13
GARANTIUNDANTAG
Dessa fall täcks inte av garantin:
1. Brister eller tekniska fel orsakade av:
•Att installationsprocessen och användningsinstruktionerna inte har följts ordentligt, eller
•En extern orsak (inklusive men inte begränsat till chock, blixt, brand, vandalism, illvilligt
förfarande, kontakter med olika vätskor eller skadedjur, eller vattenskada av någon typ,
olämplig elektrisk spänning); eller
•Ändringar på utrustningen som gjorts utan skriftligt godkännande av Sagem Communication;
eller
•Brist på dagligt underhåll (enligt beskrivningen i den medföljande dokumentationen) eller brist
på skötsel och övervakning; eller
•Dåliga miljöförutsättningar, särskilt relaterade till temperatur och hygrometri, effekter av
variationer på den elektriska spänningen, parasiter från elektriska nätverk eller från jorden;
eller
•Reparation, arbete (öppning eller försök att öppna utrustningen) eller underhåll av utrustningen
av personer som inte är godkända av Sagem Communication;
2. Skada orsakad av otillräcklig eller dålig paketering av utrustningen när den lämnas tillbaka till det
godkända reparationscentret.
3. Slitning och skador från daglig användning av utrustningen och dess tillbehör.
4. Kommunikationsproblem relaterade till en olämplig miljö, särskilt:
•Problem relaterade till åtkomst/anslutning till telefonnätverket såsom avbrott av nätverk eller
tekniska fel på linjen mellan abonnenten eller korrespondenten,
•Sändningsfel (t.ex. interferens eller dålig linje),
•Fel på det lokala nätverket (kablar, servrar, arbetsstationer) eller fel på sändningsnätverket
(inklusive men inte begränsat till, interferens, dålig kvalitet eller fel på nätverkets kvalitet).
5. Användning av nya programversioner utan överenskommelse med Sagem Communication,
6. Arbete i samband med normal användning: Leverans, installation eller utbyte av
förbrukningsprodukter,...
7. Arbete på utrustning eller mjukvara som har ändrats eller lagts till utan Sagem Communications
tillstånd,
8. Tekniska fel orsakade av användningen av produkter, förbrukningsprodukter eller tillbehör som inte
är kompatibla med utrustningen.
9. Utrustning som har returnerats till det godkända reparationscentret utan tillstånd,
******
Avgifter (reparations- och leveranskostnader) - som Sagem Communication informerar om - tillämpas för
tjänster i samband med ovannämnda garantiundantag samt efter garantiperiodens giltighetstid på 12
månader, och måste betalas före retur av utrustningen till det godkända servicecentret eller före åtgärd.
******
GI AP2700.book Page 13 Mercredi, 20. septembre 2006 4:15 16