SV
Installera LaCie d2 USB 3.0
1. Anslut enheten till elnätet.
2. Anslut USB 3.0-kabeln till enheten och till en USB 3.0-port på din dator.
OBS! Om din dator inte har en USB 3.0-port kan du ansluta den medföljande USB 3.0-kabeln till
en USB 2.0-port. I sådant fall begränsas filöverföringen till USB 2.0-hastigheter.
3. Enheten slås på automatiskt och visas i ”Den här datorn” (Windows) eller på ditt skrivbord (Mac).
OBS! Enheten slås på automatiskt när gränssnittskabeln är ansluten och stängs av när den är
frånkopplad. Du kan emellertid slå på enheten genom att trycka på knappen på framsidan eller
stänga av den genom att hålla knappen på framsidan intryckt.
4. Innan du använder enheten måste du formatera den genom att starta programvaran LaCie Setup
Assistant. Den kommer att:
• Optimera din enhet i enlighet med dina behov
• Kopiera användarhandboken och hjälpmedlen på din enhet
Så här startar du LaCie Setup Assistant:
Windows-användare: Dubbelklicka på ikonen för LaCie-enheten i Den här datorn.
Mac-användare: Dubbelklicka på ikonen ”LaCie Setup Assistant” på ditt skrivbord.
Försiktighetsåtgärder
Stapla inte mer än 3 LaCie d2 USB 3.0-hårddiskar tillsammans. Utsätt inte enheten för temperaturer
över 35° C eller 30° C när den har staplats. Utsätt inte enheten för vätskor. Använd endast den
nätanslutning som levereras tillsammans med enheten.
Garanti
LaCies garanti gäller eventuella skador på produkten rörande material och utförande, som uppkommit
vid normalt bruk under garantiperioden. Garantin börjar gälla på leveransdagen. Om denna produkt
befinns vara defekt under garantiperioden kommer LaCie att reparera eller ersätta den defekta
produkten efter eget gottfinnande.
Garantin ogiltigförklaras om:
• Produkten har använts eller förvarats på felaktigt sätt.
• Produkten har reparerats, modifierats eller ändrats utan att LaCie uttryckligen har godkänt sådan reparation,
modifiering eller ändring skriftligen.
• Produkten har utsatts för skadligt bruk, vanskötsel, elektriskt fel, olämplig förpackning, olycka eller
naturkatastrof.
• Produkten installerades på felaktigt sätt.
• Produktens serienummer är oläsligt eller saknas.
• En reservdel, t.ex. ett uppsamlingstråg, är trasigt.
• Höljets garantiförsegling är bruten.
Se Användarmanualen (förladdad på diskenheten) för ytterligare information.