Upprätta och bibehålla en anslutning 7
Tips för våra fjärrtjänsterbjudanden
Uppdateringar av säkerhetsprogram
Uppdateringar av säkerhetsprogram i kundmiljön kan få datainsamlingsprogram
(proxys) att sluta fungera. Hör med kunden om man nyligen har genomfört en av
Microsofts säkerhetsuppdateringar. Om så är fallet, kontrollera om proxytjänsten
fortfarande är igång eller om den behöver startas om.
Konfiguration av proxyserver
I vissa proxyserverkonfigurationer tillåts inte den automatiska identifiering av
proxyserver/registrering av proxytjänster som är inbyggd i våra enheter. Därför
går det inte heller att upprätta någon anslutning till Xerox kommunikationsservrar
(Edge). För detta krävs att WPD-alternativet 252 är aktiverat. Många gånger är
detta standardinställningen, men inte alltid. Kontrollera med kunden att WPD-
alternativet 252 är aktiverat i deras IT-infrastruktur.
Uppgradering och byte av datorer
Om kunden rensar, uppdaterar eller byter ut den dator eller server där XDA Lite
eller CentreWare Web är installerat kan det hända att programmet raderas,
avinstalleras eller inte längre fungerar. Om du misstänker ett kommunikationsfel,
kontrollera att programvaran fortfarande är installerad och fungerar som den ska.
Hör med kundens systemadministratör om så behövs.
Administrativa rättigheter till dator/server
Om kunden har problem med att ladda ner / installera XDA Lite eller CentreWare
Web kan de behöva begära administratörsrättigheter till systemet för att slutföra
installationen. Det kan även vara så att systemadministratören måste utföra
installationen.
Flera instanser av XDA Lite
Det kan uppstå problem med mottagningen av data i Xerox
kommunikationsservrar om kundens miljö innehåller flera instanser av XDA Lite.
Kunden bör informeras om att:
Det bara ska finnas en instans av XDA Lite installerad i kundmiljön.
XDA Lite inte ska installeras på en dator/server där det även finns andra
SNMP-baserade program eller andra av Xerox verktyg för skrivarhantering.