39
Fabriksåterställning
(hård RESET)
Hård RESET genomförs genom att sända SMS-meddelandet “90” till
AirPatrol Nordic. AirPatrol Nordic svarar med en SETUP-rapport:
“Owner: All; Users: All; Pump: All; Param: 5, 24, 180, 30” (Ägare: Alla,
Användare: Alla, Pump: Alla; Param: 5, 24, 180, 30). Detta betyder
följande: Ägaren är inte angiven, alla användare kan sända in kommandon;
pumpmodellen är inte angiven, uppringningskommandon har förinställda
värden; “LOW TEMPERATURE”-meddelandet sänds vid rumstemperatur
under 5°C , “NO POWER”-inavaktiveras efter 24 timmar och intervallet för
“SERVICE”-larmmeddelandet är 180 dagar.
Inställningskommandot
som sänds med SMS
Svarsmed-
delande
Aktiverad funktion för AirPatrol
Nordic
90 SETUP
Farbriksåterställning (Ägaren
raderas) och styranordningen
återstartas
93 VERSION Ange nytt ägarnummer
Inmatning av Användarenumret
Användarnummer registreras genom att sända ett SMS-meddelande med
“91” åtföljt av Användarens mobilnummer. T.ex.: “91+46736111111” eller
“910736111111” för att registrera numret för Användare 1 där “0736111111”
är mobilnumret av Användare 1 och +46 är landskoden. Användarnummer
(Ägaren, Användare 1, Användare 2) kan vara internationella (med “+”-tecken
och landskod) eller lokala. Numret bör vara 3-16 tecken långt (“+” räknas
som ett tecken). Flera kommandon kan kombineras i ett SMS-meddelande.
När en Användare har registrerats svarar AirPatrol Nordic med en SETUP-
rapport.