Installation
1. Anslut kablarna
• Anslut strömkabeln.
• Anslut Ethernet-kabeln.
2. Starta enheten
• Tryck på På/av-knappen
• När lampan som visar att enheten är redo lyser kan du börja konfigurera LaCie Ethernet Disk.
OBSERVERA! Vänta cirka 3 minuter för att Ethernet Disk ska startas och bli tillgänglig i nätverket.
3. Installera och kör LaCie Network Assistant
1. Installera LaCie Network Assistant på datorn från cd-rom-skivan LaCie Utilities.
Därefter gör du följande
• Windows-användare: klicka på Network Assistant-ikonen på menyraden.
• Mac-användare: klicka på Network Assistant-ikonen på menyraden.
• Linux-användare: klicka på Network Assistant-ikonen i aktivitetsfältet.
2. A) För att komma åt filerna väljer du “LaCie-XXXXXXXXX” (X kan vara vilket alfanumeriskt tecken
som helst) på menyn och på undermenyn väljer du “PUBLIC”.
B) För att komma till administrationssidan väljer du “LaCie-XXXXXXXXX” (X kan vara vilket
alfanumeriskt tecken som helst) på menyn och på undermenyn väljer du “Web access”.
Därefter klickar du på länken “Administration” och anger följande:
• Användarnamn: administrator
• Lösenord: admin
OBSERVERA! Ytterligare anvisningar, försiktighetsåtgärder och information om konfiguration finns i användarhandboken på cd-rom-skivan
LaCie Utilities,
4. Ladda ned programvara för säkerhetskopiering (valfritt)
Kompatibla versioner av programvarorna “Intego Backup Assistant” och “Genie Backup Assistant”
kan laddas ned från LaCies webbplats och användas för att säkerhetskopiera arbetsstationer som är
anslutna till Ethernet Disk. Du får tillgång till programvaran genom att först registrera produkten på
www.lacie.com/register. Därefter laddar du ned programvaran från produktsidan för Ethernet Disk.
SV