Garanti
Philips Consumer Lifestyle garanterar Philips klädvårdssystem under en
period på två år efter inköpsdatum. Om defekter orsakade av felaktiga
material och hantverk uppstår under garantiperioden reparerar eller
ersätter Philips Consumer Lifestyle produkten på sin bekostnad. Philips
Consumer Lifestyle betalar endast för reparation eller ersättning av delar
om övertygande bevis nns, till exempel ett kvitto som bevisar att servicen
utfördes på ett datum som inföll under garantitiden.
Garantibegränsningar
- Garantin omfattar inte produkter och/eller produktdelar som utsätts
för slitage eller som kan anses vara förbrukningsartiklar pga. sin
beskaffenhet, till exempel avkalkningspatroner och strykbrädsöverdrag.
- Om den används på felaktigt sätt eller i storskaligt bruk eller om den
inte används enligt anvisningarna i den här användarhandboken upphör
garantin att gälla och Philips tar inte på sig något ansvar för skador som
kan uppkomma.
- Garantin gäller inte om ett fel beror på skada som orsakas av felaktig
användning, dåligt underhåll eller om ändringar eller reparationer
har utförts av personer som inte är godkända av Philips Consumer
Lifestyle.
Obs! Dessa garantibegränsningar påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.
Premium Service
Vi vill att du även fortsättningsvis är nöjd med Philips klädvårdssystem. Vi vill
påminna dig om att registrera din produkt på www.philips.com/welcome så
att vi kan hålla kontakten med dig och skicka dig påminnelser om underhåll.
Om du har frågor om klädvårdssystemet, t.ex. om dess användning,
underhåll eller avkalkning, eller om du behöver nya avkalkningspatroner, kan
du gå till www.philips.com/support eller ringa Philips lokala kostnadsfria
servicelinje. Du hittar telefonnumret i den separata garantibroschyren.
Vi har ansträngt oss till max för att ta fram, utveckla och testa denna
högkvalitativa produkt. Om ditt klädvårdssystem trots allt behöver
repareras kan du kontakta närmsta Philips-auktoriserade serviceombud
eller ringa Philips lokala kostnadsfria servicelinje. Där får du hjälp med att
ordna reparationen så snabbt som möjligt.
Det här kapitlet innehåller de vanligaste frågorna om apparaten. Om du
inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta kundtjänst i ditt land.
Fråga Svar
Varför fortsätter
systemet att pipa och
blinka?
När den röda REPLACE CARTRIDGE-lampan blinkar har avkalkningspatronen
förlorat sin effektivitet och behöver bytas ut. Om du inte byter ut den
använda avkalkningspatronen slutar den röda REPLACE CARTRIDGE-lampan
blinka och pipandet upphör. Tack vare systemet Dual Protect Anti-Calc stängs
enheten automatiskt av och går inte att starta igen förrän avkalkningspatronen
har bytts ut.
SVENSKA 149