WS-Spalluto WS-Spalluto Användarmanual

Typ
Användarmanual
Europe Only [English]
GUARANTEE POLICY
FOR NEC LCD PROJECTORS ........................................ 2
Gültig für Europa [Deutsch]
GARANTIEERKLÄRUNG
FÜR NEC LCD PROJEKTOREN...................................... 5
Europe Seulement [Français]
POLICE DE GARANTIE SUR SITE
POUR PROJECTEURS NEC LCD ................................... 8
GARANZIA EUROPEA [Italiano]
CONDIZIONI DI GARANZIA INTERNAZIONALE
PER I PROIETTORI NEC LCD ....................................... 11
Europa Solamente [Español]
PÓLIZA DE GARANTÍA IN SITU
PARA LOS PROYECTORES
NEC LCD ........................... 14
Endast för Europa [Svenska]
GARANTIVILLKOR
FÖR PROJEKTORER NEC LCD.................................... 17
17
GARANTIVILLKOR FÖR PROJEKTORER NEC LCD
Endast för Europa
GARANTI
NEC Europe Ltd [NEC House, 1 Victoria Road, London, W3 6BL, England ("NEC") garanterar köparen av denna produkt
("Kunden") att denna NEC LCD-projektor ("Produkten") är fri från defekter på material och utförande under normala
användningsförhållanden.
GARANTIPERIOD OCH GARANTINS OMRÅDESOMFATTNING
NEC projektorer täcks av en begränsad garanti under tre (3) år från ursprungligt inköpsdatum ("Garantiperiod").
Garantiperioden gäller för produkter inköpta inom EU, Schweiz, Liechtenstein, Norge och Island. För produkter inköpta
utanför dessa länder, kontakta lokal servicerepresentant för information om garantivillkor. Kunden äger rätt att åberopa
garantisercvice från ovanstående länder.
För produkter inköpta utanför ovanstående länder, vänligen kontakta lokal NEC- servicerepresentant för upplysning om
gällande garantivillkor.
Kund som åberopar garantin måste uppvisa en numrerad originalinköpsfaktura. Om kunden inte kan uppvisa sådant
inköpsbevis erbjuder NEC högst tre (3) månader från inköpsdatum till den första återförsäljarkanalen utöver
normalgarantiperioden.
Om det uppstår fel på produkten under garantiperioden erbjuder NEC alla Kunder tre (3) olika på platsen- servicealternativ;
DOA (Dead on arrival), Exchange Service (ES), eller Repair & Return (RR), beroende på vilket som är lämpligast.
GARANTISERVICETYPER
NEC erbjuder Kunden följande typer av garantiservice:
För alla tjänster gäller en giltig defekt som identifieras hos den relevanta produkten. Om skadan eller defekten inte täcks
av denna garanti eller enligt lagen, kommer kunden att få betala kostnaden för inspektion eller reparation av varan,
inklusive alla delar och tid som använts.
1. DEAD ON ARRIVAL (DOA)
NEC eller dess ombud tillhandahåller en ny utbytesenhet för alla projektorer som går sönder under de första 14 dagarna
från inköpsdatum. Efter denna period gäller ett av följande alternativ:
2. EXCHANGE SERVICE ("ES")
Observera att denna tjänst inte är tillgänglig för valda modeller. Kontakta din återförsäljare/supportavdelning
för förtydligande.
NEC eller dess ombud hämtar projektorn hos Kunden och byter ut den mot en annan likvärdig eller, om möjligt, likadan
projektor i samma modell och skick, normalt nästa arbetsdag efter felanmälan.
NEC står för kostnaden för delar, arbete och transport till och från Kunden.
3. REPAIR AND RETURN ("RR") SERVICE
NEC eller dess ombud hämtar projektorn hos Kunden, avhjälper eventuella fel och skickar tillbaka den till Kunden,
normalt inom 5 arbetsdagar.
NEC står för kostnaden för delar, arbete och transport till och från Kunden.
Läs denna garantipolicy noggrant.
18
UNDANTAG FRÅN GARANTIN
Förutom enligt nedan täcker denna garanti alla fel på projektorns material eller utförande. Följande täcks inte av garantin:
1. Produkter på vilka serienumret är oläsligt, har ändrats eller avlägsnat.
2. Produkter som bedöms vara defekta av andra orsaker än normal användning eller NECs försummelse eller fel,
inklusive, utan begränsning:
a) olyckshändelse, transport, slarv, felaktig användning, felaktigt handhavande eller annan försummelse orsakad
av Kunden, dess anställda eller ombud eller tredje part;
b) avbrott eller variation i strömförsörjning, elektrisk ledningsföring, luftkonditionering, fuktighetsreglering eller andra
omgivande förhållanden; onormala driftförhållanden, inklusive rök och damm eller annan underlåtelse att
efterkomma de detaljerade anvisningarna i bruksanvisningen;
c) onormal installationsmiljö inklusive rök (även cigarettrök), damm eller annan miljö som över- eller underskrider
användarmanualens definierade omgivningsvilkor för produkten;
d) laga hinder, eldsvåda, översvämning, krigshändelse, våldshandling eller liknande omständigheter;
e) fel på tillbehör eller tillhörande produkter eller komponenter (oaktat om dessa levererats av NEC eller dess
ombud) som inte ingår i den Produkt som omfattas av denna garanti;
f) Försök av annan än representant för NEC att justera, modifiera, reparera, installera eller utföra service på
Produkten.
3. Tillbehör såsom förpackningar, bärväskor, batterier som används tillsammans med Produkten.
4. Lampor som används i projektorer har begränsad livslängd. Därför gäller garantin bara i sex (6) månader från
köpdatumet under normala bruksförhållanden enligt definitionen nedan. Användare som överstiger de normala
bruksförhållandena begränsas till 1 000 timmars garantiperiod.
5. Bildpunktsdefekter är naturliga inom projektorteknologi. Varje produkt som uppvisar denna typ av fel bedöms enligt
NEC:s specifikationer. NEC-kontor och auktoriserade distributörer ska kontaktas för garantiansökningar under dessa
villkor.
6. Användning av produkten som överstiger normala bruksförhållanden. Normala bruksförhållanden innebär att
användningen inte överstiger 8 timmar per dag och 240 dagar per år.
Om något av ovanstående (avsnitt 1 till 6) skulle vara tillämpligt förbehåller NEC sig rätten att ställa ersättningsanspråk
gentemot Kunden.
ÅTGÄRDSTIDER
Åtgärdstiden börjar räknas från det att Kunden ringer den lokala NEC-servicerepresentanten för att åberopa denna
Garanti och beräknas i enlighet med NECs normalservicearbetstid (vilket är tiden mellan 09.00 och 17.00 varje dag
rutom lördagar, söndagar och allmänna helgdagar).
ÅBEROPANDE AV GARANTIN
1. Innan denna garanti åberopas skall Kunden först konsultera avsnittet om "felsökning/support" i bruksanvisningen
för att försöka lösa problemet den vägen.
2. Om problemet kvarstår skall Kunden kontakta lokal NEC-servicerepresentant för assistans och vara beredd att
uppge följande uppgifter:
a) Produktnamn och NEC-serienummer;
b) Användningstid för projektorn och lampan (om möjligt);
c) Felbeskrivning;
d) Avhämtningsadress och kontaktinformation;
e) Inköpsdatum och inköpsställe;
f) Önskad service.
3. Vid diagnos av defekten eller felet bekräftar NEC eller dess ombud garantibegäran, utfärdar ett AFR-nummer
(auktorisering för reparation) och ordnar så att den av Kunden önskade servicen utförs. Kunden måste säkerställa
att Produkten finns tillgänglig för avhämtning, (För DOA måste Produkten vara komplett med kablage och nätadapter
innan den packas in). Underlåtelse att säkerställa att NECs egendom är tillgänglig för avhämtning kan leda till att
Kunden debiteras kostnaden för utbytesenheten.
4. På begäran tillhandahåller NEC emballage för på platsen-service, såvida inte kunden garanterar att den defekta
enheten packas korrekt och förses med märkning för ömtåligt gods. Kunden ansvarar i så fall själv för förlust eller
skada till följd av felaktig paketering.
19
5. Vid ankomst till Kunden byter eller hämtar NEC eller dess ombud den defekta projektorn.
6. Kunden skall uppge AFR-nummer vid all korrespondens med NEC som rör detta garantiåberopande.
7. Om en kund skulle ansöka om garanti som inte täcks av garantins villkor, har NEC rätt att fakturera kunden för
ansökningens kostnader.
LAGENLIGA RÄTTIGHETER
NEC LÄMNAR INGA SÄKERHETER ELLER LIKNANDE UTFÄSTELSER ANDRA ÄN DE OVAN ANGIVNA OCH DENNA
GARANTI ERSÄTTER ALLA ANDRA I ENLIGHET MED GÄLLANDE LAG.
DENNA GARANTI FÖRSVAGAR ELLER PÅVERKAR INTE KUNDENS TVINGANDE LAGENLIGA RÄTTIGHETER
(T.EX. GARANTIRÄTT) OCH/ELLER ANDRA RÄTTIGHETER IFRÅN ANDRA AV KUNDEN AVSLUTADE AVTAL MED
NEC OCH/ELLER ANNAN ÅTERFÖRSÄLJARE.
ANSVARSBEGRÄNSNING
VID SMÄRRE FÖRSUMMELSER AV SKYLDIGHETER BEGRÄNSAS NECs ANSVAR TILL FÖRUTSÄGBARA,
AVTALSSPECIFIKA, DIREKTA GENOMSNITTLIGA SKADOR, TYPISKA FÖR SIN SORT. VID SMÄRRE BROTT MOT
MINDRE VIKTIGA AVTALSSKYLDIGHETER ÄR NEC FRITT FRÅN ANSVAR.
I DEN MÅN NECs ANSVAR FÖR SKADOR ÄR UNDANTAGET ELLER BEGRÄNSAT GÄLLER DETTA ÄVEN DET
PERSONLIGA ANSVARET FÖR SKADA HOS NECs TJÄNSTEMÄN, ARBETARE, REPRESENTANTER OCH
PERSONER ANSTÄLLDA AV NEC.
OVAN NÄMNDA ANSVARSBEGRÄNSNING GÄLLER INTE VID KUNDENS KRAV ENLIGT PRODUKTANSVARSLAGEN
ELLER VID KRAV PÅ GRUND AV SKADA ELLER HÄLSOFÖRSÄMRING ELLER PÅ GRUND AV KUNDENS DÖDSFALL.
EUROPEISKA SERVICENUMMER
Kontaktnummer
UK 0208 52 3535
Tyskland 0800 632 6320
Österrike 0800-233068
Nederländerna, Schweitz, Liechtenstein, Belgien, 0049 89 9627 4233
Luxemburg, Grekland, Turkiet, Tjeckoslovakien, Slovenien,
Slovakien, Polen, Ungern, Ryssland, Kroatien, Bulgarien, Ukraina.
Schweitz 0800 632 632
Sverige 08 635 9200
Danmark, Estland, Finland, Island, Lettland, 0046 8 635 9200
Litauen och Norge
Frankrike 01 4649 4661
Spanien 902 50 20 00
Italien 199.14.14.68
Ver. 1 01/06
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20

WS-Spalluto WS-Spalluto Användarmanual

Typ
Användarmanual