Topcom Xplorer 871A 9
Topcom Xplorer 871A
SVENSKA
4 FELSÖKNING.
Problem och åtgärder:
Läs igenom installationsanvisningen noga och kontrollera att alla steg utförts på rätt sätt och att inga kablar sitter löst
eller är skadade.
5 GARANTI
5.1 GARANTI
Topcoms produkter har en garantilängd på 24 månader. Garantilängden startar vid inköpstillfället.
Förbrukningsvaror och defekter som orsakar en obetydlig påverkan på utrustningens funktion eller värde täcks inte av
garantin. Rätten till garanti måste bevisas med uppvisande av inköpskvittot i original, där inköpsdatum och
produktmodell framgår.
5.2 GARANTIÅTAGANDE
En apparat med fel måste återlämnas till ett servicecenter för Topcom, inklusive ett giltigt inköpskvitto. Om ett fel
uppstår på apparaten under garantiperioden, reparerar Topcom eller dess officiellt förordnade servicecenter alla
defekter orsakade av material- eller tillverkningsfel utan kostnad.
Topcom bestämmer själv om företagets garantiförpliktelser ska uppfyllas genom reparation eller utbyte av den felaktiga
apparaten eller delar av den felaktiga apparaten. Vid utbyte kan de hända att färg och modell skiljer sig från den
ursprungligen köpta apparaten. Det ursprungliga inköpsdatumet ska fastställa starten på garantiperioden.
Garantiperioden förlängs inte om apparaten byts ut eller repareras av Topcom eller dess förordnade servicecenter.
5.3 GARANTI UNDANTAG
Skador eller defekter som är orsakade av felaktig skötsel eller hantering och skador som resulterar från användning av
delar som inte är original eller tillbehör som inte Topcom har rekommenderat täcks inte av garantin.
Garantin täcker inte skador orsakade av yttre faktorer som åska, vätskor och värme, inte heller skador orsakade under
transport. Garantin gäller inte om serienumret på enheten har ändrats, tagits bort eller gjorts oläsligt. Alla
garantianspråk blir ogiltiga om apparaten har reparerats, ändrats eller modifierats av köparen eller av obehöriga
servicecenter som ej är officiellt förordnade av Topcom.
Oljud i telefonen Efter att du kopplat in modemet med den
medföljande utrustningen enligt anvisningen,
hörs ett oväsen i din telefon.
Ditt modem sitter inte i förstajacket. En telefon
som ansluts på linjen före modemet, kommer att
utsättas för ofiltrerad signal. Studera noggrant
avsnittet linjekoppling.
Oljud i telefonen Efter att du kopplat in modemet med den
medföljande utrustningen enligt anvisningen,
hörs ett oväsen i din telefon.
Ditt förstjack kan vara felkopplat. Den vanligaste
anledningen är att förstajacket kopplats parallellt
med de efterföljande jacken.
Ingen Internetförbindelse Datorn har ingen kontakt med modemet. Kontrollera att LAN kabeln sitter i rätt uttag på
datorn och att modemets indikeringslampa LNK
lyser.Kontrollera även att inställningar för nätverk
utförts korrekt i datorn.
Ingen Internetförbindelse Modemet har ingen kontakt med ADSL Kontrollera att modemets indikeringslampa ADSL
lyser. Lampan blinkar under synkronisering och
lyser med fast sken inom en minut efter
inkoppling på linje med ADSL.
Lamporna lyser som de skall
men jag kommer inte ut på
Internet
Autentiseringen med dina användaruppgifter har
inte utförts korrekt.
Se dokumentationen från din Internetleverantör.
Säkerställ att du följt instruktionen om hur du
använder dina inloggningsuppgifter.
Allt fungerade tidigare men nu
fungerar det inte längre.
Vid överspänning på linjen vid åskväder eller
dylikt kan modemet drabbas av driftstörning.
Bryt strömmen till modemet en minut och anslut
igen. Skulle det inte fungera, bryt strömmen igen
och tryck in den lilla resetknappen som återfinnes
på modemets baksida. Återanslut modemet och
prova igen.