15
OBS! Du måste registrera dig med något av de tillgängliga språken. Upprustade produkter får ingen garantiförlängning.
Garantin gäller inte: (a) Iomega programvaror; (b) utbytbara komponenter som t.ex. säkringar och glödlampor och (c) produkter, maskinvaror
eller programvaror från andra leverantörer som medföljer den garantiförsedda produkten. Iomega ger ingen garanti för sådana produkter,
de tillhandahålls i “befintligt skick”. Garantin täcker inte heller skador som uppstår på grund av olyckor, felaktig användning, missbruk,
användning av medier som inte godkänts av Iomega, medier som utsatts för kraftiga magnetfält eller yttre miljöpåverkan.
Din enda gottgörelse för en defekt som täcks av garantin är reparation eller byte av den defekta produkten efter Iomegas gottfinnande och
på Iomegas bekostnad (en fraktavgift kan tas ut) och Iomega kan använda nya eller nyreparerade delar eller produkter för detta ändamål.
Den ersatta delen/produkten täcks av den ursprungliga garantin under dess resterande giltighetsperiod eller i tre (3) månader från
delens/produktens leveransdatum beroende på vilket som är längst. Om Iomega inte kan reparera eller ersätta en defekt produkt kan det
ursprungliga inköpsbeloppet återbetalas.
Ovanstående utgör Iomegas hela ansvar enligt garantin. UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER ANSVARAR IOMEGA FÖR INDIREKTA, OAVSIKTLIGA,
EFTERFÖLJANDE ELLER SÄRSKILDA SKADOR ELLER FÖRLUSTER, INKLUSIVE FÖRLUST AV DATA, UTEBLIVEN ANVÄNDNING ELLER VINST, ÄVEN
OM IOMEGA KÄNT TILL RISKERNA FÖR DENNA TYPEN AV SKADOR. Under inga omständigheter kommer Iomegas ansvar att överstiga det
ursprungliga inköpspriset för enheten eller mediaenheten. I vissa domskipningsområden kan oavsiktliga eller efterföljande skador inte
uteslutas eller begränsas. I sådana fall gäller inte begränsningarna eller undantagen dig.
Erhålla garantiservice
Du måste meddela Iomega under garantiperioden om du vill ha garantiservice. I likhet med tekniker och marknadsförhållanden, kan Iomegas
specifika kundtjänstpolicy (inklusive avgifter för tjänster) och procedurer ändras med tiden. Om du vill ha mer information om Iomegas
aktuella policy eller garantiservice, kan du besöka vår webbplats, www.iomega.com/supportpolicy.html, eller skriva till: Iomega Customer
Service, 4059 South 1900 West, Roy, UT 84067. Kontaktinformation för Iomegas kundtjänst i Europa finns på vår supportwebbplats
på www.iomega.com/europe/support. Om produkten har rätt till garantiservice, ska du returnera den till Iomega tillsammans med
lämplig identifikation, ett returnummer som du får från Iomegas webbplats eller en Iomega-representant, samt inköpsbeviset. Du bör
säkerhetskopiera dina data innan du sänder iväg enheten eftersom Iomega inte skyddar, återställer eller returnerar data när garantiservice
utförs.
Begränsningar
GARANTIN OVAN ÄR DEN ENDA GARANTIN OCH GÄLLER I STÄLLET FÖR ALLA ANDRA GARANTIER, OAVSETT OM DE ÄR UTTRYCKLIGA ELLER
UNDERFÖRSTÅDDA. I den utsträckning som tillämplig lagstiftning tillåter, FRÅNSÄGER SIG IOMEGA UTTRYCKLIGEN ALLA UNDERFÖRSTÅDDA
GARANTIER, INKLUSIVE UNDERFÖRSTÅDDA GARANTIER OM SÄLJBARHET ELLER LÄMPLIGHET FÖR ETT VISST ÄNDAMÅL. Eventuella
underförstådda garantier som krävs enligt lag begränsas till garantiperioden för den uttryckliga garantin. Vissa domskipningsområden
tillåter inte friskrivning från underförstådda garantier eller begränsningar av giltighetsperioden för en underförstådd garanti, därför kanske
begränsningen ovan inte gäller dig. Den här garantin ger dig specifika juridiska rättigheter och du kan även ha andra rättigheter som varierar
mellan olika domskipningsområden. Stämningsansökan för brott mot garantin måste lämnas in senast ett (1) år efter att underlag för
stämningen har förelegat.
Hurtig installation
Inden installation af en nyindkøbt harddisk i din Iomega-enhed, skal du tjekke kompatibilitetslisten online på
www.iomega.com/support for godkendte og understøttede harddiskmærker og -modeller.
Der skal være installeret en harddisk, inden du kan fortsætte med følgende trin, hvis du har købt en ix2-dl,
diskløs NAS-enhed.
1. Brug det medfølgende kabel til at slutte drevet til netværksrouteren.
2. Brug det medfølgende strømkabel til at slutte StorCenter ix2 til en overspændingsbeskyttet strømkilde.
3. Enheden tænder automatisk.
4. Fra en computer på dit netværk skal du åbne en webbrowser og gå til www.myiomega.com for at indstille
din Iomega StorCenter ix2-enhed til dit netværk.
Der er flere muligheder for opsætning og konfiguration af dit StorCenter ix2 fra denne webside. Du kan vælge
at installere yderligere softwarekomponenter, som f.eks. Iomega Storage Manager, til detektering af enheder
på dit netværk. Du kan også administrere dit medieindhold med Twonky™ Server og anvende mulighederne for
sikkerhedskopiering med QuickProtect. Andre muligheder omfatter opsætning af en Iomega Personal Cloud og
automatisk start af enhedens grænseflade for straks at begynde at bruge dit StorCenter ix2.
BEMÆRK: Læs opsætningsvejledningen til Iomega Personal Cloud for flere instruktioner.
Brug af dit StorCenter ix2
Detektering af dine enheder med Storage Manager
Iomega Storage Manager er klientsoftware, hvormed flere computere kan kommunikere med StorCenter ix2.
Installer og kør dette program på hver computer, der er sluttet til dit netværk for hurtigt at detektere enheden og
knytte et drevbogstav til disse enheds-shares til brug ved browsing.
BEMÆRK: Der findes forskellige versioner af Iomega Storage Manager på supportwebsiden, der er
specifikke til Windows-, Mac- og Linux-computere. Tjek webstedet for operativsystemkompatibilitet.
Frakobling af StorCenter ix2
StorCenter ix2 er designet til konstant brug på dit netværk. Hvis du får brug for at genstarte denne enhed, skal
du blot slukke for enheden med strømafbryderen og derefter tænde igen. Dit StorCenter ix2 kan detekteres få
sekunder efter start.