Toshiba EPR202I-V Användarmanual

Kategori
Garanti
Typ
Användarmanual

Denna manual är också lämplig för

GARANTIFÖRLÄNGNING I SVENSKA 46
SE
BESTÄLLA SERVICE
Du kan beställa service genom att kontakta närmaste auktoriserade
tjänstleverantör eller Toshibas supportcenter, som är öppet vardagar mellan
09:00 och 17:00 lokal tid, utom helgdagar. De senaste kontaktuppgifterna
finns på:
toshiba-europe.com/asp-locator
För att hjälpa personalen på vårt supportcenter att identifiera problem och
reservdelar på effektivast möjliga sätt måste du vara beredd att beskriva de
problem du har stött på.
r du ringer bör du ha tillng till ditt Toshiba-system och vara beredd att
ange det serienummer och modellnummer som finns på baksidan av Toshiba-
produkten.
Om Toshibas supportcenter upptäcker fel på maskinvaran ska alla felaktiga
delar skickas till servicecentret. Om hämtning och återlämning ingår i garantin
för produkten ombesörjer Toshiba att den felaktiga enheten hämtas hos dig,
repareras och sedan återlämnas till dig när den är färdig. Toshiba står för alla
kostnader för reparation, transport och förkring i samband med detta.
Toshiba, dess auktoriserade återförsäljare och tjänstleverantörer förbehåller
sig rätten att bera inköpsbevis (t.ex. en betalad, daterad faktura från den
auktoriserade återförljaren) där modell och serienummer framgår, innan vi
godtar en tjänstbeställning.
KUNDENS SKYLDIGHETER
Se till att alla data på din Toshiba-produkt har säkerhetskopierats innan du
skickar produkten till den auktoriserade Toshiba-tjänstleverantören i samband
med ett garantianspråk. Ta bort eventuella konfidentiella, upphovsskyddade
eller personliga data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för skada på eller förlust av program, data
eller flyttbara lagringsmedia, eller återställning eller ominstallation av program
eller data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för uteblivna intäkter eller följdskador,
förlust av data, förlust av programvara eller kostnader för omkonfigurering av
program.
RESERVDELAR OCH MATERIAL
Toshiba förbehåller sig rätten att reparera eller byta ut produkten eller delar
som omfattas av standardgarantin med nya eller renoverade delar utan
kostnad under hela perioden, förutom batterier. Garantin för batterierna är
begränsad till 1 år på grund av produktens natur, om inte tjänsten du köpt
också omfattar en utbytestjänst för batterier. En detaljerad beskrivning finns i
avsnittet "Ytterligare tjänstalternativ".
En produkt eller komponent som repareras eller ersätts i enlighet med den
r tjänsten skall täckas under resten av garantiperioden för produkten eller
komponenten, eller under tre månader, beroende på vilken period som är
ngre. Produkter och komponenter som bytts ut enligt garantin tillhör Toshiba.
Om ett nytt tangentbord krävs tillhandalls endast engelskspkiga
tangentbord eller tangentbord på språket i det land där tjänsten tillhandahålls,
om något sådant finns tillgängligt.
BESKRIVNING AV TJÄNSTEN
Den här garantiförngningen innebär att du kan förnga din standardgaranti
ytterligare en period enligt beskrivningen på den köpta tjänsten.
Den här tjänsten gäller för bärbara Toshiba-datorer, allt-i-ett-datorer, netbooks
och surfplattor (hädanefter kallade produkter). Mer produktinformation om
kompatibilitet hittar du på:
toshiba.se/services
Under den här förlängda garantiperioden kan du lämna in eller skicka din
trasiga Toshiba-produkt till en Toshiba-auktoriserad tjänstleverantör och få
alla reservdelar och allt arbete som krävs för reparationen utan extra kostnad,
vilket ger ett fullsndigt skydd för din investering.
Dessa villkor och bestämmelser gäller utöver standardgarantins villkor och
bestämmelser och skall ha företräde vid eventuella konflikter.
Den här tjänsten är endast tillgänglig för produkter som köpts i Europa.
Den här tjänsten påverkar inte dina rättigheter enligt gällande lagstiftning.
REGISTRERA OCH AKTIVERA TJÄNSTEN
Tjänsten gäller endast om den anskaffats inom 1 år från inköpet av Toshiba-
produkten och måste aktiveras inom 30 dagar efter anskaffandet. Aktivera
tjänsten genom att registrera produkten på följande webbplats:
toshiba.se/registrera
Var beredd på att lämna information om denna tjänst, din produkt och
användardata när du registrerar produkten. Om du redan har aktiverat
tjänsten vid köpet i Toshiba-butiken behöver du inte återaktivera tjänsten på
vår webbplats.
r registreringen har gått igenom får du en bekräftelse via e-post och är
därmed berättigad till tjänsten.
Denna tjänst kan bara användas för den Toshiba-produkt som den registrerats för.
UTBYTBARA KOMPONENTER
Vissa reservdelar är särskilt utformade för att enkelt kunna tas bort och
bytas ut av kunden. Dessa kallas utbytbara komponenter. Om personalen
på supportcentret under arbetet med felsökning via frranslutning beslutar
att du själv kan sköta reparationen, skickar Toshiba både reservdelar och
dokumentation för hur arbetet ska utföras till dig. Om Toshiba ber det ska
originaldelen återmnas till Toshiba. Detta sker på Toshibas bekostnad.
NATIONSOMFATTNING
Om du har köpt en europeisk garantiförngning finns den här tjänsten tillgänglig
i alla europeiska länder där Toshiba har auktoriserade tjänstleverantörer.
Om du har köpt en internationell garantiförlängning finns den här tjänsten
tillgänglig i alla länder i världen där Toshiba har auktoriserade tjänstleverantörer.
TOSHIBAS GARANTIFÖRLÄNGNING
SVENSKA TJÄNSTVILLKOR 2
GARANTIFÖRLÄNGNING I SVENSKA 47
SE
BEGRÄNSNINGAR AV TNSTEN
Denna tjänst omfattar endast delar och arbete. Den gäller inte för något fel
eller någon defekt som beror på någon yttre orsak, olyckshändelse, felaktig
användning, transport, normalt slitage, datavirus, användning av komponenter
eller program som inte kommer fn Toshiba, förändringar, anpassningar,
felaktig installation, felaktigt underhåll, programfixar eller försumlighet.
Den här tjänsten gäller inte någon programvara. Om reparationen av
produkten skulle visa sig ha samband med en orsak som inte omfattas av
denna tjänst förbeller sig Toshiba rätten att fakturera dig för delar, arbete
och omkostnader.
Denna tjänst och standardgarantin upphör att gälla om felet på produkten
eller komponenten har uppstått på grund av service, underhåll eller
reparation av någon annan än en auktoriserad Toshiba-återförsäljare eller
auktoriserad tjänstleverantör, eller om etiketten/serienumret på produkten
eller komponenten har ändrats eller gjorts svårtydbar.
Tillbehör omfattas inte av den här tjänsten. Kontakta närmaste Toshiba-
återförsäljare i händelse av fel.
Toshiba förbehåller sig rätten att använda en Toshiba-auktoriserad
tjänstleverantör som underleverantör för tjänsten.
Undantag från standardgarantin gäller även för den här garantiförlängningen.
I villkoren och bestämmelserna för standardgarantin som medföljde produkten
finns mer information om undantagen i garantin.
YTTERLIGARE TJÄNSTALTERNATIV
Om du är berättigad till ett eller flera av följande ytterligare tjänstalternativ
gäller följande villkor och bestämmelser:
a) Möjlighet att behålla hårddisken
Beroende på varaktigheten för den garantiförngning du har köpt
servicealternativet att behålla hårddisken med, har du rätt att behålla den
första trasiga hårddisken om den behöver bytas ut under garantiperioden.
rddisken förblir din egendom, men omfattas inte av någon pågående
support. Alla övriga produkter och komponenter, liksom ytterligare hårddiskar
som byts ut enligt garantin, tillhör därefter Toshiba.
Om hårddisken skulle bli föremål för produktåterkallning gäller den här tjänsten
inte längre för hårddisken och den måste då returneras till Toshiba.
b) Utbytestjänst för batterier
Beroende på varaktigheten för den garantiförngning du har köpt
utbytestjänsten för batterier med, utökas garantin för ditt batteri i enlighet med
denna. Under den här tidsperioden är du berättigad till ett batteriutbytesärende
efter att standardgarantin för batteriet har gått ut.
Den här tjänsten är endast giltig om batterikapaciteten är mindre än 50 %.
Innan du gör ditt serviceanspråk måste du ladda ned, installera och köra ett
diagnostikverktyg från Toshiba för att fastställa hur stor batterikapacitet som
nns kvar.
Din Toshiba-auktoriserade tjänstleverantör är skyldig att kontrollera den
kvarvarande batterikapaciteten efter att ha tagit emot din produkt. Om den
Toshiba-auktoriserade tjänstleverantören fastställer att batterikapaciteten
är över 50 %, förbehåller sig den auktoriserade tjänstleverantören rätten att
mna en offert på delar, arbetskostnader och utgifter.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49

Toshiba EPR202I-V Användarmanual

Kategori
Garanti
Typ
Användarmanual
Denna manual är också lämplig för