Utskriftsresultaten är inte tillfredsställande
Om utskriftsresultaten inte är tillfredsställande, till exempel på grund av vita ränder, sneda linjer eller
ojämna färger, kontrollerar du först inställningarna för papper och utskriftskvalitet.
• Kontroll 1: Matchar inställningarna för pappersstorlek och mediatyp
den typ av och storlek på papper som har fyllts på?
Om inställningarna är felaktiga går det inte att få ett bra utskriftsresultat.
Om du skriver ut ett foto eller en bild kan felaktiga inställningar för papperstyp orsaka en sämre kvalitet
på de utskrivna färgerna.
Om du skriver ut med felaktig inställning för papperstyp kan den utskrivna ytan dessutom skrapas.
Vid utskrift utan ram kan färgerna bli ojämna beroende på kombinationen av papperstypsinställning
och det papper som fyllts på.
Metoden för att kontrollera inställningarna för papper och utskriftskvalitet varierar beroende på hur du
använder enheten.
Så här kopierar du med enheten
Bekräfta via enhetens manöverpanel.
Alternativ för inställningar
Så här kopierar du foton med enheten
Bekräfta via enhetens manöverpanel.
Kopiera foton
Så här skriver du ut från USB-flashenheten via
enheten
Bekräfta via enhetens manöverpanel.
Alternativ för inställningar
Så här skriver du ut foton från ett onlinefotoalbum via
enheten
Bekräfta via enhetens manöverpanel.
Skriva ut foton från onlinefotoalbum
Skriva ut direkt från en PictBridge-kompatibel enhet
Bekräfta via din PictBridge-kompatibla enhet.
Om PictBridge-utskriftsinställningar
Bekräfta via enhetens manöverpanel.
PictBridge-utskriftsinställningar
Skriva ut från en mobiltelefon
Bekräfta via enhetens manöverpanel.
Inställn. för mobilutskrift
Skriva ut från en dator
Bekräfta via skrivardrivrutinen.
Skriva ut med Enkel utskriftsinställning
•
Kontroll 2: Kontrollera att en lämplig utskriftskvalitet har valts enligt
tabellen i kontroll 1.
Välj ett alternativ för utskriftskvalitet som passar för papperet och bilden som ska skrivas ut. Om du
upptäcker suddiga partier eller ojämna färger ökar du inställningen för utskriftskvalitet och försöker
skriva ut igen.
Obs!
Om du skriver ut från en PictBridge-kompatibel enhet ställer du in utskriftskvaliteten via
huvudenhetens manöverpanel.
Det går inte att göra den här inställningen från en PictBridge-kompatibel enhet.
Du kan inte ändra inställningarna för utskriftskvalitet när du skriver ut från en mobiltelefon.
•
Kontroll 3: Om problemet kvarstår kan det finnas andra orsaker.
Se även avsnitten nedan:
Utskriften kan inte avslutas
Delar av sidan skrivs inte ut
Inga utskriftsresultat/Utskriften är suddig/Färgerna är felaktiga/Vita ränder
Linjerna är sneda
En linje skrivs inte ut alls eller bara delvis
En bild skrivs inte ut alls eller bara delvis
Utskrifter som rullar sig eller har bläckfläckar