Lenovo ThinkPad T410 Troubleshooting Manual

Typ
Troubleshooting Manual

Denna manual är också lämplig för

ThinkPad T410s, T410, T510 och W510
Service och felsökning
Anmärkning
Innan du börjar använda produkten eller handboken bör du läsa följande:
v Säkerhets- och garantiinformation
v Information om trådlösa funktioner finns i hjälpsystemet Access - Hjälp och Bilaga C, ”Övrig information”,
sidan 21.
v Information om bestämmelser
Säkerhets- och garantiinformation och Information om bestämmelser finns upplagda webbplatsen. Om du vill ha
tag dem går du till http://www.lenovo.com/think/support, klickar Troubleshooting och sedan User’s
guides and manuals.
Första utgåvan (Oktober 2009)
© Copyright Lenovo 2009.
© Lenovo 2009
Innehåll
Viktig säkerhetsinformation ......v
Förhållanden som kräver omedelbara åtgärder v
Säkerhetsanvisningar .........vii
Batterier ............vii
Information om uppladdningsbara batte-
rier..............viii
Information om litiumknappcellsbatteri . . ix
Säkerhetsanvisningar för användning av
elström .............x
Säkerhetsanvisningar för modem ....xi
Information om laserprodukter ....xii
Kapitel 1. Hitta information .......1
Lenovo ThinkVantage Toolbox ......1
Vanliga frågor............1
Kapitel 2. Lösa problem med datorn . . . 3
Testa datorn ............3
Felsöka med Lenovo ThinkVantage Toolbox 3
Felsöka med PC-Doctor från Rescue and
Recovery ............4
Kapitel 3. Hjälp och service ......5
Hjälp och service...........5
Hjälp webben ...........5
Ringa Customer Support Center......5
Hjälp var som helst i världen ......7
Telefonlista för hela världen .......7
Bilaga A. Garantiinformation ......13
Garantiservicealternativ ........16
Suplemento de Garantía para México . . . 17
Bilaga B. Reservdelar som kunden själv
kan byta ut (CRU) .........19
Bilaga C. Övrig information ......21
Övrig information ..........21
Information om exportklassificering . . . 22
Electronic emissions notices .......22
Federal Communications Commission
(FCC) Declaration of Conformity ....22
Industry Canada Class B emission compli-
ance statement ..........23
Avis de conformité à la réglementation
d’Industrie Canada.........23
Europeiska unionen - intyg om överens-
stämmelse med EMC-direktiv .....24
Intyg om klass B-överensstämmelse enligt
EU:s EMC-direktiv (2004/108/EG) EN
55022 .............24
Information om EUs WEEE-märkning . . . 25
Regler för återvinning - Taiwan .....26
Information om ENERGY STAR-märkta
modeller .............26
Information om säkerhet och garanti ....28
Information om regler och bestämmelser . . 28
Varumärken............29
© Copyright Lenovo 2009 iii
iv ThinkPad T410s, T410, T510 och W510 Service och felsökning
Viktig säkerhetsinformation
Anm.
Läs den viktiga säkerhetsinformationen först.
Den här informationen kan hjälpa dig att använda din bärbara dator ett
säkert sätt. Följ alla anvisningar som följer med datorn. Informationen i det
här dokumentet ändrar inte villkoren i ditt köpeavtal eller i Lenovo
®
s garanti-
villkor. Det finns mer information i kapitel 3, Garantiinformation, i Säkerhets-
och garantiinformation . Den senaste Säkerhets- och garantiinformation finns upp-
lagd webbplatsen. Se ”Information om säkerhet och garanti” sidan 28.
Kundernas säkerhet är viktig för oss. Våra produkter är utvecklade för att
vara säkra och effektiva. Persondatorer är emellertid elektrisk utrustning. Om
nätsladdar, nätadaptrar och andra funktioner inte används rätt sätt finns
det risk för att både du själv och utrustningen skadas. För att minska risken
bör du alltid följa bruksanvisningarna som följde med produkten och obser-
vera alla varningstexter och meddelanden. Läs noga igenom informationen i
det här dokumentet. Genom att noga följa anvisningarna i det här dokumen-
tet och andra dokument som följer med produkten, skyddar du dig själv och
skapar en säker miljö för arbetet med datorn.
Anm: I informationen omnämns nätadaptrar och batterier. Förutom till bär-
bara datorer levereras externa nätadaptrar till produkter som högtalare och
bildskärmar. Om du har en sådan produkt är denna information tillämplig.
Dessutom kan det i datorn finnas ett internt batteri i knappcellsformat som
förser systemklockan med ström när datorn inte är ansluten till elnätet. Infor-
mationen om batterisäkerhet gäller därför alla datorer.
Förhållanden som kräver omedelbara åtgärder
Produkter kan skadas om de används fel sätt eller missköts. En del ska-
dor kan vara allvarliga att produkten inte bör användas förrän den
inspekterats och, om behövs, reparerats av en servicetekniker.
Precis som med annan elektronisk utrustning bör du ha datorn under upp-
sikt när den är påslagen. I sällsynta fall kan det lukta bränt från produkten
eller komma rök eller gnistor från ventilationsgallren. Det kan också höras
gnissel, knakande eller slammer från den. Det behöver inte innebära mer
än att det blivit fel en intern elektronisk komponent utan att det medför
några risker. Men det kan också innebära en säkerhetsrisk. Var därför för-
siktig och försök inte felsöka produkten egen hand. Kontakta Customer
© Copyright Lenovo 2009 v
Support Center för att ytterligare anvisningar. En lista över telefonnum-
mer till service och support finns följande webbplats:
http://www.lenovo.com/support/phone
Ta till vana att regelbundet granska datorn och dess komponenter för att se
om det finns tecken skador eller slitage som kan vara farliga. Om du är
osäker om en komponent är i gott skick ska du inte använda den. Kon-
takta Customer Support Center eller produktens tillverkare för att infor-
mation om hur du kan produkten inspekterad och, om behövs, repare-
rad.
I de sällsynta fall som nedanstående inträffar, eller om du känner dig osä-
ker produktens säkerhet, ska du genast sluta använda produkten och
koppla bort den från el- och telenätet tills du har talat med Customer Sup-
port Center och fått fler anvisningar.
v Nätsladdar, elkontakter, nätadaptrar, förlängningssladdar, överspännings-
skydd eller nätaggregat som är skadade, slitna eller har sprickor.
v Tecken överhettning, rök, gnistor eller brand.
v Skador ett batteri (t.ex. sprickor, bucklor, repor), läckage från ett batteri
eller beläggning batteriet.
v Produkten knakar, gnisslar, slamrar eller luktar.
v Tecken att vätska har spillts eller något föremål har fallit datorn, näts-
ladden eller nätadaptern.
v Datorn, nätsladden eller nätadaptern har utsatts för väta.
v Produkten har tappats eller skadats annat sätt.
v Produkten fungerar inte normalt sätt när du följer bruksanvisningarna.
Anm: Om dessa förhållanden uppkommer med en produkt som inte är från
Lenovo (t.ex. en förlängningssladd) ska du låta bli att använda produkten tills
du har kontaktat tillverkaren och fått ytterligare anvisningar, eller tills du
skaffat en lämplig ersättning för produkten.
vi ThinkPad T410s, T410, T510 och W510 Service och felsökning
Säkerhetsanvisningar
Följ alltid dessa säkerhetsanvisningar minskar du risken att skada dig själv
eller utrustningen.
Det finns mer information i kapitel 1, Viktig säkerhetsinformation i Säkerhets-
och garantiinformation . Den senaste Säkerhets- och garantiinformation finns upp-
lagd webbplatsen. Se ”Information om säkerhet och garanti” sidan 28.
Batterier
FARA
Persondatorer från Lenovo innehåller ett icke-laddningsbart cellbatteri som förser
systemklockan med ström. Dessutom har många bärbara produkter ett
laddningsbart batteri som ger ström när datorn inte kan anslutas till ett
vägguttag. De batterier som Lenovo levererar för användning med produkten har
testats för att vara kompatibla och bör därför bara ersättas med godkända
reservdelar.
Försök aldrig att öppna eller reparera ett batteri. Utsätt inte batterier för tryck
eller stötar och försök aldrig att bränna upp eller kortsluta metallkontakterna.
Utsätt inte batteriet för väta. Ladda batteriet exakt enligt anvisningarna i
produktdokumentationen.
Felaktig hantering av batteriet kan göra att batteriet överhettas och avger gas
eller lågor. Om batteriet är skadat, eller om du märker att batteriet läcker eller att
det har blivit beläggning kontakterna, ska du genast sluta använda batteriet
och skaffa ett nytt från tillverkaren.
Batterier kan försämras om de inte används lång tid. För en del
uppladdningsbara batterier (i synnerhet litiumjonbatterier) ökar risken för
kortslutning om de får ligga ouppladdade utan att användas, vilket förkortar
livslängden och innebär en säkerhetsrisk. Låt inte uppladdningsbara
litiumjonbatterier bli helt urladdade och förvara inte sådana batterier i urladdat
tillstånd.
Viktig säkerhetsinformation vii
Information om uppladdningsbara batterier
FARA
Försök inte ta isär eller ändra batteriet. Om du gör det finns det risk för att
batteriet exploderar eller läcker ut vätska. Garantin gäller inte för andra batterier
än det som Lenovo specificerat Och inte heller för batterier som tagits isär eller
ändrats.
Om det uppladdade batteriet sätts tillbaka fel sätt kan det explodera. Batteriet
innehåller små mängder skadliga ämnen. här undviker du skador:
v Använd endast batterier som rekommenderats av Lenovo.
v Förvara alltid batteriet säkert avstånd från eld.
v Utsätt inte batteriet för väta.
v Försök inte ta isär batteriet.
v Kortslut inte batteriet.
v Förvara batteriet en barnsäker plats.
v Tappa inte batteriet.
Släng inte batteriet bland vanliga sopor. När batteriet behöver bytas ut ska det
hanteras enligt kommunens anvisningar om miljöfarligt avfall.
Batteriet ska förvaras i rumstemperatur, uppladdat till cirka 30 till 50 % av
kapaciteten. Vi rekommenderar att du laddar upp batteriet en gång per år för att
undvika att det blir allt för urladdat.
viii ThinkPad T410s, T410, T510 och W510 Service och felsökning
Information om litiumknappcellsbatteri
FARA
Batteriet kan explodera om det hanteras fel sätt.
När du byter ut litiumknappcellsbatteriet ska du använda samma slags eller likvär-
digt batteri som tillverkaren rekommenderat. Batteriet innehåller litium och kan
explodera om det hanteras fel sätt.
Viktigt om batteriet:
v Utsätt inte batteriet för väta.
v Utsätt inte batteriet för temperaturer över 100 °C.
v Försök inte reparera eller ta isär batteriet.
Följ kommunens anvisningar för miljöfarligt avfall när batteriet ska slängas.
Följande information är avsedd för användare i delstaten Kalifornien i USA.
Perkloratinformation för Kalifornien:
Produkter som innehåller ett CR-litiumknappcellsbatteri (mangandioxid) kan inne-
hålla perklorat.
Perkloratmaterial särskilda hanteringsföreskrifter kan gälla.
Se http://www.dtsc.ca.gov/hazardouswaste/perchlorate.
Viktig säkerhetsinformation ix
Säkerhetsanvisningar för användning av elström
FARA
Var försiktig när du handskas med strömförande kablar och sladdar.
Följ dessa anvisningar minskar du risken för stötar:
v Använd inte datorn under åskväder.
v Undvik att ansluta och koppla ifrån kablar, installera maskinvara och utföra
underhåll av datorn under åskväder.
v Anslut alla nätsladdar till korrekt installerade och jordade eluttag.
v Anslut all utrustning som ska anslutas till datorn till korrekt installerade uttag.
v Använd om möjligt bara en hand när du ansluter eller kopplar loss signalkablar.
v Slå aldrig strömmen till utrustningen om det finns tecken brand- eller vat-
tenskada eller annan skada.
v Koppla bort anslutna nätsladdar, batteriet och alla kablar innan du öppnar enhe-
tens kåpa, såvida det inte uttryckligen står i anvisningarna att du ska göra
annat sätt.
v Använd inte datorn förrän du har stängt kåpan. Använd aldrig datorn när kåpan
är öppen!
FARA
v Anslut och koppla loss kablarna enligt anvisningarna nedan när du installerar
eller flyttar produkten eller anslutna enheter, samt när du öppnar kåporna.
Ansluta:
1. Stäng av alla enheter.
2. Anslut först alla kablar och sladdar
till enheterna.
3. Anslut signalkablarna till kontak-
terna.
4. Anslut nätsladdarna till eluttagen.
5. Slå strömmen till enheterna.
Koppla ur:
1. Stäng av alla enheter.
2. Dra först ut nätsladdarna ur elut-
tagen.
3. Koppla bort signalkablarna från
uttagen.
4. Koppla bort alla kablar från enhe-
terna.
Koppla ur nätsladden från eluttaget medan du installerar övriga elkablar till
datorn.
Anslut nätsladden till eluttaget först efter att du har anslutet alla andra elkablar till
datorn.
x ThinkPad T410s, T410, T510 och W510 Service och felsökning
Säkerhetsanvisningar för modem
FARA
För Nordamerika:
VARNING: Du minskar risken för eldsvåda genom att endast använda
telefonkablar av storlek nr 26 AWG eller tjockare (till exempel 24 AWG), som
är UL-listade eller CSA-certifierade.
Du minskar risken för eldsvåda, elektriska stötar eller andra skador vid
användandet av telefonutrustning genom att vidta följande säkerhetsåtgärder:
v Undvik att ansluta eller dra ur sladden från telejacken under åskväder.
v Installera aldrig telefonjack i lokaler där de kan utsättas för väta. Utsätt inte
datorn för väta.
v Vidrör inte oisolerade telefonkablar eller kopplingsdosor om telefonkabeln
inte har kopplats bort från telenätet.
v Var försiktig vid arbete med telefonkablar.
v Använd datorn utan att ansluta den till telenätet under åskväder. Det finns en
liten risk att det kan orsaka elektriska stötar.
v Undvik att använda telefon under åskväder (gäller inte trådlösa telefoner).
v Vid gasläcka: Använd inte en telefon i närheten av gasläckan när du
rapporterar läckan.
v Anslut inte telefonkabeln till Ethernetporten.
Viktig säkerhetsinformation xi
Information om laserprodukter
Vissa persondatormodeller är utrustade med en CD- eller DVD-enhet när de
levereras från fabriken. CD- och DVD-enheter säljs dessutom separat som till-
behör. CD- och DVD-enheter är laserprodukter. Enhetens klassbeteckning (se
nedan) står angiven utanpå enheten.
CLASS 1 LASER PRODUCT
LASER KLASSE 1
LUOKAN 1 LASERLAITE
APPAREIL A LASER DE CLASSE 1
KLASS 1 LASER APPARAT
De är godkända i USA enligt kraven i Department of Health and Human Ser-
vices 21 Code of Federal Regulations (DHHS 21 CFR) Subchapter J för laser-
produkter i klass 1. I övriga länder är enheterna godkända enligt kraven i IEC
(International Electrotechnical Commission) 60825-1 och CENELEC EN
60825-1 för laserprodukter av klass 1.
Laserprodukter i klass 1 anses inte medföra några hälsorisker. Lasersystemet
och den optiska enhetens utformning garanterar att användaren inte utsätts
för laserstrålning utöver klass 1-nivå under normal användning med normalt
underhåll och service.
Exempel etikett
xii ThinkPad T410s, T410, T510 och W510 Service och felsökning
Tänk följande om du har en CD- eller DVD-enhet.
FARA
Vissa CD- och DVD-enheter innehåller en inkapslad laserdiod i klass 3A
eller 3B. Observera följande.
FARA
Spara de här anvisningarna.
Om du försöker göra några andra justeringar eller ändringar av produkten än de
som beskrivs i dokumentationen riskerar du att utsättas för skadligt laserljus.
Ta aldrig bort kåpan från enheten. Öppna inte kåpan CD- eller DVD-enheten,
eftersom det kan leda till att du utsätts för skadligt laserljus. Det finns inga delar
inuti CD- eller DVD-enheten som du själv kan reparera eller rengöra.
Om du öppnar kåpan enheten kan du utsättas för laserstrålning. Du bör
undvika att titta ljusstrålen, vare sig direkt eller med optiska instrument, och
att utsätta kroppsdelar för ljuset.
Viktig säkerhetsinformation xiii
xiv ThinkPad T410s, T410, T510 och W510 Service och felsökning
Kapitel 1. Hitta information
Lenovo ThinkVantage Toolbox
Lenovo
®
ThinkVantage
®
Toolbox är ett felsökningsprogram som fungerar i
hela operativsystemet Windows. Det kan visa symtom datorproblem och
lösningar för dem, automatiska meddelanden när åtgärder behövs, datorhjälp,
och avancerad felsökning och felsökningshistoria.
Mer information om felsökningsproblem finns i ”Felsöka med Lenovo
ThinkVantage Toolbox” sidan 3.
här startar du programmet:
Windows 7:
Medan Windows är igång trycker du knappen ThinkVantage .
Windows Vista och Windows XP:
1. Klicka Start.
2. Flytta pekaren till Alla program, till Lenovo Services och sedan till
Lenovo ThinkVantage Toolbox.
Om Lenovo ThinkVantage Toolbox inte finns din dator går du till http://
www.lenovo.com/think/support, klickar du Downloads and drivers och
följer anvisningarna skärmen.
Du hittar mer information om programmet i programmets direkthjälp.
Vanliga frågor
Se till att du får bästa prestanda från din dator genom att besöka följande
webbsida, där du bland annat hittar information om funktioner för felsökning
och svar vanliga frågor:
Http://www.lenovo.com/support/faq
© Copyright Lenovo 2009 1
2 ThinkPad T410s, T410, T510 och W510 Service och felsökning
Kapitel 2. Lösa problem med datorn
Testa datorn
Om du har problem med datorn kan du ta följande procedurer som utgångs-
punkt för att lösa problemet.
v Om operativsystemet kan startas, se ”Felsöka med Lenovo ThinkVantage
Toolbox”.
v Om operativsystemet inte kan startas, se ”Felsöka med PC-Doctor från
Rescue and Recovery” sidan 4.
Felsöka med Lenovo ThinkVantage Toolbox
Om datorn inte fungerar som den ska kan du använda Lenovo ThinkVantage
Toolbox och testa datorns olika komponenter.
här startar du programmet:
Windows 7:
Medan Windows är igång trycker du knappen ThinkVantage .
Windows Vista och Windows XP:
1. Klicka Start.
2. Flytta pekaren till Alla program, till Lenovo Services och sedan till
Lenovo ThinkVantage Toolbox.
Du hittar mer information om programmet i programmets direkthjälp.
Felsökningarna kan ta flera minuter eller ännu längre. Se till att du har den
tid som behövs för att genomföra hela testet. Avbryt det inte medan det
pågår.Om du förbereder dig för att kontakta Customer Support Center bör du
skriva ut testrapporten att du snabbt kan förse supportteknikern med den
information som behövs.
Anm: Om datorn är igång och du kommer åt Access - Hjälp kan du läsa mer i Access - Hjälp.
© Copyright Lenovo 2009 3
Felsöka med PC-Doctor från Rescue and Recovery
Genom att använda PC-Doctor
®
via arbetsutrymmet i Rescue and Recovery
®
kan du felsöka systemet utan att starta operativsystemet.
Gör här när du vill köra PC-Doctor:
1. Stäng av datorn och starta den sedan igen.
2. När ThinkPad
®
-logotypen visas trycker du omedelbart knappen
ThinkVantage . Arbetsutrymmet i Rescue and Recovery öppnas.
3. Klicka Diagnose hardware.
Du hittar mer information om PC-Doctor i programmets direkthjälp.
4 ThinkPad T410s, T410, T510 och W510 Service och felsökning
Kapitel 3. Hjälp och service
Hjälp och service
Om du behöver hjälp, service, teknisk assistans eller mer information om
ThinkPad -datorer finns det en hel rad med informationskällor från Lenovo
som kan hjälpa dig. I det här avsnittet får du veta vart du kan vända dig för
mer information om ThinkPad -datorer, vad du gör om du får problem med
datorn och hur du ringer efter service.
De senaste programuppdateringarna för Windows finns som Service Pack från
Microsoft
®
. Du kan hämta dem från webben (anslutningsavgifter kan till-
komma) eller installera dem från en skiva. Mer information och länkar hittar
du Microsoft-platsen adressen http://www.microsoft.com. Lenovo
erbjuder teknisk support vid installation av eller frågor om Service Pack för
av Lenovo förinstallerade Microsoft Windows-produkter. Kontakta Customer
Support Center de telefonnummer som anges i ”Telefonlista för hela
världen” sidan 7. Vissa tjänster kan vara avgiftsbelagda.
Hjälp webben
Lenovos webbplats Internet finns det aktuell information om ThinkPad-
datorn och support. Adressen till hemsidan för Personal Computing är
http://www.lenovo.com/think.
Du hittar supportinformation om ThinkPad-datorn http://
www.lenovo.com/think/support. den här webbplatsen kan du läsa om fel-
sökning och nya sätt att använda datorn, och tips om hur du kan göra
arbetet med ThinkPad-datorn ännu enklare.
Ringa Customer Support Center
Om du inte lyckas lösa problemet själv kan du under garantitiden hjälp och
information via telefon av Customer Support Center. Under garantitiden har
du tillgång till följande tjänster:
v Felsökning - Utbildad personal hjälper dig att avgöra om felet beror
maskinvaran och vad som kan göras för att rätta till det.
v Reparation av Lenovo-maskinvara - Om problemet orsakats av fel
maskinvara från Lenovo med giltig garanti, får du hjälp med reparationen
av utbildad servicepersonal.
© Copyright Lenovo 2009 5
v Tekniska ändringar - Ibland görs ändringar sedan produkten har sålts.
Lenovo eller din återförsäljare, om Lenovo auktoriserat det, gör eventuella
uppdateringar av maskinvaran tillgängliga.
Följande ingår inte i garantin:
v byte eller användning av delar som inte tillverkats för eller av Lenovo eller
Lenovodelar utan garanti
Anm: Alla delar som täcks av garantin har ett ID sju tecken i formatet
FRU XXXXXXX
v identifiering av orsaker till programfel
v konfigurering av BIOS vid installation eller uppgradering
v ändringar eller uppdateringar av drivrutiner
v installation och underhåll av operativsystem för nätverk
v installation och underhåll av program
Om du vill veta om din dator täcks av garanti och när garantitiden går ut, går
du till http://www.lenovo.com/think/support, klickar Warranty och följer
sedan anvisningarna skärmen.
Information om de bestämmelser i Lenovo Garantivillkoren som gäller för din
Lenovo-maskinvaruprodukt finns i kapitel 3, Garantiinformation,iSäkerhets-
och garantiinformation .
Det är bra om du kan vara i närheten av datorn när du ringer. Se till att du
har hämtat de senaste drivrutinerna och systemuppdateringarna, kört testpro-
grammen, och samlat in information om datorn innan du ringer. Ha följande
uppgifter tillgängliga när du ringer:
v datortyp och modellbeteckning
v serienumren för datorn, bildskärmen och övriga komponenter (eller inköps-
bevis, t.ex. kvitton)
v en beskrivning av problemet
v exakt innehåll i eventuella felmeddelanden
v maskin- och programvarans konfiguration
Telefonnummer till Customer Support Center hittar du i avsnittet ”Telefonlista
för hela världen” sidan 7 i den här handboken.
Anm: Telefonnumren kan komma att ändras utan att någon särskild informa-
tion ges. En aktuell lista med telefonnummer till Customer Support Center
och öppettider finns supportwebbplatsen: http://www.lenovo.com/
support/phone. Om numret för ditt land eller din region inte finns med i lis-
tan kontaktar du din Lenovoåterförsäljare eller Lenovorepresentant.
6 ThinkPad T410s, T410, T510 och W510 Service och felsökning
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44

Lenovo ThinkPad T410 Troubleshooting Manual

Typ
Troubleshooting Manual
Denna manual är också lämplig för