Garanti och service
Om du behöver information eller har något problem med apparaten kan du besöka Philips
webbplats på www.philips.com eller kontakta Philips kundtjänstcenter i ditt land (du hittar
telefonnumret i garantibroschyren). Om det inte nns något kundtjänstcenter i ditt land vänder du
dig till närmaste Philips-återförsäljare eller kontaktar serviceavdelningen på Philips Domestic
Appliances and Personal Care BV.
Vanliga frågor
Det här kapitlet innehåller de vanligaste frågorna om apparaten. Om du inte hittar svaret på din
fråga kan du kontakta kundtjänst i ditt land.
Fråga Svar
Varför tänds inte PÅ-
lampan på babyenheten
och LINK-lampan på
föräldraenheten när jag
trycker på på/av-
knapparna på enheterna?
Batterierna till föräldraenheten kanske är tomma och enheten är inte
ansluten till elnätet. Byt ut batterierna eller sätt den lilla kontakten i
föräldraenheten och adaptern i vägguttaget. Tryck sedan på på/av-
knappen för att upprätta kontakt med babyenheten.
Batterierna till babyenheten kanske är tomma och enheten är inte
ansluten till elnätet. Byt ut batterierna eller sätt den stora kontakten i
babyenheten och adaptern i vägguttaget. Tryck sedan på på/av-
knappen för att upprätta kontakt med föräldraenheten.
Babyenheten och föräldraenheten kan vara utom räckvidden för
varandra. Flytta föräldraenheten närmare babyenheten men inte
närmare än en meter.
Om LINK-lampan på föräldraenheten fortfarande inte börjar blinka
återställer du enheterna till standardinställningarna med hjälp av
återställningsfunktionen.
Varför piper
föräldraenheten?
Om föräldraenheten piper medan LINK-lampan blinkar rött har
anslutningen till babyenheten brutits. Flytta föräldraenheten närmare
babyenheten.
Om föräldraenheten piper och lampan för batterikontroll lyser är
batterierna på väg att ta slut. Ladda batterierna.
Varför ger apparaten ifrån
sig ett högfrekvent ljud?
Enheterna kan vara för nära varandra. Se till att föräldra- och
babyenheten är minst en meter ifrån varandra.
Föräldraenhetens volym kan vara inställd på för hög ljudvolym.
Sänk volymen på föräldraenheten.
Varför hör jag ingenting/
Varför kan jag inte höra
mitt barn gråta?
Föräldraenhetens volym kan vara inställd på för låg volym eller
avstängd. Höj volymen på föräldraenheten.
Mikrofonkänsligheten för babyenheten kan vara inställd på en för låg
nivå. Ställ in mikrofonkänsligheten på en högre nivå med
känslighetsknappen på föräldraenheten.
Baby- och föräldraenheten kan vara utom räckvidden för varandra.
Minska avståndet mellan enheterna.
SVENSKA 97