Asus VivoPC VM60 Användarmanual

Kategori
PC / arbetsstations barebones
Typ
Användarmanual

Denna manual är också lämplig för

Svenska
Viktigt: Spara detta kortförframtidabruk.ASUSförbehållersigrättenattbegäradetta
dokumentinnannågonreparationsbegäranaccepteras.
ASUS Garantiinformationsformulär
Global webbplats: http://www.asus.com
VIP-registrering: http://vip.asus.com
Bäste kund,
Tack för att du köpt en ASUS-produkt!
1. RegistreraonlinenuförattåtnjutatotalgarantitjänstsomenASUSVIP!
2. TaemotdessaVIP-tjänsterochprivilegierautomatiskt:
• ASUSproduktnyheter,reklamaktiviteterochandrafördelar.
Uppdateringsmeddelanden om uppdatering av program/fast program.
NOTERA:FörytterligarefrågorochdetaljeromgarantifrågorbesökASUSVIPofciella
webbsidapåhttp://vip.asus.com
Namn: _____________________________________________________________________
Telefonnummer: _____________________________________________________________
Adress: ____________________________________________________________________
E-post: _____________________________________________________________________
Inköpsdatum (ÅÅÅ-MM-DD): ___________________________________________________
Återförsäljarens namn: ________________________________________________________
Återförsäljarens adress: _______________________________________________________
Serienummer *:
Svenska
DennaASUStillverkargaranti("Garantin")beviljasavASUSTeKComputerInc.Taiwan("ASUS”)till
“Dig”,köpareavdetnyligentillverkadedatorsystemsomdettagarantikortmedföljer("Produkten")och
gällerunderföljandevillkor.ServiceunderdennaGarantikommerattlämnasavASUSackrediterade
serviceombud och reparationscenter.
Garantiperiod för produkten
DennagarantigällerförperiodensomdenieraspåetikettenpåbaksidanavProdukten
("Garantiperiod"),exempelvis:12Mbetyder12månaderoch24Mbetyder24månaderoch36Mbetyder
36månaderfråninköpsdatumet.Ominköpsbevisintekanuppvisaskommertillverkningsdatumetför
Produktenattansessominköpsdatum.
Lagstadgade garantier
Dennagarantigesoberoendeaveventuellalagstiftadegarantiersomgälleriinköpslandetochpåverkar
ellerbegränsarintepånågotsättensådanlagstiftadgaranti.
1. Allmänt
ASUSgaranterarattProduktenärfrifråntillverknings-ochmaterialfelundergarantiperioden.Garantin
täckerintegratistillbehörsomlevereradestillsammansmedProduktensåsom:kablar,väska,musetc...
VidproduktfelvidnormalochkorrektanvändningundergarantiperiodenkommerASUSattreparera
ellerbytadedefektadelarshosproduktenellersjälvaproduktenmotnyaellerrepareadedelareller
produktersomärfunktionelltlikvärdigellerbättreändeursprungligenköpta.
Dennagarantigällerendastomproduktennyligentillverkatsenligtdatumetförinköpet.Spara
originalinköpsfakturanochdettagarantikortförframtidaservicebegäran.Dennagarantigällerinteför
felsomorsakatsavfelaktiginstallation,hantering,rengöringellerunderhåll,olyckor,skador,felaktig
användning,missbruk,icke-ASUSmodieringaravprodukten,programvarufel,normaltslitageeller
andrahändelser,handlingar,försummelserellerunderlåtenhetsomliggerutanförASUSkontroll.
AllakomponentersomblirrepareradeellerutbyttautavASUSservicecentertäcksavorginalgarantin
underdenåterståendegarantitiden,dockejmindreän3månader.Reparationscentretkanåtervinna
detursprungligaoperativsystemetsommedföljdeprodukten.ASUSkommerinteattåterställanågra
dataellerprogramfrånproduktenursprunligalagringsmedia.Omproduktenrepareraskommeralla
användargenereradedataatttasbortpermanent.
Omproduktenhargiltiggarantisamtyckerduhärmedtillattöverföraägarskapetpåutbyttadefekta
delarochattdessadelarautomatisktbliregendomtillhörandeASUS.
2. Programsupport
Allaprogramsomlevererasmedproduktentillhandahålls“ibentligtskick”.ASUSgaranteraringen
oavbrutenellerfelfrihanteringavnågraprogramsommedföljerprodukten.
Dennagarantigällerförproduktensmaskinvara.ASUStillhandahållerteknisksupportförden
förinstalleradeprogramvaransomlevererasmedASUS-produktenvadavsermaskinvaranskorrekta
funktion.Förandraproblemmedprogrammetföreslårviattduläserbruksanvisningarna,ASUS
supportwebbsidaoch/ellerandraresurseronline.Tredjepartsprogramkankrävasupportfrånrespektive
leverantör.
3. Kundens skyldigheter
När produkten används
• Läsförstigenombruksanvisningenochanvändendastproduktenienlighetmedbruksanvisningen.
• Laddaendastproduktennärdenanvändsellerpåannatsätthanteras,vissaelektriskadelarärinte
konstrueradeförattvaraanslutnatillströmförsörjningenunderlångaperioder.
• Säkerhetskopieraregelbundetdedatasomlagraspåprodukten.
• Sparaoriginalförpackningen.Omproduktenbehöverreturnerasförreparationger
originalförpackningenbättreskyddförproduktenundertransporten.
Svenska
• SemanualenochASUSsupportwebbsidaförfördenieradelösningarinnandukontaktar
kundtjänst.
• OmproduktenärskapadmedfunktionenTPM(TrustedPlatformModule)förvaradetinbäddade
säkerhetschipetsstartlösenordpåensäkerplats(Notera:PågrundavdesignenhosTPMärdet
intemöjligtförASUSattåterställadetinbäddadesäkerhetsstartlösenordet.Omlösenordetförloras
kanproduktenendastreparerasgenomatthelamoderkortetbytsut,vilketintetäcksavgarantin.)
När ASUS kundtjänst kontaktas
• InnanASUStekniskasupportkontaktassetillatthaproduktenframfördigochpåslagenomdettaär
möjligt.Varävenbereddatttillhandahållaproduktensserienummer,modellnamnochköpebevis.
• TelefonnumrettillteknisksupportshotlinekanhittasihotlinetabelleniASUSservicecenters
kontaktinformation(lokalserviceinformation)ellerpå
http://support.asus.com. Eftersom
kontaktinformationenkanändras,sewebbsidanföruppdateradkontaktinformation.
• ASUSsupportkanbegäraattdustöderfelsökningavdinprodukt,vilkettillexempelkaninnefatta
följandeåtgärder
• Återställasystemetförattåterställaoperativsystemet,drivrutinerochprogramtillden
ursprungligakongurationensomproduktenhadenärdenlevereradesfrånfabrik.
• Installerauppdateringar,korrigeringarellerservicepaket.
• Köradiagnostikverktygochprogrampåprodukten.
• TillåtaattASUSteknisksupportfåråtkomsttilldinproduktmedfjärrdiagnostikverktyg(om
tillgängligt).
• UtföraandrarimligaåtgärderbegärdaavASUSsomhjälpertillattidentieraellerlösa
problemet.
• OmproblemetintekanlösasfjärrstyrtkommerduattbehövareturneraproduktentillettASUS
reparationscenter(dennaprocesskallas"RMA").ASUSkommerattöverlämnaettRMA-nummerför
dinprodukt.RegistreradittRMA-nummerförspårningssyfteavservicefallet.
• BeskrivproblemetklartochfullständigtpåRMAbegäranformuläret
• Bifogaenkopiaavdettakomplettagarantikortochenkopiaavdinfaktura/kvittomeddetaljerom
inköpavdinprodukt.(Observera:ASUSförbehållersigrättenattbegäraoriginaldokumenten.)Om
duintekanvisauppdebegärdadokumentenförgarantivärderingkommertillverkningsdatumetför
produktensomregistreratsavASUSattansessominköpsdatum.
• Kontrolleraattdufullständigtharsäkerhetskopieratalladatasomlagraspåproduktenochtagit
bortpersonliga,kondentiellaelleräganderättsligtskyddadinformationinnanserviceprocessen
påbörjas.DugodkännerattASUSkantabortdata,programvaraellerprogramsominstalleratspå
produktenutanattåterställadem.Detärdittegetansvarattförebyggapermanentförlust,skada
ellerfelaktiganvändningavdinadatasomuppstårgenomattinteskapaensäkerhetskopiaochta
bortdatafrånenheten.
• Paketeraproduktenidessoriginalförpackning.Originalförpackningenkommerattgebättreskydd
förproduktenunderleveransen.Omproduktenintepaketerasordentligtidessoriginallådakommer
inteASUSatthållasansvarigförskadorsomkanuppståundertransporten.Skickaintenågotannat
ärsjälvaproduktensåvidaintedetsärkiltbegärtsavASUS.Taävenborteventuellatillbehörsåväl
somyttbaralagringsenhetersomt.ex.minneskort,skivor,ash-enheterfrånprodukten.ASUSär
inteansvarigtförförlust,skadaelleratttillbehörelleryttbaralagringsenheterförstörssåtillvidadet
inteorsakatsavuppsåtligellergrovvårdslöshetfrånASUSsida.
• Tabortellerlämnaeventuellalösenordsomproduktenlåstsmed.Omåtkomsttillprodukten
blockerasavlösenordkaninteASUSupptäckaochreparerafelenhosprodukten.
• OmproduktenärskapadmedfunktionenTPM(TrustedPlatformModule)förvaradetinbäddade
säkerhetschipetsstartlösenordpåensäkerplats.
Svenska
4. RMA-metoder
OmRMAkrävsskadulevereradinprodukttillnärmasteASUSreparationscenter.ASUSkaneftereget
omdömeförenklaserviceprocedurengenomatterbjudadigattlevereraproduktentillaffärendärdu
köptedenellerviaengratishämtnings-ochlämningsservice.
5. Undantag från denna begränsade garantiservicen
ASUSgaranterarinteoavbrutenellerfelfridrifthosdennaprodukt.Garantintäckerendast
tekniskahårdvarufrågorundergarantiperiodenochvidnormalanvändning.Detgällerinteför
programvaruproblemellerskadorelleromständighetersomorsakatsavkundenexempelvismeninte
begränsattill:
(a) Produktenharmanipulerats,repareratsoch/ellermodieratsavenicke-auktoriseradperson.
(b) Serienumretpåprodukten,komponenterellertillbehörharändrats,strukitsöverellertagitsbort.
(c) Garantiförseglingenharbrutits,ärotydligellerändrats.
(d) Åldrande.
(e) Skada(oavsiktligellerannan)påproduktensomärkosmetisk,dvs.skadorsomintepåverkardrift
ellerfunktionhosprodukten,såsomutanbegränsningtillrost,förändringifärg,texturellernish,
slitageellergradvisförslitning.
(f) Skadorpåproduktenkrig,terrorism,brand,olycka,naturkatastrof,avsiktligelleroavsiktligfelaktig
användning,missbruk,försummadellerfelaktigtunderhållelleranvändningunderonormala
förhållanden.
(g) Skadapåproduktensomorsakasavattprodukteninstalleratselleranslutitstillkringutrustningsom
intetillverkasellersäljsavASUS.
(h) detärskadauppkommenpågrundavfelaktiginstallationellerolämpliganslutningtill
kringutrustning(skrivare,optiskenhet,nätverketkort,ellerUSB-enhet
etc);
(i) Detnnsskadorsomorsakatsavettexterntelektrisktfelellernågonolycka.
(j) Detnnsskadorfrånanvändningutanfördrifts-ellerlagringsparametrarnaellermiljönsomnns
detaljeratangivetibruksanvisningen.
(k) Skadapåproduktensomorsakatsavtredjepartsprogramellerviruselleromprogramförlustereller
dataförlusterkanuppståunderreparationellerutbyte.
(l) Oanvändbarhetpågrundavförloratsäkerhetslösenord.
(m)Oanvändbarhetellerskadapåproduktensomorsakatsavföroreningavfarligasubstanser,smitta,
ohyraellerstrålning.
(n) Bedrägeri,stöld,oförklarligtförsvinnandeelleruppsåtlighandling.
FörutomvadsomtillhandahållsidennagarantiochtillvadsomtillåtsenligtlagärinteASUSansvarig
fördirekta,special,tillfälligaellerföljdskadorsomuppstårfrånbrottmotgarantiellervillkor,ellerunder
någonannanjuridiskteori,inklusivemenintebegränsattilloanvändbarhet,inkomsförlust,förlust
avverkligelleruppskattadförtjänst(inklusiveförlustavförtjänstikontrakt);förlustavanvändning
avpengar,förlustavförväntadepengar,förlustavförväntadebesparingar,förlustavaffärer,förlust
avmöjligheter,förlustavgoodwill,förloratrykte,förlustav,skadapåellerförvanskningavdata
ellernågonindirektellerdäravföljandeskadasomorsakatsavbyteavutrustningochegendom,
kostnaderföråterställandeellerreproduktionavdatasomlagratselleranvändsmedprodukten.
Föregåendebegränsningskallintegällayrkandenpågrundavdödsfallellerpersonskadorellernågot
författningsenligtansvarföravsiktligochstoroaktsamhetshandlingaroch/ellerutelämnandeavASUS.
Vissaområdentillåterinteuteslutandeellerbegränsningavoavsiktligaellerföljdskador,idefalldå
sådanaområdenstyrdennagarantigällerintedessabegränsningardig.
6. Dataskydd
DusamtyckerochförstårattdetärnödvändigtförASUSattsamlain,överföraochbehandlapersonliga
dataförattunderlättabegärdserviceochfördettasyftekandinadataöverförastillochbehandlas
inågotlanddärASUSellerdessdotterbolagharkontor.Allanvändningavdinadatakommeratt
behandlasochskyddasenligtASUSsekretesspolicy(http://www.asus.com/Terms_of_Use_Notice_
Privacy_Policy/Privacy_Policy/).
Svenska
7. Fall utanför garantin
ReturavproduktentillASUSreparationscenterundergarantiperiodenbetyderinteautomatisktatt
denkommerattreparerasutankostnad.VidmottagningavdinproduktförbehållersigASUSrättenatt
kontrolleragiltighetenavdingarantiochdinbegäranomgarantiservice.Omgarantitidenutgåttellerom
någonavundantageniklausul5gällerkommerdinbegäranattbedömasvarautanförgarantin(outof
warranty “OOW”).
OmdinservicebegäranärOOWkommerenserviceavgiftslistamederbjudandeförreparation
atttillhandahållas,vilkendukanaccepteraelleravvisa.Omduaccepterarreparationenkommer
viattfaktureradigförarbetskostnaden,reservdelarnaochandrakostnadersomfastställtsi
serviceavgiftslistan.Dumåstebetalafakturaninom4veckorfrånmottagandetavfakturan.
Reparationenkommerendastattutförasnärfakturanärbetald.
EnligtvadsomtillåtsavtillämpligalagarkanASUSkommaattdebiteradigenundersökningsavgift
(inklusivetransportkostnaderomtillämpligt)upptillUSD100(ellerlikvärdigtilokalvaluta)ochdin
servicebegäranärOOWochduavvisarreparationserbjudandetelleromdinproduktintebehöver
service.
8. Övergiven egendom
NärproduktenrepareratselleromduintesamtyckertillreparationserbjudandetkommerASUSatt
erbjudareturavproduktenviaöverenskommenRAM-metod.Omduintehämtarutproduktenellerom
leveransinteärmöjligpådenadresssomduangivitkommerASUSattförvaraproduktenunder60
dagar.EfterdennaperiodkommerASUSattskickaettmeddelandetilldenadresssomduangivitnär
dubegärdeservice.OmdufortfarandeintehämtarproduktenförbehållersigASUSrättenattkräva
ersättningfråndig,inklusivekostnadenförlagring,avyttringavproduktenienlighetmedtillämpliga
lagarochbestämmelserochlagstadgadrättförpanträttförobetaldaavgifter.
9. Internationell garanti och support
ASUStillhandahålleringengarantiserviceutanförlandetdärduköptASUSVivo-datorn.
10. ASUS servicecenter kontaktinformation
Sebaksidanpådettagarantikortförkontaktinformation.
ASUS kontaktinformation
Dennagarantigällerför:
ASUSTeK Computer Inc.
No. 15 Li-Te Road, Peitou
Taipei 112, Taiwan
Phone: +886-2-2894-3447
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76

Asus VivoPC VM60 Användarmanual

Kategori
PC / arbetsstations barebones
Typ
Användarmanual
Denna manual är också lämplig för