Shimano SL-C7000-5 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual
(Swedish)
DM-CASG002-02
INTER-5E
SG-C7000-5
SL-C7000-5
CS-C7000
SM-C7000-5
Återförsäljarmanual
LANDSVÄG MTB Trekking
City Touring/
komfortcykel
URBAN SPOR
T E-BIKE
NEXUS
2
INNEHÅLL
MODELLER SOM OMFATTAS I DEN HÄR ÅTERFÖRSÄLJARMANUALEN ............3
VIKTIGT MEDDELANDE ......................................................................................... 4
TILL SÄKERHET ......................................................................................................5
LISTA ÖVER VERKTYG ATT ANVÄNDA ..............................................................11
MONTERING ........................................................................................................13
Montering av klingan på navet .................................................................................................................13
Montering av kassettenheten på navet ...................................................................................................14
Montering av INTER M-bromsen på navstommen ...................................................................................16
Montering av klingan på ramen ...............................................................................................................16
Montering av bromsskivan ........................................................................................................................20
Montering av växelvajern .......................................................................................................................... 21
Montering till kassettenheten ...................................................................................................................22
JUSTERING ...........................................................................................................29
Justering av kassettenheten ......................................................................................................................29
UNDERHÅLL .........................................................................................................33
Urkoppling av växelvajern vid borttagning av bakhjulet från ramen .................................................... 33
Byte av innervajer ......................................................................................................................................34
Oljeunderhåll av den inre anordningens enhet ....................................................................................... 36
MODELLER SOM OMFATTAS I DEN HÄR ÅTERFÖRSÄLJARMANUALEN
3
MODELLER SOM OMFATTAS I DEN HÄR ÅTERFÖRSÄLJARMANUALEN
Denna återförsäljarmanual omfattar följande modeller.
Delar/Serie INTER-5E
Inbyggt växelnav
Fotbroms +
Skivbroms
-
Skivbroms SG-C7000-5D
Fotbroms SG-C7000-5C
INTER M-broms SG-C7000-5R
V
-BRAKE SG-C7000-5V
Växelreglage
REVOSHIFT-reglage SL-C7000-5
VIKTIGT MEDDELANDE
4
VIKTIGT MEDDELANDE
Denna återförsäljarmanual är främst avsedd för att användas av professionella cykelmekaniker.
Användare som inte är utbildade i cykelmontering bör inte försöka installera komponenter själva med hjälp av återförsäljarmanualerna.
Om någon del av informationen i denna bruksanvisning är oklar bör du inte fortsätta med installationen. Kontakta istället inköpsstället eller en lokal
cykelhandlare för deras hjälp.
Se till att läsa alla bruksanvisningar som medföljer produkten.
Ta inte isär eller modifiera produkten annat än vad som anges i informationen i denna återförsäljarmanual.
Alla manualer och tekniska dokument finns online på https://si.shimano.com.
För användare som inte har internet, kontakta en SHIMANO-distributör eller något av SHIMANO:s kontor för att erhålla en tryckt kopia av
användarhandboken.
Vänligen observera lämpliga regler och förordningar i det land, den delstat eller region där du som återförsäljare bedriver din verksamhet.
Läs av säkerhetsskäl noga igenom återförsäljarmanualen innan du använder produkten och följ anvisningarna.
Följande anvisningar måste alltid beaktas för att förebygga personskador och skador på utrustningen och omgivningen.
Anvisningarna klassificeras i enlighet med risknivån eller de skador som kan uppstå om produkten används på fel sätt.
FARA!
Underlåtenhet att följa anvisningarna leder till dödsolyckor eller allvarliga skador.
VARNING!
Underlåtenhet att följa anvisningarna kan leda till dödsolyckor eller allvarliga skador.
FÖRSIKTIGHET!
Underlåtenhet att följa anvisningarna kan leda till personskador och eller skador på utrustningen och omgivningen.
TILL SÄKERHET
5
TILL SÄKERHET
VARNING!
När du installerar komponenterna bör du se till att följa instruktionerna som anges i instruktionsmanualerna.
Det rekommenderas att du endast använder originaldelar från SHIMANO. Om delar som bultar och muttrar börjar sitta löst eller skadas kan cykeln
plötsligt falla, vilket kan orsaka allvarliga skador. Om du inte utför justeringar på rätt sätt kan dessutom problem uppstå, och cykeln kan plötsligt falla,
vilket kan orsaka allvarliga skador.
Se till att använda skyddsglasögon för att skydda ögonen medan du utför underhållsarbete som att byta ut delar.
Var noga med att också informera användarna om följande:
Det är viktigt att fullständigt förstå hanteringen av din cykels bromssystem. Felaktig användning av din cykels bromssystem kan leda till att du tappar
kontrollen eller faller, vilket kan leda till allvarliga skador. Eftersom varje cykel kan hanteras olika bör du se till att lära dig rätt bromsteknik (vilket
innefattar trycket på bromshandtaget och cykelns kontrollegenskaper) och hur din cykel hanteras. Det kan du göra genom att vända dig till din
professionella cykelhandlare och cykelns ägarmanual, och genom att träna på din cykling och bromsteknik.
TILL SÄKERHET
6
För montering på cykeln och underhåll:
När du sätter fast bromsarmen på ramen bör du se till att använda en bromsarmsklämma som passar kedjesstagets storlek och sätta fast dem
ordentligt med klämmans skruv eller klämmans mutter enligt angivet åtdragningsmoment.
Använd en låsmutter med nyloninlägg (självlåsande mutter) för klämmans mutter. Du rekommenderas använda vanliga SHIMANO-delar för klämmans
skruv, klämmans mutter och bromsarmklämman.
Om klämmans mutter lossnar från bromsarmen, eller om klämmans skruv eller bromsarmklämman skadas, kan bromsarmen rotera på kedjestaget och
orsaka att det plötsligt börjar rycka i styret eller att cykelhjulet låser sig och cykeln faller, vilket kan orsaka allvarliga skador.
När navet montera på ramen bör du se till att montera rätt anti-vridbrickor på höger och vänster sida, och ordentligt dra åt navmuttrarna enligt
angivna åtdragningsmoment. Om anti-vridbrickorna endast monteras på en sida, eller om navmuttrarna inte dras åt tillräckligt hårt så kan anti-
vridbrickan ramla ut, vilket kan orsaka att navaxeln roterar och att kassettenheten vrids. Detta kan orsaka att växelvajern oavsiktligt drar i styret,
ochdå kan extremt allvarliga olyckor inträffa.
Bromsskivans
Var extra uppmarksam pa att hålla fingrarna borta från den roterande bromsskivan. Bromsskivan är tillräckligt vass
för att orsaka allvarliga skador på dina fingrar om de fastnar i den snurrande bromsskivans oppningar.
Caliprarna och bromskivan blir varma när bromsarna manövreras. Därför bör du inte vidröra dem under cykling eller direkt efter att du har tagit bort
dem från cykeln. Da kan du branna dig.
Var försiktig och låt inte någon olja eller något fett hamna på bromsskiva och bromsbelägg. Då kanske bromsarna slutar fungera korrekt.
Om det kommer olja eller fett på bromsbeläggen bör du vända dig till en återförsäljare eller agentur. Det finns risk för att bromsarna kanske inte
fungerar korrekt.
Om du hör ett oljud när du bromsar har bromsbeläggen slitits ut till den grad att de inte är användbara längre.
Kontrollera att bromssystemets temperatur har blivit tillräckligt sval, och kontrollera att tjockleken på varje
bromsbelägg är 0,5mm eller mer. Vänd dig annars till en firma eller agentur.
2 mm 0,5mm
Om bromsskivan har sprickor eller är deformerad ska du omedelbart sluta använda bromsarna och vända dig till en återförsäljare eller agentur.
Om bromskivan blir nedsliten till en tjocklek på 1,5 mm eller mindre, eller om aluminiumytan kommer fram, ska du omedelbart sluta använda
bromsarna och vända dig till en återförsäljare eller en agentur. Bromsskivan kan gå sönder, och du kan falla av cykeln.
Fotbroms
Fotbromsen blir varm när bromsarna manövreras. Därför bör du inte vidröra dem under cykling eller direkt efter att du har stigit av cykeln. Annars kan
du bränna dig.
Nav för fotbroms
När en omvänd dropout används ska du använda en kedjejusterare för att få bort överflödig slakhet från kedjan.
TILL SÄKERHET
7
FÖRSIKTIGHET!
Var noga med att också informera användarna om följande:
Se till att växla en växelkrans i taget på växelreglaget. Vid växling ska du minska kraften som tillsätts på pedalerna. Om du tvångsmässigt försöker
manövrera växelreglaget eller utföra flera växlingar medan pedalerna trampas hårt kan dina fötter halka av pedalerna och cykeln kan falla, vilket kan
leda till allvarliga skador.
Multimanövrering av växelreglaget till en lätt växel kan också orsaka att ytterhöljet hoppar ur växelreglaget.
Detta påverkar inte växelreglagets prestanda eftersom ytterhöljet återgår till ursprungsläge efter växling.
Specifikationer för skivbroms
Skivbromsar har en inkörningsperiod, och bromskraften kommer gradvis att öka under inkörningsperiodens gång. Se därför till att du är medveten
omökningen av bromskraften när du använder bromsarna under denna period. Samma sak kommer hända när bromsbeläggen eller skivbromsens
rotor byts ut.
Specifikationer för fotbroms
Undvik att kontinuerligt dra i bromsarna vid cykling i långa nedförsbackar efter som det kommer orsaka att inbyggda delar blir väldigt varma, och det
kan försämra bromsprestandan. Det kan också minska mängden bromsfett inuti bromsen, och det kan leda till problem som avvikande och plötslig
inbromsning.
Snurra hjulet och bekräfta att mellanlaggets bromskraft är korrekt.
Specifikationer för rullbroms
Om bromsen ofta används kan området runt bromsen bli varmt. Rör inte området runt bromsen på minst
30minuter efter att ha cyklat fardigt pa cykeln.
Området runt bromsen
Undvik att kontinuerligt dra i bromsarna vid cykling i långa nedförsbackar eftersom det kommer orsaka att inbyggda delar blir väldigt varma, och det
kan försämra bromsprestandan. Det kan också minska mängden bromsfett inuti bromsen, och det kan leda till problem som avvikande och plötslig
inbromsning.
Broms- och framnavsenheterna får aldrig tas isär. Om de tas isär kommer de inte att fungera korrekt.
OBS!
Var noga med att också informera användarna om följande:
Du kan växla medan du trampar lätt, men vid enstaka tillfällen kan spärrhakarna och spärrmekanismen inuti navet orsaka ljud efteråt som beror på
normal växling mellan kedjekransarna. Utöver detta kan ett tillfälligt högt ljud höras om växlarna växlas samtidigt som man trycker hårt på pedalerna
till E-BIKE, etc., men detta är dock normalt.
Det inbyggda navet är inte helt vattentätt. Undvik att använda navet på platser där vatten kan komma in i det, och använd inte högtrycksvatten för
att rengöra navet. Då kan den interna mekanismen rosta.
Demontera inte navet. Om du behöver ta isär det bör du rådgöra med återförsäljaren där du köpte cykeln.
Samtliga av följande fenomen uppstår till följd av den interna växelstrukturen och är inte ett funktionsavbrott bland de interna komponenterna.
Fenomen
Typer av nav
Växellägen där fenomenen
kan uppstå
För fotbroms
För rullbromsar/
V-BRAKE
Ljud orsakas när pedalerna roterar
. × -
Alla växellägen utom det
första
Ljud orsakas när cykeln trycks tillbaka. × ×
Alla växellägen utom det
första
Navet har en inbyggd mekanism för att underlätta växlingen.
När mekanismen manövreras vid växling kan ljud och
vibration uppstå.
× × Alla växellägen
Beroende på växelläge kan växling uppfattas på olika sätt. × × Alla växellägen
När pedalrotationen stannas vid cykling kommer ljud att
orsakas.
× - Alla växellägen
TILL SÄKERHET
8
Produktgarantin gäller inte för naturligt slitage eller åldrande som uppstår under normal användning.
Specifikationer för fotbroms
Om hjulen inte roterar smidigt behöver du byta ut eller smörja bromsbeläggen. Vänd dig till inköpsstället.
För montering på cykeln och underhåll:
För att bibehålla produkten i gott skick rekommenderas det att be inköpsstället eller en distributör att utföra underhållsarbete som smörjning av de
inbyggda delarna ungefär en gång om året från första gången då cykeln används (efter var 2 000:e km om cykeln används ofta). Om cykeln används
under tuffa förhållanden behöver den underhållas oftare. Det rekommenderas också att du använder SHIMANO:s fett för inbyggda växelnav eller en
smörjmedelssats vid underhållsarbete. Om SHIMANO:s fett eller en SHIMANO:s smörjmedelssats inte används kan t.ex. problem med växlingen uppstå.
Om hjulet blir styvt och svårt att rotera ska du smörja det med fett.
Du bör regelbundet rengöra kedjeringarna med neutralt rengöringsmedel. Att rengöra kedjan med neutralt rengöringsmedel och smörja den kan
dessutom vara ett effektivt sätt att förlänga kedjeringarnas och kedjans livstid.
Om kedjan faller av klingorna under användning ska du byta ut klingorna och kedjan.
Specifikationer för inbyggt växelnav
Det är rekommenderat att det främre kedjehjulet har en däckstorlek på 28 tum eller kortare och ställs in så att utväxlingen är cirka 1,4 som visas i
tabellen nedan.
Kedjehjul CS-C7000
34 24
38 27
42 30
Se tabellen nedan för information om utväxlingar som kan användas.
Hjulets diameter 24 tum 26 tum 27 tum
CS-C7000
(antal tänder)
30 27 24 30 27 24 30 27 24
Kedjehjul (antal tänder)
30 - - - - - - - - -
31 - - 1,29 - - 1,29 - - 1,29
32 - - 1,33 - - 1,33 - - 1,33
33 - - 1,38 - - 1,38 - - 1,38
34 - - 1,42 - - 1,42 - - 1,42
35 - 1,30 1,46 - 1,30 1,46 - 1,30 1,46
36 - 1,33 1,50 - 1,33 1,50 - 1,33 1,50*
37 - 1,37 1,54 - 1,37 1,54* - 1,37 1,54*
38 1,27 1,41 1,58 1,27 1,41 1,58* 1,27 1,41 -
39 1,30 1,44 1,63 1,30 1,44 - 1,30 1,44 -
40 1,33 1,48 1,67* 1,33 1,48 - 1,33 1,48* -
41 1,37 1,52 1,71* 1,37 1,52 - 1,37 1,52* -
42 1,40 1,56 1,75* 1,40 1,56* - 1,40 1,56* -
43 1,43 1,59 - 1,43 1,59* - 1,43 - -
44 1,47 1,63 - 1,47 - - 1,47 - -
45 1,50 1,67* - 1,50 - - 1,50* - -
TILL SÄKERHET
9
Hjulets diameter 700C 28 tum
CS-C7000
(antal tänder)
30 27 24 30 27 24
Kedjehjul (antal tänder)
30 - - - - - -
31 - - 1,29 - - 1,29
32 - - 1,33 - - 1,33
33 - - 1,38 - - 1,38
34 - - 1,42 - - 1,42
35 - 1,30 1,46* - 1,30 1,46*
36 - 1,33 1,50* - 1,33 1,50*
37 - 1,37 - - 1,37 -
38 1,27 1,41 - 1,27 1,41 -
39 1,30 1,44* - 1,30 1,44* -
40 1,33 1,48* - 1,33 1,48* -
41 1,37 1,52* - 1,37 - -
42 1,40 - - 1,40 - -
43 1,43 - - 1,43* - -
44 1,47* - - 1,47* - -
45 1,50* - - 1,50* - -
* Kan användas frånsett med specifikationer för fotbroms.
-: Kan inte användas
Specifikationer för fotbroms
Använd ett hjul med 3x eller 4x ekersnörning. Hjul med radiell snörning kan inte användas eftersom ekrarna och hjulet kan skadas vid inbromsning,
och oljud vid inbromsning kan uppstå.
Om hjulet blir styvt och svårt att rotera ska du byta ut bromsbeläggen eller smörja hjulet med fett.
Använd endast det fett som avses för bromsbelägg. När ett smörjmedelskit används ska du ta bort bromsbeläggen för att undvika att de kommer
ikontakt med oljan.
Själva produkten kan skilja sig från bilden eftersom denna manual främst är avsedd för att förklara hur produkten används.
LISTA ÖVER VERKTYG ATT ANVÄNDA
LISTA ÖVER VERKTYG ATT ANVÄNDA
11
LISTA ÖVER VERKTYG ATT ANVÄNDA
Följande verktyg behövs för monterings-, justerings- och underhållsändamål.
Verktyg Verktyg Verktyg
3 mm insexnyckel Skruvmejsel [nr 1] TL-S700-B
10mm skruvnyckel TL-LR10 Skiftnyckel
MONTERING
1313
MONTERING
Montering av klingan på navet
MONTERING
Montering av klingan på navet
Montera höger dammkåpa C till medbringaren i riktning som bilden visar.
Montera sedan klingan och sätt fast den på plats med fästringen.
(A)
Fästring
(B)
Klinga
(C)
Höger sidas dammkåpa C
(D)
Drivhjul
(E)
Höger sidas dammkåpa A
Specifikationer
Tillämpliga klingor
Yttre sammansättning Inre sammansättning
INTER-5E 24T, 27T, 30T 24T, 27T, 30T
(A)
(D)
(E)
(B)
(C)
14
Fortsättning på nästa sida
14
MONTERING
Montering av kassettenheten på navet
Montering av kassettenheten på navet
1
(B)
(A)
(C)
(z)
(A)
(D)
(C)
Montera medbringarbrickan till
medbringaren som bilden visar.
Lägg märke till riktningen för
medbringarbrickan.
(z)
Drivhjulets sida
(A)
Drivhjulets kåpa
(B)
Drivhjul
(C)
Klinga
(D)
Fästring
2
(z)
(A)
(B)
Vrid kassettenhetens trissa i pilens
riktning för att passa in de röda
märkningarna på trissan fästet.
(z) Ska inpassas
(A)
Trissa
(B)
Fäste
3
(A)
(z)
(z)
Montera med de röda märkningarna
(z) på kassettlänken inpassade med de
röda märkningarna (z) på höger sida
om navstommen.
(A)
Kassettenhet
1515
MONTERING
Montering av kassettenheten på navet
4
LOCK
(A)
(B)
(z)
Sätt fast kassettenheten på navet med
kassettenhetens monteringsring.
När du monterar kassettenhetens
monteringsring ska den gula
märkningen (z) inpassas med den gula
märkningen (z) på kassettenhetens
trissa.
(A)
Kassettenhetens monteringsring
(B)
Trissa
5
LOCK
(A)
(B)
Vrid sedan kassettenhetens
monteringsring 45° medurs.
Håll ned fästet ordentligt när du utför
arbete.
(A)
Kassettenhetens monteringsring
(B)
Fäste
16
Fortsättning på nästa sida
16
MONTERING
Montering av INTER M-bromsen på navstommen
Montering av INTER M-bromsen på navstommen
(z)
(A) (B)
Sätt i navstommens räfflor (z) i räfflorna
(z) på INTER M-bromsen, och dra sedan
tillfälligt åt bromsenhetens fästmutter.
(A)
INTER M-broms
(B)
Navstomme
Montering av klingan på ramen
1
(A)
(B)
Montera kedjan på drevet, och sätt
sedan navaxeln i dropout.
(A)
Navaxel
(B)
Dropout
17
Fortsättning på nästa sida
17
MONTERING
Montering av klingan på ramen
2
Placera anti-vridbrickorna på höger sida och vänster sida om navaxeln.
Vid det här laget ska du vrida kassettlänken så att de utstickande delarna på
antivridbrickorna passar i spåren på dropouts, och inpassar enheten så att den nästan är
parallell med kedjestaget.
(A)
Anti-vridbricka (för vänster sida)
(B)
Spår i dropout
(C)
Kassettenhet
(D)
Kedjeställ
(E)
Anti-vridbricka (för höger sida)
OBS!
När du monterar en del som ett
stänkskärmsstag på navaxeln, ska du montera
i ordningen som visas på bilden nedan.
Anti-vridbricka
Stänkskärmsstag
Rörpostsstag
Bricka
Kapselmutter
(A)
(E)
(D)(C)
(B)
TEKNISKA TIPS
Den utstickande delen bör vara på dropoutsidan.
Montera antivridbrickan så att den utstickande delen sitter fast ordentligt i dropoutspåret på varje sida om navaxeln.
Använd en antivridbricka som passar formen för dropout. Olika antivridbrickor används för vänster och höger sida.
Dropout
Anti-vridbricka
Märkning/Färg
Storlek
För höger För vänster
Standard
5R/Gul 5L/Brun ϴ ≤20°
7R/Svart 7L/Grå 20°≤ ϴ ≤38°
Omvänt 6R/Silver 6L/Vit ϴ =0°
Omvänt (helt
kedjeskydd)
5R/Gul 5L/Brun ϴ =0°
Vertikal 8R/Blå 8L/Grön ϴ =60° - 90°
Obs: En vertikal typ innehåller inga mellanläggsspecifikationer
θ
Märkning
18
Fortsättning på nästa sida
18
MONTERING
Montering av klingan på ramen
Vid fall av specifikationer för INTER M-broms
2
(A)
(B)
(C)
(D)
Fäst INTER M-bromsens arm på
kedjesstaget med bromsarmsklämman.
Sätt sedan fast klämskruven och
klämmuttern genom att dra åt dem lätt.
(A)
Bromsenhetens monteringsbricka
(manuell isättning)
(B)
Klämmans mutter
(C)
Bromsarmsklämma
(D)
Klämmans skruv (M6 × 16 mm)
OBS!
Kontrollera att bromsenheten sitter fast hårt
på navet med bromsenhetens fästbricka.
TEKNISKA TIPS
Om navmuttrarna är kupolmuttrar ska du
använda en ram med dropouts som är minst 7
mm tjocka.
3
(A)
Dra åt slakheten i kedjan och sätt fast
hjulet på ramen med kapselmuttern.
(A)
Navmutter
Åtdragningsmoment
30–45 Nm
OBS!
Kontrollera att hjulet sitter fast ordentligt på
ramen med navmuttrarna.
1919
MONTERING
Montering av klingan på ramen
4
Fäst bromsarmen ordentligt på kedjestaget med bromsarmsklämman.
Kontrollera att bromsarmen sitter fast ordentligt på kedjestaget med bromsarmsklämman.
(A)
Bromsarmsklämma
(B)
Kedjeställ
(C)
Bromsarm
(D)
Klämmans mutter
(E)
Klämmans skruv (M6 × 16 mm)
Åtdragningsmoment
2–3Nm
VARNING!
När du sätter fast bromsarmen på ramen
bör du se till att använda en
bromsarmsklämma som passar kedjestagets
storlek och sätta fast dem ordentligt med
klämmans skruv eller klämmans mutter
enligt angivet åtdragningsmoment.
Använd en låsmutter med nyloninlägg
(självlåsande mutter) för klämmans mutter.
Du rekommenderas använda vanliga
SHIMANO-delar för klämmans skruv,
klämmans mutter och bromsarmklämman.
Om klämmans mutter lossnar från
bromsarmen, eller om klämmans skruv
ellerbromsarmklämman skadas, kan
bromsarmen rotera på kedjestaget och
orsaka att det plötsligt börjar rycka i styret
eller att cykelhjulet låser sig och cykeln
faller, vilket kan orsaka allvarliga skador.
OBS!
Om den inte monteras korrekt kommer
bromsprestandan att försämras. Se till att
du inte monterar för hårt.
Om bromsarmen dras åt med för mycket
kraft kommer hjulet att orsaka oljud och
fåsvårt att snurra.
Efter att ha monterat armklämman ska du
kontrollera att klämmans skruv sticker ut
ungefär 2- 3 mm från ytan på klämmans
mutter.
Klämmans mutter
Bromsarm
Bromsarmsklämma
Fästbult
(M6 × 16 mm)
2 - 3 mm
Innan du använder fotbroms ska du
kontrollera att bromsarna fungerar
ordentligt och att hjulet kan snurra
obehindrat.
(A)(B)
(C)
Vid fall av specifikationer för fotbroms
(D)(C) (E)
(A)(B)
2020
MONTERING
Montering av bromsskivan
Montering av bromsskivan
Centerlåstyp
(A) (B) (C)
(A)
Bromsskiva
(B)
Bromsskivans monteringsring
(C)
TL-LR10
Åtdragningsmoment
40 Nm
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38

Shimano SL-C7000-5 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual