19
SE
Om ovanstående problemlösningar inte hjälper försök med att ta bort telefonen från datorn och starta om
Skype och VOIP080 drivrutin. Vänta en kvart och gör ett nytt försök.
Problem Lösningar
Telefonen ringer inte. • Se till att ringarens volym inte är av.
• Se till att Skype status inte är satt på "Stör ej" (DND = Do
Not Disturb).
Inget ljud vid ringning. • Kolla att audiobanan är korrekt inställd under Skype.
• Öka lurens ljudvolym.
Motparten kan inte höra något. • Avaktivera av-inställningen.
• Öka mikrofonens ljud med hjälp av VOIP080 drivrutin.
• Se till att samtalet inte är satt på "Dröj".
Kan inte ringa eller ta emot Skype-
samtal.
• Se till att Skype-status inte är urkopplat.
• Kolla att USB-kabeln är ordentligt ansluten.
• Kolla att VOIP080 drivrutin är aktiv.
Kan inte ringa SkypeOut-samtal. • Mata in 00, 011 eller + före numret som ska ringas.
• Kolla att ditt tillgodohavande är tillräckligt.
Kan inte öppna kontaktlistan. • Stäng röstmeddelandelistan och försök igen.
Kan inte öppna
röstmeddelandelistan.
• Stäng kontaktlistan och försök igen.
LED fortsätter att blinka efter att
samtal avslutats.
• Öppna nytt(nya) röstmeddelande(n).
Knapptonerna hörs inte. • Aktivera knapptonen med hjälp av VOIP080 drivrutin.
Du har av misstag valt "Vägra detta
program att använda Skype".
• I Skype går du till Verktyg > Inställningar > Sekretess >
Hantera andra programs tillgång till Skype, välj
VOIP080.EXE, klicka på Ändra, välj Ge programmet
tillgång till Skype, och klicka på OK.
Förbindelsestatus visar:
VOIP080 telefon - tillgång till
användning vägrad.
•Se ovan.
Problemlösning