Denver SHV-120 Användarmanual

Typ
Användarmanual
SE
DENVER SMART HOME SHV-120
Bruksanvisning
Facebook.com/denverelectronics
1. Komma igång
Indikatorlampan blinkar BLÅTT
Enheten väntar på att börja parningen.
Indikatorlampan lyser konstant RÖTT
Wi-Fi-anslutningen har kopplats från.
Indikatorlampan lyser både BLÅTT och RÖTT
Wi-Fi är frånkopplad.
2. Ladda batterierna
Laddningstid: 7 timmar med 1 A USB-laddare (medföljer ej) (via dörrklockans micro USB-port)
Ladda 18650-batterierna helt före användning. Vid normal användning kommer batterierna att räcka mellan två till
tre månader.
Obs:
Om dörrklockan lagrar ett omfattande antal händelser varje dag konsumerar detta mycket batteriström, och du
behöver ladda batterierna tidigare än normalt. Dessutom laddas batterierna ur varje gång du använder Live-vyn för
att titta eller tala genom dörrklockan. För att förhindra omfattande händelser kan du justera rörelseinställningarna
till en lägre känslighet.
Lins
Indikatorlampa
Rörelsesensor
Samtalsknapp
Infraröd LED
Mikrofon
Infrarött ljus
Högtalare
Micro USB-port (batteriladdning)
MikcoSD-kortplats
Säkerhetsskruvhål
Återställningsknapp
Batteri
3. Ställ in din videodörrklocka i appen DENVER SMART HOME
Steg 1
Ladda ned appen Denver Smart Home. Skanna QR-koden nedan eller sök efter "Denver smart Home" i Apple app
store eller Google Play.
Denver Smart Home iOS Android
Steg 2
Öppna appen Denver Smart Home och registrera din e-postadress eller telefonnummer samt logga in på ditt konto.
Steg 3
Välj + längst upp till höger på startsidan för att lägga till din dörrklocka. Tryck på Säkerhet och sensorer och välj
sedan Smart kamera.
Micro USB-port för
Batteriladdning (5 VDC)
VARNING
Se till att sätta i
18650-batterierna på rätt håll.
Om du sätter i batterierna på fel
håll orsakar du skada.
Laddningsbart 18650-batteri
Steg 4
Öppna batterilocket och ta bort isoleringsflikarna. När
du hör kameran är den nu redo att börja paras ihop och
LED-lampan blinkar snabbt blått. Tryck sedan på Nästa
steg.
Steg 5
Hitta namnet på ditt Wi-Fi-nätverk. Ange ditt
Wi-Fi-lösenord och tryck sedan på Bekräfta.
Steg 6
Tryck på Fortsätt och använd sedan dörrklockan för att skanna QR-koden på din mobiltelefon. Tryck på Jag hörde
en prompt när du hör den.
Steg 7
Tryck på Klar när dörrklockan har anslutits till ditt Wi-Fi. Installationen är nu klar. Prova på den och se
förhandsgranskningen i realtid.
ANMÄRKNING:
Se till att aktivera push-meddelanden på din telefon.
1. Gå till Inställningar -> Meddelanden -> PÅ
2. En lista över appar som stöder push-meddelanden visas.
3. Klicka på appen Denver Smart Home och aktivera meddelandet.
4. Ställ in din trådlösa signal
Anslut videodörrklockan till dörrsignalen och få en direkt varning i ditt hem om någon ringer på dörrklockan. Du
kan höra dörrklockan när du är hemma, utan att kontrollera appen för videodörrklockan! Dörrklockan kopplas in i
ett vägguttag som du kan placera den var som helst i hemmet.
ANMÄRKNING:
Videodörrklockan är bara kompatibel med vår trådlösa signal och inte med några andra traditionella dörrsignaler.
Dörrsignalen är valfri. Om den trådlösa signalen inte är inställd kommer meddelanden om dörrklockan att gå direkt
till appen Denver Smart Home.
Översikt över den trådlösa signalen
Komma igång
Installera din signal med videodörrklockan
Steg 1
Se till att din videodörrklocka har anslutits till telefonen och anslut din signal innan inställningsprocessen.
Fininställning
Indikator
Volym
Steg 2 Steg 3
Tryck på knappen Tune för att gå igenom 52 olika
melodier och välj en.
Håll volymknappen intryckt i fem sekunder tills den blå
indikatorn TÄNDS.
Steg 4
Tryck på samtalsknappen.
Steg 5
Tryck på samtalsknappen igen och signalen spelar
automatiskt upp den melodi du har valt.
5. Montera din videodörrklocka på väggen
Steg 1:
Ta bort det bakre fästet.
Steg 2:
Använd två fästskruvar för att fixera
det bakre fästet på din dörr eller vägg.
Du kan även använda dubbelsidig tejp
för att fixera det bakre fästet.
Steg 3:
Sätt i dörrklockan i det bakre fästet. Använd den medföljande säkerhetsskruven för att säkra
dörrklockan så att den inte lätt kan tas bort.
6. VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
F:
S:
Hur återställer jag dörrklockan?
Håll in RESET-knappen i 6 sekunder.
F:
S:
Hur delar jag videodörrklockan med min familj?
1. På startsidan trycker du på dörrklockan för att se i realtid.
2. Klicka på ikonen “inställningar” i det övre högra hörnet.
3. Välj "Dela enhet"
4. "Lägg till delning" och ange det kontonamn du vill dela med. Alternativt kan du följa
instruktionerna i appen för att göra inställningar för hela familjen.
F:
S:
Hur justerar jag PIR-rörelsedetekteringens känslighet?
1. På startsidan trycker du på dörrklockan för att se i realtid.
2. Klicka på ikonen inställningar i det övre högra hörnet.
3. Välj PIR
Alternativ för PIR-rörelsekänslighet
Hög: Spelar in och meddelar dig om varje rörelse. Kortaste batterilivslängden.
Medel: Spelar in och meddelar dig om rörelser mindre ofta. Standard batterilivslängd.
Meddelande
Kontrollera förhandsvisningen i realtid för att hitta den bästa
höjden för att montera dörrklockan. Vi rekommenderar att
den inte monteras under axellhöjd.
Låg: Spelar in och meddelar dig om rörelser ännu mindre ofta. Maximal batterilivslängd.
F:
S:
Hur många användare kan se videon samtidigt?
Upp till fyra användare kan se videoflödet. Både iOS och Android är kompatibla.
F:
S:
Stöds 5 GHz WiFi?
Nej. Endast 2,4 GHz WiFi stöds.
F:
S:
Min signal är svag på min dörrklocka.
Dörrklockan kan vara för långt borta från din trådlösa router eller kan du ha några hinder mellan dem som
reducerar signalstyrkan. Du kan prova att placera om din router eller skaffa en signalförstärkning/repeater för
din trådlösa router.
F:
S:
Är den här enheten endast batteridriven?
Ja den är endast batteridriven. Inga kablar behövs.
F:
S:
Kan jag använda appen Tuya Smart Life med dörrklockan?
Ja du kan använda båda apparna Tuya Smart Life och Denver Smart Home.
ALLA RÄTTIGHETER RESERVERADE, UPPHOVSRÄTT DENVER ELECTRONICS A/S
Observera - Alla produkter är föremål för ändringar utan föregående meddelande.
Vi reserverar oss för fel och utelämnanden i handboken.
www.denver-electronics.com
Elektrisk och elektronisk utrustning och tillhörande batterier innehåller material, komponenter och ämnen som kan
vara skadliga för hälsan och miljön om avfallet (kasserad elektrisk och elektronisk utrustning och batterier) inte
hanteras korrekt.
Elektrisk och elektronisk utrustning och batterier är märkta med en symbol i form av en överstruken soptunna (syns
nedan). Denna symbol visar att elektrisk och elektronisk utrustning och batterier inte bör slängas tillsammans med
annat hushållsavfall, utan ska istället slängas separat.
Som slutanvändare är det viktigt att du lämnar in dina använda batterier i en för ändamålet avsedd anläggning. På
det viset säkerställer du att batterierna återvinns lagenligt och att de inte skadar miljön.
Alla kommuner har etablerat uppsamlingsställen där elektrisk och elektronisk utrustning och batterier antingen kan
lämnas in kostnadsfritt i återvinningsstationer eller hämtas från hushållen. Vidare information finns att tillgå hos
din kommuns tekniska förvaltning.
Härmed försäkrar, Inter Sales A/S att denna typ av radioutrustning SHV-120 överensstämmer med direktiv
2014/53/EU. Den fullständiga texten till EU-försäkran om överensstämmelse finns på följande webbadress:
Ange: www.denver-electronics.com och klicka sedan på sök IKON på toppen av webbplatsen. Skriv
modellnummer: SHV-120. Ange produktsida, och direktiv i rött finns under hämtningar/andra hämtningar.
Driftsfrekvensområde: 2400 ~ 2500 MHz
Maximal utgående ström: 10 dbm
DENVER ELECTRONICS A/S
Omega 5A, Soeften
DK-8382 Hinnerup
Danmark
www.facebook.com/denverelectronics
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9

Denver SHV-120 Användarmanual

Typ
Användarmanual