Borttagning av smuts:
1. –
Ta omedelbart bort: smält plast, plastfolie och mat som innehåller socker. Använd
en speciell skrapa för glaskeramik. Sätt skrapan snett mot glaskeramiken och låt
bladet glida över ytan.
–
Stäng av produkten och låt den kallna före rengöring av: kalkringar, vattenringar,
fettstänk, glänsande metalliska missfärgningar. Använd ett speciellt rengöringsme-
del för glaskeramik eller rostfritt stål.
2. Rengör produkten med en duk och lite rengöringsmedel.
3.
Torka sedan produkten torr med en ren duk.
Om maskinen inte fungerar
Problem Möjlig orsak och åtgärd
Produkten kan inte sättas på el-
ler användas.
• Du har tryckt på två eller fler touchkontroller samtidigt. Tryck
bara på en touchkontroll.
• Det är vatten eller fettstänk på kontrollpanelen. Rengör kon-
trollpanelen
•
Funktionslåset eller barnlåset är aktiverat
. Avaktivera
funktionen. Se avsnitten "Låsa/låsa upp kontrollpanelen" och
"Barnlås".
•
Funktionen STOP+GO är aktiverad
. Avaktivera funktionen.
Se avsnitt "Starta STOP+GO".
• Sätt på produkten igen och ställ in värmeläget inom 10 se-
kunder.
Restvärmeindikatorn tänds inte. Kokzonen är inte varm eftersom den bara har varit påslagen en
kort stund. Kontakta Kundtjänst om kokzonen borde vara varm.
Snabbuppvärmningen startar
inte.
•
Kokzonen har fortfarande restvärme
. Låt kokzonen kallna
• Det högsta värmeläget är inställt. Det högsta värmeläget har
samma effekt som snabbuppvärmningen.
• Du ställde in värmeläget med touchkontrollen
. Börja från
och använd endast .
En signal ljuder och produkten
sätts på och stängs sedan av
igen. Efter 5 sekunder ljuder en
ny signal.
Du har täckt över . Tag bort det som täcker touchkontrollen.
tänds.
• Säkerhetsavstängningen är aktiverad. Stäng av produkten och
sätt på den igen.
Överhettningsskyddet för kokzonen har aktiverats. Stäng av kok-
zonen och sätt på den igen.
och en siffra tänds.
Det har uppstått ett fel på produkten.
Koppla loss produkten från eluttaget en stund. Slå ifrån säkri-
ngen i fastighetens elsystem. Anslut produkten till eluttaget
igen. Kontakta Kundtjänst om
tänds igen.
Kontakta återförsäljaren eller Kundtjänst om du inte kan avhjälpa problemet med ovan-
stående förslag. Uppge data från typskylten, koden med tre siffror/bokstäver för glaskera-
miken (den sitter i hörnet på hällen) och det felmeddelande som visas.
Om maskinen inte fungerar
11