Problem Möjlig orsak och åtgärd
Den automatiska uppvärm-
ningsfunktionen aktiveras inte.
•
Kokzonen har fortfarande restvärme
. Låt kokzonen svalna.
• Det högsta värmeläget är inställt. Det högsta värmeläget har
samma effekt som den automatiska uppvärmningsfunktio-
nen.
En ljudsignal avges och produk-
ten slås på och stängs sedan av
igen. Efter 5 sekunder avges en
ny ljudsignal.
Du har täckt över . Ta bort det som täcker touch-kontrollen.
Toch-kontrollerna blir varma. Kokkärlet är för stort eller står för nära kontrollerna. Placera stora
kokkärl på de bakre kokzonerna vid behov.
Displayen växlar mellan två vär-
melägen.
Effektregleringen minskar effekten för denna kokzon. Använd
kokzonerna på andra sidan.
tänds.
• Den automatiska avstängningen har aktiverats. Stäng av pro-
dukten och starta om den igen.
Kokzonens överhettningsskydd har aktiverats. Stäng av kokzo-
nen och slå på den igen.
tänds.
• Fel kokkärl. Använd rätt typ av kokkärl.
• Det står inget kokkärl på kokzonen. Ställ ett kokkärl på kok-
zonen.
• Diametern på kokkärlets botten är för liten för kokzonen. An-
vänd rätt typ av kokkärl (min. 120 mm)
• Kokkärlet täcker inte korset. Täck korset helt.
och en siffra tänds.
Det har uppstått ett fel på produkten.
Koppla loss produkten från eluttaget en stund. Slå ifrån säkri-
ngen i fastighetens elsystem. Anslut igen. Om
tänds igen,
kontakta kundtjänst.
tänds.
Det har uppstått ett fel på produkten på grund av att ett kokkärl
har kokat torrt eller att du har använt ett olämpligt kokkärl.
Kokzonens överhettningsskydd har aktiverats. Den automatiska
avstängningen har aktiverats. Stäng av produkten. Ta bort det
heta kokkärlet. Slå på kokzonen igen efter cirka 30 sekunder.
bör slockna och restvärmeindikatorn bör vara tänd. Låt
kokkärlet kallna och kontrollera i avsnittet om kokkärl för in-
duktionskokzoner att det är lämpligt att använda.
Kontakta återförsäljaren eller Kundtjänst om du inte kan avhjälpa problemet med ovan-
stående förslag. Uppge data från typskylten, koden med tre siffror/bokstäver för glaskera-
miken (den sitter i hörnet på hällen) och det felmeddelande som visas.
Om du har hanterat hällen på fel sätt och måste tillkalla en servicetekniker från vår kund-
tjänst eller din återförsäljare är detta besök inte kostnadsfritt, inte heller under garantitiden.
Anvisningar för kundservice och garantivillkor finns i garantihäftet.
Förpackningsmaterial
Förpackningsmaterialen är miljövänliga och kan återvinnas. Plastdelarna är märkta med
t.ex. >PE<,>PS<, etc. Kassera förpackningsmaterialen i avsedda behållare på kommunens
sopstationer.
13