89
SV
SV
Användning
Anslut till app
1. Sök efter och installera appen ‘Smart Life - Smart living’
på App Store eller Google Play.
2. Registrera ett konto i appen eller logga in på ett befintligt konto.
Aktivera Bluetooth och platstjänster på din enhet. Se till att din
enhet är ansluten till ditt 2,4 GHz wifi.
3. Sätt lampan i en lampsockel och tänd. Lampan börjar att blinka.
Notera! Om lampan inte anslutits till appen inom 3 minuter slutar den
blinka och lyser med fast sken.
Återställ lampan enligt instruktionerna i ”Fabriksåterställning.”
4. Öppna appen. Appen söker efter enheter i närheten.
Välj att lägga till lampan när appen har hittat den.
5. Om du använder appen för första gången ska du skriva
in uppgifter för ditt 2,4 GHz-wifi.
6. Appen bekräftar när appanslutningen har lyckats.
Obs! Tillvägagångssättet för parkoppling kan komma att ändras på grund
av regelbundna uppdateringar av appen. Om instruktionerna inte stämmer
överens med appens gränssnitt kan du besöka www.kjell.com/51420 ->
“Support” för uppdaterade instruktioner.
Anslut till röstassistent
Tryck på "Me" i appen och sedan "More services" och välj att ansluta kontakten
till Amazon Echo, Google Home eller andra tjänster.
Fabriksåterställning
Kontrollera att lampan är ansluten i en lampsockel. Blinka lampan 3 gånger
genom att sätta på och stänga av strömmen snabbt med lampknappen.
Obs! Lampan är fortfarande ansluten till och synlig i appen. Ta bort
anslutningen till lampan genom att välja den i din Smart life-app. Tryck sedan
på pennsymbolen " " i appens högra övre hörn. På botten av sidan finner du
alternativet "Ta bort enheten".
Felsökning
Lampan kan inte ansluta till appen.
Lampan kan enbart kommunicera med ditt hemnätverk via 2,4 GHz-
bandet. Se till att din smarta enhet är ansluten till ett 2,4 GHz-wifi med stabil
uppkoppling. Om du har en dual-band-router kan din smarta enhet ibland
utan bekräftelse automatiskt byta till 5 GHz-wifi och då kan din smarta enhet
inte längre kommunicera med lampan. Stäng tillfälligt av 5 GHz-wifi i din router
under installationen och försök igen.
Appen behöver åtkomst till din smarta enhets platstjänster. Se till att du har
tillåtit åtkomst till platstjänster medan appen används.
Anslutningen till lapan förlorades.
Om du nyligen bytt till en ny router eller ändrat nätverksnamnet på ditt
hemnätverk kommer du behöva installera lampan på nytt. Återställ lampan
enligt instruktionerna i "Fabriksåterställning".
Följ instruktionerna "Anslut till app" för att ansluta glödlampan till ditt
hemnätverk igen.
Säkerhetsinformation
Säkerhetsinformation
Bara för bruk i arbetstemperaturer mellan 0 °C till 35 °C. Använd inte utomhus.
Endast för användning på torra platser. Öppna inte eller modifiera enheterna
på något vis, detta bör endast utföras av en godkänd tekniker p.g.a risken för
elektriska stötar eller kortslutning.
Förenklad EU-försäkran om överensstämmelse
Kjell & Company deklarerar härmed att denna enhet uppfyller väsentliga krav
och andra relevanta bestämmelser i direktiv 2014/53/EU. Hela texten i EU-
försäkran om överensstämmelse finns på www.kjell.com