10 11
blått. Nu är headsetet i ihopkopplingsläge.
4. Se till att Bluetooth är aktiverat på din mobiltelefon och ställ in din telefon så att den kan upptäckas via
Bluetooth. Exakt hur du gör detta beror på mobiltelefonens tillverkare och modell. Mer information nns i
bruksanvisningen för din mobiltelefon.
5. Din telefon kommer nu att söka efter Bluetooth-enheter som är tillgängliga för ihopkoppling, vilket borde
inkludera din enhet. Använd din mobiltelefon för att identiera och välja enheten “Jabra BIZ 2400”. Din telefon
kan även komma att efterfråga enhetens PIN-kod. Alla Jabra-enheter har en PIN-kod som är inställd till 0000
(fyra nollor). Ange vid behov den här koden i din telefon och bekräfta koden (till exempel genom att trycka på
en OK-knapp).
6. Din telefon kommer nu att ansluta till USB-kontrollen för Jabra BIZ 2400. Pröva på nytt om försöket misslyckas.
Om du fortfarande har problem ber vi dig konsultera mobiltelefonens bruksanvisning och/eller kontakta
Jabras eller mobiltelefontillverkarens tekniska support.
Besvara ett inkommande mobilsamtal
När det kommer in ett samtal till mobiltelefonen hör du en ringsignal på headsetet och USB-enheten blinkar i blått
och grönt. För att besvara samtalet trycker du lätt på funktionsknappen som du tilldelade till mobiltelefonen.
När du är klar med samtalet trycker du lätt på samma knapp igen för att lägga på.
Ringa ett samtal på mobiltelefonen
För att ringa ett samtal på mobiltelefonen vid användning av headsetet ringer du bara på mobiltelefonen som
vanligt. Vanligen skickas ljudet till ditt headset automatiskt när det ligger inom räckhåll för mobiltelefonen.
Se bruksanvisningen för mobiltelefonen för detaljerad information om hur din specika mobiltelefon interagerar
med ett Bluetooth-headset och om det nns några kongurationsinställningar för den här funktionen.
FELSÖKNING OCH VANLIGA FRÅGOR (FAQ)
F: Jag har problem med ihopparningen
S: Kontrollera att headsetet är i ihopparningsläge, vilket indikeras genom ett fast blått sken. Se anvisningarna i
bruksanvisningen för den specika mobiltelefonen för att se till att även mobiltelefonen är i ihopparningsläge.
F: Jag hör inget i headsetet
S: Kontrollera att headsetet är valt som ljudenhet på både datorn i kontrollpanelen och i programmet som du
använder. Du kan även kontrollera att du inte har försatt telefon eller dator i tyst läge.
F: Min dator kan inte identiera headsetet
S: Prova att sätta in headsetet i en annan USB-port
F: Datorn anger inte headsetet automatiskt som standardljudenhet
S: Du kan alltid välja headsetet som standardljudenhet manuellt.
- Gå till kontrollpanelen på datorn
- Öppna menyerna för ljud. Vid anslutning kan du välja headset (ska visas som BIZ 2400) som standardenhet för
uppspelning av ljud och inspelning.
- Tryck på Apply (Verkställ) och sedan OK.
Om du använder en Macintosh – Gå till systeminställningarna på din dator. Vid anslutning kan du välja headsetet
på ljudmenyn under Output (utgång) och Input (ingång).
CERTIFIERINGAR OCH SÄKERHETSGODKÄNNANDEN
CE
Produkten är CE-märkt enligt R & TTE-direktivet (99/5/EC). Härmed deklarerar GN att produkten efterlever med
de grundläggande kraven och andra relevanta regler enligt direktivet 1999/5/EC. Mer information nns på
http://www.jabra.com.
FCC
Denna enhet överensstämmer med avsnitt 15 i FCC:s regler. Drift enligt följande två villkor: (1) Denna enhet får
inte orsaka skadliga störningar, och (2) denna enhet måste acceptera störningar, inklusive störningar som kan
orsaka oönskad drift.
Användare får inte utföra ändringar eller modiera enheten på något sätt. Ändringar eller modieringar som inte
uttryckligen godkänts av Jabra upphäver användarens behörighet att använda utrustningen.