åkgräsklippare
90 dagars garanti
Elektriska handhållna produkter
90 dagars garanti
Snöslungor 90 dagars garanti
Konsumentklippare med noll
vändradie
45 dagars garanti
Anvisningar för garantiservice
Följ denna procedur om du tror att det är något fel på din Toro -produkt rörande
material eller utförande:
1. Kontakta din försäljningsrepresentant för att ordna produktservice. Om du
av någon anledning inte kan kontakta din representant kan du i stället
kontakta en Toro -auktoriserad återförsäljare för att få service där.
2. Ta med produkten och inköpsbeviset (kvitto) till försäljningsstället eller
återförsäljaren.
Om du av någon anledning är missnöjd med din återförsäljares analys eller med
den hjälp du får kontaktar du Toro -importören eller oss på:
Customer Care Department, Consumer Division
Toro Warranty Company
8111 Lyndale Avenue South
Bloomington, MN 55420 -1196
Chef: Teknisk produktsupport: 001 -952 -887 -8248
Se bifogad återförsäljarlista.
Ägarens ansvar
Du måste underhålla din Toro -produkt enligt de underhållsprocedurer som
beskrivs i användarhandboken. Sådant rutinunderhåll bekostas av dig, oavsett
om det utförs av en återförsäljare eller av dig själv.
Produkter och fel som inte omfattas
Denna uttryckliga garanti omfattar inte:
• Kostnader för regelbundet underhåll rörande service och reservdelar,
exempelvis lter, bränsle, smörjmedel, delar för njustering av motorn,
knivslipning, broms - och kopplingsjustering.
• Alla produkter eller delar som ändras, används felaktigt eller som måste
bytas ut eller repareras på grund av normalt slitage, olyckshändelse eller
felaktigt underhåll.
• Nödvändiga reparationer på grund av felaktigt bränsle, föroreningar i
bränslesystemet eller fel som uppstår på grund av otillräcklig förberedelse
av bränslesystemet för en inaktiv period som är längre än tre månader.
• Motor och transmission. Täcks av respektive tillverkares garanti med
separata villkor och regler.
Alla reparationer som täcks av denna garanti måste utföras av en auktoriserad
Toro -återförsäljare med reservdelar som godkänts av Toro.
Allmänna villkor
Köparens rättigheter regleras av de nationella lagar som gäller i respektive land.
De rättigheter köparen har i dessa lagar begränsas inte genom denna garanti.
374 -0114 Rev A