25
Bäste MAGNAT – kund!
Genom köpet av Car HiFi effektförstärkaren Power Core One Limited kan ni tillfredsställa era höga anspråk på ljudåtergivningen på ett
suveränt sätt. Power Core One Limited öppnar nya kvalitéer inom Car HiFi-ljudåtergivningen i bilen, oavsett om det gäller den enorma
effektreserven för lågbas, olinjär distorsionsfaktor (klirr) eller den neutrala återgivningen. Förstärkaren kännetecknas av en hög prestanda,
snabb omkopplingsförmåga och utmärkt temperaturstabilitet. Upplev hur denna High Tech-apparat kan förmedla en storslagen ljudkänsla
på ett perfekt sätt. Därtill önskar vi er mycket nöje.
Läs manualen i sin helhet innan ni monterar förstärkaren och tar den i drift.
1. TEKNISK DATA
Max. utgångseffekt (100 Hz Sinus Burst 2:8, B+=14,4V) 1200 W på 4 Ohm
Nominell utgångseffekt (DIN 45 324, B+=14,4V) 600 W på 4 Ohm
Max. utgångseffekt (100 Hz Sinus Burst 2:8, B+=14,4V) 1500 W på 2 Ohm
Nominell utgångseffekt (DIN 45 324, B+=14,4V) 750 W på 2 Ohm
Max. utgångseffekt (100 Hz Sinus Burst 2:8, B+=14,4V) 2500 W på 1 Ohm
Nominell utgångseffekt (DIN 45 324, B+=14,4V) 1250 W på 1 Ohm
Högtalarimpedans 1 – 8 Ohm
Frekvensgång 5 – 150 Hz (-3 dB)
Total distorsionsfaktor (DIN 45 403) < 0,08 % (100 Hz)
Brusspänningsavstånd (IEC A) > 100 dB
Ingångskänslighet LOW LEVEL INPUT 0,2 – 6 V
Ingångsimpedans LOW LEVEL INPUT 20 kOhm
Lågpassfilter 40 – 150 Hz, 12 dB per oktav
Subsonicfilter 15 – 40 Hz, 12 dB per oktav
Bas Boost 0...12 dB bei 45 Hz
Försörjning +12 V (10 – 14,4 V), minus på massa
Säkring 3 x 30 A
Mått (B x H x D) 382 x 41 x 198 mm
Vikt 4,2 kg
VI FÖRBEHÅLLER OSS RÄTTEN TILL TEKNISKA ÄNDRINGAR
2. SÄRSKILDA KÄNNETECKEN
· Digitalt högeffektslutsteg med mycket hög prestanda
· Stabil vid 1 ohm
· Lågpass- (subwoofer) och subsonicfilter med steglöst inställbara delningsfrekvenser
· Steglöst reglerbar equalisering av bastoner
· Fasreglering
· Master-/slave-drift
· Justerbar ingångssensitivitet
· Elektronisk skyddskoppling mot kortslutning, likspännings-offset och övertemperatur
· Mute-koppling för reducering av påkopplingsimpulsbrus
· Kapslade skruvterminaler för högtalare och strömförsörjning
· Driftsindikering (grön LED) och överbelastningsindikering (röd LED)
· Fjärrkontroll för volymkontroll
3. VIKTIGA HÄNVISNINGAR FÖRE MONTAGE
· Denna apparat lämpar sig endast för anslutning till ett 12-Volt-system med negativ massa.
· Med tanke på strålningsvärmen som utvecklas under drift krävs det en montageplats med god luftcirkulation. Det är mycket viktigt
att kylkroppens kylflänsar inte liggar an mot någon plåt eller annan yta som skulle kunna begränsa luftcirkulationen. Förstärkaren
får ej monteras in i små eller oventilerade utrymmen (t.ex. i fördjupningen för reservdäcket eller under bilens mattor). Montage i
bagageutrymmet rekommenderas.
· Montera förstärkaren på sådant vis att den är skyddad mot damm och smuts i bästa möjliga mån.
· Se till att ingångs- och utgångskablarna hamnar tillräckligt långt från strömförsörjningskablarna, då störningsinstrålning i annat fall
kan uppträda.
· Beakta att säkringar och manövreringsenheter skall vara åtkomliga efter montage.
· Anläggningens effekt och tillförlitlighet är beroende på montagets kvalité. Låt montaget utföras företrädesvis av fackman, speciellt i
situationer där flera högtalare, eller ett komplext flervägssystem skall installeras.
4. ANSLUTNINGAR
4.1 STRÖMFÖRSÖRJNING OCH PÅKOPPLINGSAUTOMATIK
Viktig hänvisning: För att undvika kortslutning skall bilbatteriets pluspol kopplas bort innan installation påbörjas.
De i bilar vanligen förekommande kablage är ej tillräckligt för effektförstärkarens behov. Se till att strömledningarna till GND och till +12
V-klämman har tillräcklig dimension. För koppling från batteriet till förstärkarens strömklämmor krävs en ledningsarea på minst 30 mm².
Till en början koppla GND-klämman ihop på förstärkaren med batteriets minuspol. Det är viktigt att en koppling med god ledningsförmåga
utförs. Smutsrester från batteriets anslutningspunkter skall avlägsnas noggrannt. En lös anslutning kan medföra felfunktion eller
störningsljud och olinjär distorsion.