BEGRÄNSAD GARANTI OCH ANSVARSBEGRÄNSNING
Varje Flukeprodukt garanteras vara fri från felaktigheter i material och utförande vid normal användning
och service. Garantiperioden är 1 år och räknas från leveransdagen. För delar, produktreparationer och
service gäller 90 dagars garanti. Denna garanti gäller endast för den ursprungliga köparen eller
slutkunden, som handlat hos en auktoriserad Flukeåterförsäljare, och omfattar inte säkringar,
engångsbatterier eller produkter, som enligt Flukes förmenande har använts på felaktigt sätt, ändrats,
smutsats ner eller skadats till följd av olyckshändelse eller onormala användningsförhållanden eller
onormal hantering. Fluke garanterar att programvaran fungerar i allt väsentligt i enlighet med dess
funktionella specifikationer i 90 dagars tid, och att den lagrats på korrekt sätt på icke-defekta datamedia.
Fluke garanterar inte att programvaran är felfri och heller inte att den fungerar utan avbrott.
Flukes auktoriserade återförsäljare förmedlar denna garanti endast till slutanvändarkunder för nya och
obegagnade produkter, men har ingen behörighet att erbjuda en mer omfattande eller annorlunda garanti
i Flukes namn. Garantisupport finns endast tillgänglig om produkten köpts i av Fluke auktoriserad butik,
eller om köparen erlagt det tillämpliga internationella priset. Fluke förbehåller sig rätten att debitera
köparen för importkostnaden för reparations/ersättningsdelar, om en produkt som inköpts i ett land
lämnas in för reparation i ett annat land.
Flukes garantiåtagande begränsar sig till, efter Flukes bedömning, antingen återbetalning av inköpspriset,
kostnadsfri reparation eller utbyte av en felaktig produkt, som lämnas in/återsänds till av Fluke
auktoriserad serviceverkstad under garantitiden.
För att få garantiservice kontaktar du närmaste av Fluke auktoriserade serviceverkstad för returtillstånd,
och skickar sedan produkten till serviceverkstaden ifråga med en beskrivning av de problem som
föreligger, med sändnings- och servicekostnaderna förbetalda (FOB destinationen). Fluke tar inte på sig
något ansvar för skador som kan uppkomma vid försändningen. Efter garantireparationen återsänds
produkten till köparen, med sändningskostnaderna förbetalda (FOB destinationen) . Om Fluke bedömer
att felet har förorsakats av försummelse, felaktig användning, nedsmutsning, ändring, olyckshändelse
eller onormala förhållanden eller onormal hantering, inberäknat överspänningsfel till följd av användning
utanför de värden som specificerats för produkten, eller normal förslitning av mekaniska komponenter,
kommer Fluke and lämna besked om de uppskattade reparationskostnaderna och invänta godkännande
av dessa innan arbetet påbörjas. Efter reparationen återsänds produkten till köparen med
sändningskostnaden förbetald varefter köparen faktureras för reparationskostnaden och
återsändningskostnaden (FOB leveransstället).
DENNA GARANTI ÄR KÖPARENS ENDA GOTTGÖRELSE OCH ERSÄTTER ALLA ANDRA GARANTIER,
UTTRYCKLIGA ELLER UNDERFÖRSTÅDDA, INKLUSIVE MEN INTE BEGRÄNSAT TILL GARANTIER
AVSEENDE SÄLJBARHET ELLER LÄMPLIGHET FÖR EN VISS ANVÄNDNING. FLUKE KAN INTE GÖRAS
ANSVARIGT FÖR NÅGRA SPECIELLA SKADOR, INDIREKTA SKADOR, OFÖRUTSEDDA SKADOR ELLER
FÖLJDSKADOR, INKLUSIVE FÖRLORADE DATA, OAVSETT ANLEDNING ELLER TEORETISK ORSAK.
Vissa stater eller länder tillåter inte begränsningar av en underförstådd garantis löptid, eller undantag eller
begränsning av tillfälliga skador eller följdskador, varför begränsningarna och undantagen i denna garanti
kanske inte gäller för varje köpare. Om något villkor i denna garanti skulle konstateras vara ogiltigt eller
otillämpbart av en behörig domstol eller motsvarande, skall ett sådant utslag inte inverka på giltigheten
eller tillämpbarheten hos något annat villkor.
11/99
Fluke Corporation
P.O. Box 9090
Everett, WA 98206-9090
U.S.A.