v fel eller skada vållad av tredjepartsprodukter, inklusive sådana som Lenovo
kan tillhandahålla tillsammans med, eller integrerade i, den Lenovo-produkt
som kundens begäran gäller, och
v tekniskt eller annat stöd, såsom assistans vid användarfrågor och frågor
rörande installation och igångsättning av produkten
Om de etiketter som identifierar produkten eller någon del av den har avlägs-
nats eller ändrats gäller inte denna garanti.
Ansvarsbegränsning
Lenovo ansvarar endast för förlust eller skada på kundens produkt under 1)
den tid Serviceleverantören har den i sin besittning eller 2) transporten i de fall
Serviceleverantören står för fraktkostnaderna.
Varken Lenovo eller kundens Serviceleverantör ansvarar för några av kundens
data, inklusive konfidentiella, egna eller personliga data, som ingår i en pro-
dukt. Kunden skall avlägsna och/eller säkerhetskopiera all sådan information i
produkten före servicen eller återlämnandet.
Situationer kan uppkomma där kunden, till följd av att Lenovo inte uppfyller
sina skyldigheter eller bryter i ansvar, har rätt till skadestånd från Lenovo. I
varje sådant fall begränsas Lenovos ansvar, oavsett grunden för kundens ska-
deståndsanspråk (inklusive avtalsbrott, vårdslöshet, svek, andra avtalsbrott och
skadeståndsanspråk m.m.), endast till beloppet för faktiska direkta skador som
kunden åsamkas, och endast upp till det belopp som kunden har betalat för
produkten, om inte och i den mån annat föreskrivs i tvingande lag. Denna
begränsning gäller inte personskada (inbegripet dödsfall) eller sakskada för vil-
ken Lenovo enligt lag är skadeståndsskyldigt.
Denna begränsning gäller även Lenovos leverantörer och återförsäljare samt
kundens Serviceleverantör. Den utgör Lenovos, Lenovos leverantörers, Lenovos
återförsäljares och kundens Serviceleverantörs hela gemensamma ansvar.
LENOVO, DESS LEVERANTÖRER, ÅTERFÖRSÄLJARE ELLER SERVICE-
LEVERANTÖRER HAR UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER NÅGOT
ANSVAR FÖR FÖLJANDE ÄVEN OM DE INFORMERATS OM RISKEN: 1)
SKADESTÅNDSANSPRÅK SOM TREDJE PART RIKTAR MOT KUNDEN,
2) FÖRLUST AV, ELLER SKADA PÅ KUNDENS DATA, 3) SPECIELLA, AV
EN TILLFÄLLIGHET UPPKOMNA, EKONOMISKA FÖLJDSKADOR
ELLER ANDRA INDIREKTA SKADOR, INKLUSIVE UTEBLIVEN VINST,
UTEBLIVNA INTÄKTER, GOODWILL ELLER FÖRVÄNTADE BESPA-
RINGAR. VISSA STATER ELLER JURISDIKTIONER TILLÅTER INTE
UNDANTAG AV UTTRYCKTA ELLER UNDERFÖRSTÅDDA GARANTIER,
VILKET KAN GÖRA ATT OVANSTÅENDE UNDANTAG KANSKE INTE
GÄLLER.
10 Garanti och support