37
SV
• Torka ren kvarnen med en torr trasa.
• Placera inte kvarnen i diskvatten och doppa den inte i vatten.
• Förvissa dig om att batterikontakterna inte blir våta.
FEL
• Kontrollera om batterierna är korrekt installerade.
• Kontrollera om inställningsratten i botten inte är spänd för hårt.
• Kontrollera om det nns salt eller peppar i bottenfacket.
Om kvarnen inte är tom, knacka kvarnen lätt för att frigöra
malningsmekanismen från eventuell blockering.
• Om malningen är långsam, byt ut batterierna.
GARANTI
• Tristar kan inte hållas ansvariga för skador som orsakats av:
o Att apparaten har fallit ned
o Att apparaten har ändrats tekniskt av ägaren eller tredje person
o Att apparaten har används felaktigt
o Att apparaten har råkat ut för normalt slitage
• Genom att reparation utförs kommer inte den ursprungliga
garantitiden på 24 månader att förlängas, och inte heller rätten
till en ny uppfyllande garanti. Denna garanti gäller endast på
europeisk mark. Denna garanti upphäver inte det europeiska
direktivet 1944/44CE.
• Spara alltid ditt kvitto, utan kvittot kan du inte göra anspråk på
någon som helst garanti.
• Skador som orsakats av att bruksanvisningen inte följts leder till
att garantin ogiltigförklaras. Om detta leder till följdskador kan
Tristar inte hållas ansvariga.
• Tristar kan inte hållas ansvariga för materiell skada eller
personskada som orsakas av felaktig användning eller av att
säkerhetsanvisningarna inte följts.
• Rengöringen som nämns i denna bruksanvisning är det enda
underhåll som behövs utföras för denna apparat.
• Om apparaten behöver repareras måste detta utföras av en
auktoriserad rma.
• Denna apparat får inte modieras eller ändras.
• Om det uppstår problem med apparaten inom 2 år från
inköpsdatumet och dessa täcks av fabriksgarantin kan du gå till
inköpsstället och byta ut apparaten mot en ny.
• För frågor eller uppfyllelser kontaktar du din återförsäljare,
”köpstället”.
• Denna apparat täcks av en 24 månaders garanti som startar på
inköpsdagen (kvittot).
• I denna garanti ingår endast material- och tillverkningsfel.
• Om du vill göra anspråk på garantin ber vi dig att lämna in
hela apparaten i originalförpackningen till din återförsäljare
tillsammans med kvittot.
• Skador på tillbehör innebär inte automatiskt att hela apparaten
byts ut utan kostnad. Ta kontakt med vår ”hotline” vid sådana
fall. Det tas alltid ut en kostnad om delar av glas eller plast har
gått sönder.
• Skador på förbrukningsvaror eller delar som utsätts för slitage
i form av t.ex. rengöring, underhåll eller byte omfattas inte av
garantin och måste därför alltid betalas.
• Garantin upphör att gälla vid obehöriga ändringar av apparaten.
• När garantin har gått ut kan reparationer utföras av en
kompetent återförsäljare eller annan reparationsservice mot
påföljande betalning.
Pepparkvarn