Tillbaka till Innehållsförteckningen
Teknisk support Vanliga frågor och svar
Teknisk support Vanliga frågor och svar
Problem och fråga Möjliga lösningar
Strömdioden är inte tänd. • Kontrollera att strömbrytaren är till och att strömkabeln är korrekt
ansluten till ett jordat uttag och till bildskärmen.
Ingen Plug & Play. • För att Plug & Play-funktionen ska fungera för skärmen, måste du
ha en Plug & Play-kompatibel dator och grafikkort. Kontrollera
med din datortillverkare.
• Kontrollera bildskärmens videokabel och se till att inte något av
stiften är böjda.
• Kontrollera att HP:s bildskärmsdrivrutiner har installerats (HP:s
bildskärmsdrivrutiner finns på:
http://www.hp.com/support)
Bilden är suddig och har eftersläpande
skuggproblem.
• Justera kontrast och ljusstyrka.
• Kontrollera att du inte använder en förlängningskabel eller
kopplingsbox. Vi rekommenderar att skärmen ansluts direkt till
grafikkortets utgång på baksidan av datorn.
• Om skärmen är ansluten till VGA-utgången kan
autojusteringsfunktionen lösa det här problemet.
Bilden hoppar, är skakig eller har
vågmönster i bilden.
• Flytta undan elektriska apparater, som kan orsaka elektriska
störningar, så långt från skärmen som möjligt.
• Använd maximal uppdateringsfrekvens som din monitor klarar av
vid den upplösning som du använder.
Bildskärmen har fastnat i ”Aktiv
standby”.
• Datorns strömbrytare kan vara tillslagen.
• Datorns grafikkort ska sitta ordentligt på plats.
• Kontrollera att bildskärmens videokabel är korrekt ansluten till
datorn.
• Kontrollera bildskärmens videokabel och se till att inte något av
stiften är böjda.
• Kontrollera att din dator fungerar genom att trycka på knappen
Caps Lock på tangentbordet medan du studerar lysdioden för
Caps Lock. Lysdioden bör antingen startas eller stängas av när du
har tryckt på knappen Caps Lock.
17