HP All-in-One • 15
Basics Guide
HP Photosmart C6100 All-in-One series
?
Felsökning i nätverk
Problem: Meddelandet Det gick inte att hitta skrivaren visas.
Åtgärd: Kontrollera först att anslutningen till HP All-in-One-enheten är aktiv. Se om det finns någon
ikon på skärmen. Om det inte finns någon ikon, går du tillbaka till din anslutningstyp (B eller C).
Försök med följande om du har en aktiv anslutning:
• Stäng av enheten, vänta 30 sekunder och sätt på den igen.
• Försök med att inaktivera brandväggen tillfälligt.
Ethernet-nätverk (med kablar):
• Kontrollera kabeln mellan routern och enheten.
• Kontrollera kabeln mellan routern och enheten.
• Kontrollera att LAN-kortet har installerats korrekt.
Mer information om felsökning och installation finns i användarhandboken.
Problem: Om du är osäker på om nätverket har konfigurerats korrekt.
Åtgärd: Information om hur du installerar ett nätverk finns på www.hp.com/support . Skriv Photosmart
C6100 , och sök efter Network Setup (Nätverksinstallation).
Problem: Du försöker skapa en trådlös anslutning via kontrollpanelen, men HP All-in-One-enheten ansluter inte till nätverket.
Åtgärd:
• Aktivera alternativ för broadcast-nätverksnamn på den trådlösa routern och stäng av tysta broadcast-nätverksnamn.
• Flytta på den trådlösa routern närmare HP All-in-One och kontrollera att det inte finns några hinder.
• Stäng av den trådlösa routern, vänta 30 sekunder och sätt på den igen.
• Kontrollera att du har angett korrekt trådlöst kommunikationsläge och verifieringstyp. Se steg C1 t.o.m. C3 .
• Mer information och felsökningshjälp finns i användarhandboken.
Problem: Jag har SecureEasySetup, men när jag körde guiden för trådlös installation, visades en lista med tillgängliga nätverk eller
en dialogrutan Välj nätverksnamn.
Åtgärd: du väntade antagligen för länge efter att ha ställt den trådlösa routern i SecureEasySetup-läge. Ställ den trådlösa routern i
SecureEasySetup-läge igen och kör sedan guiden för trådlös installation.
Problem: Ogiltig WEP-nyckel eller WPA-lösenord. Orsaken till problemet kan vara att du har skrivit fel, ändrat skiftläge på nyckeln
eller lösenordet eller att du har lagt till ett mellanslag före eller efter.
Åtgärd: Kör guiden för trådlös installation igen och skriv WEP-nyckeln eller WPA-lösenordet korrekt, och var noga att det inte finns
några mellanslag före eller efter.