Fibaro FGBHMS-001 Quick Manual

Typ
Quick Manual
2423
FIBARO Motion Sensor är en HomeKit-kompatibel
rörelsedetektor med trådlös Bluetooth® lågenergi-
teknik
Utöver att känna av rörelse, mäter även produkten
temperatur och ljusintensitet. Inbyggd accelerome-
ter upptäcker manipulering av produkten.
Varje gång rörelse detekteras, kommer Motion Sensor
att lysa i olika färger beroende på temperaturen.
SVENSKA
För mer information om
FIBARO Motion Sensor, som vi-
deoguider, parametrar, tekniska
manualer och förklaringar, besök
vår hemsida:
manuals.baro.com/sv/hk-motion-sensor
TIPS: Kontrollera motsvarande kapitel i snabbstarts-
guiden (Quick Start Guide) för bilder.
Kartongens innehåll (sidan 3):
• Enhet,
• Manualer och garantivillkor,
• Hållare,
• Monteringsdelar.
Hämta FIBARO appen från App Store (sidan 4).
Första start (sidan 5):
1) Öppna höljet genom att vrida locket moturs (Fig. 1).
2) Ta av locket (Fig. 2).
3) Ta ut batterilappen och kontrollera om batteriet
är placerat på rätt sätt (Fig. 3).
4) Stäng locket genom att vrida det medurs (Fig. 4).
5) Öppna FIBARO-appen och tryck ikon (Fig. 5).
6) Applikationen kommer att guida dig genom ihop-
parningsprocessen.
7) Placera sensorns hållare på önskad plats (Fig. 6).
8) Sätt Motion Sensor i dess hållare (Fig. 7).
Inställningskod:
Du hittar inställningskoden på baksidan av snabb-
startsguiden. Kom ihåg att spara det på en säker
plats. Du kan behöva den vid återparning.
Återställ (sidan 7):
1) Öppna locket.
2) Tryck och håll in knappen (Fig. 8).
3) När lampan lyser gult, släpp knappen.
4) Klicka på knappen igen för att bekräfta.
Specikationer:
Strömförsörjning: 3.0V batteri CR123A
Radioprotokoll: Bluetooth
®
lågenergi
Radiofrekvens: 2.4 GHz
Drifttemperatur: 0-40°C
Mått (diameter): 46mm
EU-direktiv följs: R&TTE 1999/5/EG
RoHS 2011/65/EU
Varningar:
Monteras FIBARO Motion Sensor inte enligt medföljande ma-
nual riskerar enheten att skadas eller gå sönder. Tillverkaren
Fibar Group S.A. kan inte hållas ansvariga för skador till följd
av felaktigt montage.
Användning av andra än specicerade batterier kan resultera i
explosion. Hantera avfallet ordentligt, observera miljöskydds-
bestämmelserna.
Juridisk information:
Fibaro och Fibar Group är registrerade varumärken som tillhör
Fibar Group S.A. Bluetooth ordmärket är ett registrerat varumär-
ke som tillhör Bluetooth SIG, Inc. Apple och HomeKit är registre-
rade varumärken som tillhör Apple Inc.
Användning av Works with Apple HomeKit” logotyp innebär att
ett elektroniskt tillbehör har utformats särskilt för anslutning till
iPod, iPhone eller iPad, respektive, och har certierats av utveck-
laren för att uppfylla Apples prestandakrav. Apple ansvarar inte
för driften av enheten eller dess överensstämmelse med säker-
hets- och regleringsstandarder.
Härmed intygar Fibar Group S.A. att denna FIBARO Motion Sensor
står i överensstämmelse med de väsentliga egenskapskrav
och övriga relevanta bestämmelser som framgår av direktiv
1999/5/EG.
Garantivillkor:
1. Garanti tillhandahålls av FIBAR GROUP S.A. (nedan kallat Tillverka-
re”), med säte i Poznan, ul. Lotnicza 1; 60-421 Poznan, införd i den av
den nationella domstolens register som förs av tingsrätten i Poznań,
VIII ekonomiska avdelningen av Högsta nationella domstolsregistret,
nej. 553.265, NIP 7811858097, REGON: 301.595.664.
2. Tillverkaren är ansvarig för utrustning fel till följd av fysiska defekter
(tillverknings- eller materiella) hos anordningen under 12 månader
för företag / 24 månader för enskilda kunder från dagen för köpet.
3. Under perioden garantin ska tillverkaren ta bort eventuella defek-
ter, kostnadsfritt, genom att reparera eller byta ut (efter eget gottn-
nande Manufacturer) defekta komponenter i enheten med nya eller
regenere komponenter som är fria från defekter. När reparationen
visar sig omöjligt, förbehåller sig tillverkaren rätten att ersätta en-
heten med en ny eller regener en, som ska vara fri från defekter och
dess tillstånd får inte vara sämre än den ursprungliga enheten som
ägs av kunden.
4. I särskilda fall, när enheten inte kan ersättas med anordningen av
samma typ (t.ex. enheten är inte längre tillgänglig), får tillverkaren
ersätta den med en annan enhet med tekniska parametrar som liknar
den felaktiga en. Sådan verksamhet skall anses uppfylla de skyldig-
heter som tillverkaren. Tillverkaren skall inte återbetala pengar som
betalats för enheten.
5. Innehavaren av ett giltigt garanti ska lämna en garantianspråk
genom garantiservice. Kom ihåg: innan du skickar ett garantianspråk,
kontakta vår tekniska support via telefon eller e-post. Mer än 50% av
det operativa problem lösas på distans, vilket sparar tid och pengar
spenderas för att garantiförfarandet. Om ärrsupport är otillräcklig,
skall Kunden fyller garantiansökningsformuläret (med hjälp av vår
hemsida - www.baro.com) för att få krav tillstånd. När garantiansök-
ningsformuläret korrekt in, ska kunden få påståendet bekräftelse med
ett unikt nummer (Return Merchandise Authorization -RMA).
6. Påståendet kan också lämnas per telefon. I detta fall är anropet re-
gistreras och Kunden skall informeras om det av en konsult innan du
skickar ansökan. Omedelbart efter att ha lämnat fordran, skall konsul-
ten förse kunden med kravnummer (RMA-nummer).
7. När garantiansökningsformuläret korrekt in, skall en företrädare
för den auktoriserade garantiService (hädanefter „AGS”) kontakta
kunden.
8. Fel avslöjas inom garantiperioden skall avlägsnas senast 30 dagar
från dagen för att leverera enheten till AGS. Garantitiden skall förläng-
as med den tid under vilken enhet hölls av AGS.
9. En felaktig enhet skall tillhandahållas av kunden med kompletta
standardutrustning och handlingar som styrker köpet.
10. Delar som byts ut under garantin tillhör tillverkaren. Garantin för
alla delar som byts ut i garantiprocessen skall vara lika med den pe-
riod av den ursprungliga enheten garantin. Perioden för den ersatta
delen garantin får inte förlängas.
11. kostnader för att leverera den felaktiga enheten skall bäras av kun-
den. För omotiverade servicesamtal, kan Tjänsten debitera kunden
med resekostnader och hanteringskostnader i samband med fallet.
12. AGS får inte acceptera ett klagomål hävdar endast när:
- Enheten var missbrukas eller handboken observerades inte,
- Enheten tillhandahölls av kunden ofullständig, utan tillbehör eller
namnskylt,
- Det konstaterades att felet orsakades av andra skäl än ett materialfel
eller ett fabrikationsfel på Device
- Garantidokumentet inte är giltig eller om det nns några bevis för
inköp,
13. Tillverkaren skall inte hållas ansvarig för skador på egendom som
orsakats av defekt enhet. Tillverkaren ska inte hållas ansvarig för in-
direkta, tillfälliga, särskilda, följdskador eller straskador, eller skador,
inklusive, bland annat, förlust av vinst, besparingar, data, förlust av
förmåner, krav från tredje part och eventuella skador på egendom
eller personliga skador till följd av eller relaterade till användandet
av enheten.
14. Garantin ska inte omfatta:
- Mekaniska skador (sprickor, sprickor, skärsår, skrubbsår, fysiska de-
formationer orsakade av stötar, faller eller tappa enheten eller andra
föremål, felaktig användning eller inte observera bruksanvisningen);
- Skador som orsakats av yttre orsaker, t.ex.: översvämning, storm,
brand, blixtnedslag, naturkatastrofer, jordbävningar, krig, civila oro-
ligheter, force majeure, oförutsedda olyckor, stöld, vattenskador,
vätskeläckage, batteri spill, väderförhållanden, solljus, sand , fukt, hög
eller låg temperatur, luftföroreningar;
- Skador som orsakats av felaktig programvara, attack av ett datorvi-
rus, eller av underlåtenhet att uppdatera programvaran som rekom-
menderas av tillverkaren;
- Skada till följd av: ökningar strömförsörjning och / eller telekommu-
nikationsnät, felaktig anslutning till nätet på ett sätt som är oförenligt
med bruksanvisningen, eller ansluter andra enheter som inte rekom-
menderas av tillverkaren.
- Skador som orsakats av drifts eller lagra enheten i extremt svåra
förhållanden, det vill säga hög luftfuktighet, damm, för låg (frysning)
eller för hög omgivningstemperatur. Detaljerad tillåtna villkor för att
driva enheten denieras i bruksanvisningen;
- Skador som orsakats av användning av tillbehör som inte rekom-
menderas av tillverkaren
- Skador som orsakats av felaktig elektrisk installation av kunden,
bland annat felaktiga säkringar används;
- Skador som orsakats av Kundens underlåtenhet att tillhandahålla
underhåll och service verksamhet som denieras i bruksanvisningen;
- Skador som orsakats av användning av falska reservdelar eller till-
behör felaktiga för viss modell, reparation och införa ändringar av
obehöriga personer,
- Fel som orsakats av drift felaktig enhet eller tillbehör.
15. Omfattningen av garantireparationer får inte omfatta periodiskt
underhåll och kontroller, särskilt rengöring, justeringar, operativa
kontroller, korrigering av fel eller parameterprogrammering och
andra aktiviteter som ska utföras av användaren (köparen). Garantin
omfattar inte normalt slitage av enheten och dess komponenter som
anges i bruksanvisningen och teknisk dokumentation som sådana
element har en denierad livslängd.
16. Om en defekt inte täcks av garantin, förbehåller sig tillverkaren
rätten att ta bort sådant fel efter eget gottnnande, reparera skadade
eller förstörda delar eller tillhandahålla komponenter som krävs för
reparation eller utbyte.
17. Denna garanti ska inte utesluta, begränsa eller tillfälligt upphäva
Kunden rättigheter när den medföljande produkten är oförenligt med
köpeavtalet.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18

Fibaro FGBHMS-001 Quick Manual

Typ
Quick Manual

på andra språk