gARAnTiFÖRlÄngning i sVEnsKA 38
inTERnATiOnEll gARAnTiFÖRlÄngning
FÖR BÄRBARA TOshiBA-DATORER
BEsKRiVning AV TJÄnsTEn
Den här garantiförlängningen innebär att du kan utöka standardgarantin och
gäller under den period som anges för den tjänst som anskaffats. Under den
här förlängda garantiperioden kan du lämna in eller skicka din trasiga Toshiba-
dator till en auktoriserad Toshiba-reparatör och få alla reservdelar och allt ar-
bete som krävs för reparationen utan extra kostnad, vilket ger ett fullständigt
skydd för din investering.
Dessa villkor och bestämmelser gäller utöver standardgarantins villkor och
bestämmelser och skall alltid ha företräde vid eventuella konflikter.
Den här tjänsten påverkar inte dina rättigheter enligt gällande lagstiftning och
gäller endast för den bärbara Toshiba-dator den har registrerats för.
FÅ sERViCE OCh sUPPORT
sTEg 1 – sJÄlVDiAgnOs:
vägguttaget.
externa anslutningar. Tänk efter vilka nyligen installerade program som
kan ställa till med problem och ta bort dem.
felsöker och installerar programuppdateringar på Toshibas supportwebb-
sTEg 2 – KOnTAKTA TOshiBA:
ww w.toshiba- europe.com/asp-locator
utom helgdagar. Observera att öppettiderna kan variera.
information:
skärmen
Om Toshibas supportcenter hittar några maskinvarufel i ditt system kommer
-
cecentret.
Vår personal på supportcentret kan också välja att skicka delar som du enkelt
kan byta ut själv. I så fall får du nödvändiga instruktioner för bytet.
Toshiba och dess auktoriserade återförsäljare och tjänstleverantörer förbehål-
innan vi godtar en tjänstbeställning.
KUnDEns sKYlDighETER
Se till att alla data på din bärbara Toshiba-dator har säkerhetskopierats innan
du skickar datorn till den auktoriserade Toshiba-reparatören i samband med
personliga data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för skada på eller förlust av program, data eller
flyttbara lagringsmedia, eller återställning eller ominstallation av program eller data.
Toshiba kan inte hållas ansvarigt för uteblivna intäkter eller följdskador, förlust av
REsERVDElAR OCh MATERiAl
Toshiba förbehåller sig rätten att reparera eller byta ut produkten eller de-
lar som omfattas av standardgarantin med nya eller renoverade delar utan
begränsad till 1 år på grund av produktens natur.
En produkt eller komponent som repareras eller ersätts i enlighet med den här
tjänsten skall täckas under resten av garantiperioden för produkten eller kom-
ponenten, eller under tre månader, beroende på vilken period som är längre.
Produkter och komponenter som bytts ut enligt garantin tillhör Toshiba.
Om ett nytt tangentbord krävs tillhandahålls endast engelskspråkiga tang-
entbord eller tangentbord på språket i det land där tjänsten tillhandahålls, om
BEgRÄnsningAR AV TJÄnsTEn
Denna tjänst omfattar endast delar och arbete. Den gäller inte för något fel
eller någon defekt som beror på någon yttre orsak, olyckshändelse, felaktig
användning, transport, normalt slitage, datavirus, användning av komponenter
eller program som inte kommer från Toshiba, förändringar, anpassningar, fel-
Den här tjänsten gäller ingen programvara. Om reparationen av den bärbara da-
torn skulle visa sig ha samband med en orsak som inte omfattas av denna tjänst
förbehåller sig Toshiba rätten att fakturera dig för delar, arbete och omkostnader.
Denna tjänst och standardgarantin upphör att gälla om felet på produkten el-
ler komponenten har uppstått på grund av service, underhåll eller reparation
av någon annan än en auktoriserad Toshiba-återförsäljare eller auktoriserad
-
ten har ändrats eller gjorts svårtydbar.
Tillbehör omfattas inte av den här tjänsten. Kontakta närmaste Toshiba-åter-
försäljare i händelse av fel.
Toshiba förbehåller sig rätten att använda en Toshiba-auktoriserad reparatör
som underleverantör för tjänsten.
I villkoren och bestämmelserna för standardgarantin som medföljde den bär-
sE